2021-05-25, 12:31
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Kommer tyskarna fylla på med Leon Draisatl till slutspelet?!

Tveksamt, eftersom alla som anländer måste genomgå sex dagars hotellkarantän. Men rent teoretiskt skulle han kunna spela kvartsfinal om han åker asap.
Citera
2021-05-25, 12:33
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Fast han fick väl EN matchs avstängning?
https://hockeysverige.se/2021/05/24/kazakstans-vm-svensk-stangs-av
Ja det stämmer, jag läste från en annan sida där det stod att han blev avstängd från resten av VM, nu hade den även uppdaterat de rätta uppgifterna, tack.
Citera
2021-05-25, 13:04
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tänkte på det idag också, måste vara svårsålt att ringa till någon NHL spelare o fråga om de vill spela VM i Lettland inför tomma läktare men att det kanske kommer publik sen och ja du blir en av de få NHL spelare som vi kommer att ha. Du får dock sitta i karantän i flera dagar och sen får du inte lämna hotellet och får inte gå ut och på grädde på moset så har laget redan förlorat mot blåbärsnationerna danmark och belarus, men kom gärna hit o spela några matcher, du lär knappast få en trevlig stund och kan glömma bort medaljer, men hey du får i alla fall någon veckas längre arbetstid och några till landslagsmatcher på meritlistan. Sugen på att komma? Nähä inte det?

Bra summerat. Dessutom bara en plats kvar, så det är ju inte så att en superfemma kan anlända.

Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Kommer tyskarna fylla på med Leon Draisatl till slutspelet?!

Hoppas det för Tysklands skull. De såg bra ut mot Kanada. Vilken offervilja. Inte mycket åka cirklar där inte, utan start/stopp.

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vilken NHL-spelare skulle vilja komma till VM nu när Sverige krisar? Riskera att vara delaktig i ett lag som kommer få löpa gatlopp i pressen.
Som någon skrev innan: det är inte spelet på isen som oroar mest utan hur spelarna ser ut i båset. Ingen glöd alls.

Springa gatlopp har vi redan passerat. Det här är värre än så. En match kanske man kan floppa, men tre och sannolikt hela VM? Nej, här är något som måste hårdgranskas. Vad fan hände?

Har man verkligen plockat bort tacklingar från SHL?
Citera
2021-05-25, 14:29
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De brukar lira bättre en bit in i turneringen men de brukar inte förlora de två första matcherna mot två skitlag. Har de NÅGONSIN gjort det? Jag kommer hålla ett öga på matchen i kväll men ligger de under med två pinnar i 2a så kommer jag sätta på Terminator 2 ist. Jävla skit-VM.

Ja. VM 1937 i London så förlorade vi på raken mot Polen och Frankrike (två bottenlag) i gruppspelet. För att gå vidare måste vi då spela oavgjort mot Canada, men det blev torsk med 9-0. Sverige gick inte vidare till andra omgången. VM 2021 börjar se likadant ut.
Citera
2021-05-25, 14:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ja. VM 1937 i London så förlorade vi på raken mot Polen och Frankrike (två bottenlag) i gruppspelet. För att gå vidare måste vi då spela oavgjort mot Canada, men det blev torsk med 9-0. Sverige gick inte vidare till andra omgången. VM 2021 börjar se likadant ut.

De måste fan svettas lite nu i laget. Trist att göra den sämsta turneringen sen -37...
Citera
2021-05-25, 15:14
Medlem
Nihennas avatar
Såg jag rätt att det räcker att vi vinner mot Storbritannien, Slovakien och två av Schweiz/Tjeckien/Ryssland?

Kalla mig naiv, men jag tycker att det låter helt klart görbart om vi skärper oss...

Ryssen lär vi inte slå, men resten ser jag inte hur vi inte har en chans på så länge spelarna släpper spriten och skärper till sig.
Citera
2021-05-25, 15:29
Medlem
Inget talar för oss just nu vilket är just därför jag tror Sverige vinner idag.
Citera
2021-05-25, 15:43
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Inget talar för oss just nu vilket är just därför jag tror Sverige vinner idag.

SVERIGE ligger ju bättre till än kanada. Sverige har -2 på två förluster. Kanada har -8 på tre förlister. Klasskillnad.

VMGULD
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-25 kl. 15:48.
Citera
2021-05-25, 15:57
Medlem
Ridnes avatar
Orkar inte ens kolla hockeyn när Sverige spelar längre för man blir ju bara på fett dåligt humör över hur ORIMLIGT KASSA de är!!! Vad håller de på med? Man börjar ju fundera på om de blivit tillsagda att spela som kärringar eftersom de verkar livrädda för pucken och bara kör defensivt torrspel. Usch..så besviken. Kommer hålla på Finland i år.
Citera
2021-05-25, 16:40
Medlem
I normala fall skulle tippa på svensk seger i kväll. Men nu blir det en tuff match som jag tror Schweiz vinner. 4-2 är mitt tips.
Citera
2021-05-25, 16:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
I normala fall skulle tippa på svensk seger i kväll. Men nu blir det en tuff match som jag tror Schweiz vinner. 4-2 är mitt tips.
Tror du att Schweiz pallar för favorittrycket?
Citera
2021-05-25, 16:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Går Danmark-Storbritannienmatchen på den vanlig kanal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in