2021-05-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det där är jag rätt övertygad om att det inte stämmer. Det är så många som blivit reinfekterade och dessutom drabbats betydligt värre andra gången.

Källa på dina fantasier?

Du öser ur dig skit utan att kunna belägga det på något sätt.
Med undantag för tillfällen när du drar till med någon anekdot..
Citera
2021-05-26, 10:41
Medlem
Citat:
Enligt de flesta seriösa undersökningar har det visat sig att barn från 10 år och uppåt är lika smittsamma som vuxna.

Varför bifogar du ALDRIG länkar till dina påståenden?

”Flesta seriösa undersökningar”
Vad är det för jävla påstående?
Citera
2021-05-26, 10:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Källa på dina fantasier?

Du öser ur dig skit utan att kunna belägga det på något sätt.
Med undantag för tillfällen när du drar till med någon anekdot..

Fantasier?
Märklig kultur här på Flashback måste jag säga. Skriver man något som är allmänt känt och vida spritt anses det vara "fantasier" och påhitt. Detta för att man inte skickat med en länk.
Börjar bli så trött på denna länksjuka, som inte ger ett jävla skit egentligen. Men visst -varsågod.

Har har du din länk.
https://www.emergency-live.com/sv/h%C3%A4lsa-och-s%C3%A4kerhet/tidigare-covid-19-infektion-skyddar-inte-helt-unga-m%C3%A4nniskor-mot-reinfektionsstudier/

"Våra resultat tyder på att återinfektion med SARS-CoV-2 hos friska unga vuxna är vanligt", säger Stuart Sealfon, MD, Sara B. och Seth M. Glickenhaus professor i neurologi vid Icahn School of Medicine vid Mount Sinai och seniorförfattare av papperet.

Nu väntar jag bara på att du ska länka något från Folkhälsomyndigheten som säger att reinfektion aldrig händer, eller är mycket ovanligt...

Så då har vi skickat varsin länk. Bra va?
Citera
2021-05-26, 10:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför bifogar du ALDRIG länkar till dina påståenden?

”Flesta seriösa undersökningar”
Vad är det för jävla påstående?

Varför anser du att något blir sant för att man skickar en länk?
Men visst. Här har du.
https://www.emergency-live.com/sv/h%C3%A4lsa-och-s%C3%A4kerhet/tidigare-covid-19-infektion-skyddar-inte-helt-unga-m%C3%A4nniskor-mot-reinfektionsstudier/

Vill du ha en länk på att jorden är rund också? Eller en länk på att ett dygn består av 24 timmar?
Citera
2021-05-26, 11:03
Medlem
Citat:
Fantasier?
Märklig kultur här på Flashback måste jag säga. Skriver man något som är allmänt känt och vida spritt anses det vara "fantasier" och påhitt. Detta för att man inte skickat med en länk.
Börjar bli så trött på denna länksjuka, som inte ger ett jävla skit egentligen. Men visst -varsågod.

Har har du din länk.

"Våra resultat tyder på att återinfektion med SARS-CoV-2 hos friska unga vuxna är vanligt", säger Stuart Sealfon, MD, Sara B. och Seth M. Glickenhaus professor i neurologi vid Icahn School of Medicine vid Mount Sinai och seniorförfattare av papperet.

Nu väntar jag bara på att du ska länka något från Folkhälsomyndigheten som säger att reinfektion aldrig händer, eller är mycket ovanligt...

Så då har vi skickat varsin länk. Bra va?

Men din dumme jävel!

Jag har själv skrivit att jag känner två stycken som blivit sjuka en andra gång (bekräftat).
Det är inte vad jag ifrågasätter, utan att du med sådan självklarhet öser ur dig att de flesta blir allvarligare sjuka andra gången.
DET ville jag ha en källa på.
Det är nämligen INTE vad någon expert påstår.
Citera
2021-05-26, 11:04
Medlem
Citat:
Varför anser du att något blir sant för att man skickar en länk?
Men visst. Här har du.

Vill du ha en länk på att jorden är rund också? Eller en länk på att ett dygn består av 24 timmar?

Nej, för i detta forum belägger man sina påstående med något slags bevis. Inte med någon anekdot från andra sidan jorden, eller att ”alla jag känner säger si eller så”
Citera
2021-05-26, 11:09
Medlem
-AIR-s avatar
50% färre fall i Skåne idag jämfört med förra onsdagen
Citera
2021-05-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
50% färre fall i Skåne idag jämfört med förra onsdagen

Ja, Skåne börjar verkligen ljusna.

Två veckor tills Köpenhamn går om Skåne i smitta är min gissning.
Jag vet att de testar mer, men om två veckor tror jag ändå att de är om på riktigt.
Citera
2021-05-26, 11:17
Medlem
Citat:
Det där är jag rätt övertygad om att det inte stämmer. Det är så många som blivit reinfekterade och dessutom drabbats betydligt värre andra gången.
Det är inte alls många som återinfekteras.
Citera
2021-05-26, 11:17
Medlem
Citat:
Jag har inte noterat att du skulle presenterat någon fakta. Bara för att du länkar till diverse partsinlagor och olika sammanställningar så förvandlas inte det till fakta.

Jag påminner om att du befinner dig i ett vetenskapligt forum där man hänvisar till vetenskapliga rapporter och sammanväger deras resultat i olika frågor. Jag hänvisade till en skolstudie och här kommer den igen. Det är inte en partsinlaga utan en studie.

https://www.bmj.com/content/372/bmj.n616
Citera
2021-05-26, 11:22
Medlem
virvelbaggs avatar
Boris Johnsons tidigare rådgivare Dominic Cummings ska i dag frågas ut om coronakrisen i det brittiska parlamentet. Cummings, som fick sparken i november, har hotat med att avslöja korrespondens som enligt honom kommer att visa hur misskött pandemin var från regeringens sida.
Supper spännande, Vad kan detta visa!
Det måste väl komma någon artikel om detta senare i dag.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/boris-johnsons-tidigare-radgivare-fragas-ut
Citera
2021-05-26, 11:28
Medlem
Citat:

Har du sett någon data på återinfekterade och hur stor andel av dessa som blir allvarligt sjuka eller är det som vanligt mest en känsla du har?

Klart att det förekommer enstaka fall som blir väldigt sjuka andra gången när det finns flera hundra miljoner fall över hela världen. Men hur vanligt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in