2021-05-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
For å være helt ærlig syns jeg dette angrepet på hele familien etter angrepet på AEH er litt ekkelt.

Hadde det vært noen bevis, så hadde vel Lagmannsretten og Norges høyesterett tatt dem til følge og ikke avist saken.

Forhåpentligvis vet du at retten ikke har "avvist" saken. Det dreide som om varetektsfengsling eller ikke og TH er stadig siktet i saken. Det neste som skjer i saken kan like gjerne være at politiet begjærer TH varetektsfengslet på nytt, hvis nytt bevismateriale avdekkes.
Citera
2021-05-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette såkalte «angrepet» på familien la de opp til selv, gjennom publisering av klageskriv, avhørsnekt og liten vilje til å bidra til oppklaring av drapet på sin mor.
Når man blir utsatt for et overgrep i dette tilfellet en kidnapping føler man uansett irrasjonell skyld. Å da i tillegg få høre at det er din skyld, blir utrolig belastende. Så for meg er dette en helt feil og kontraproduktiv fremgangsmåte, om det nå i det hele tatt skulle være noe å hente der.
Citera
2021-05-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Forhåpentligvis vet du at retten ikke har "avvist" saken. Det dreide som om varetektsfengsling eller ikke og TH er stadig siktet i saken. Det neste som skjer i saken kan like gjerne være at politiet begjærer TH varetektsfengslet på nytt, hvis nytt bevismateriale avdekkes.
Etter gårsdagens utspill virker det som politiet har kommet til seg selv og gjenopptatt etterforskningen der den sporet av. De vil igjen vite hvem som planla og gjennomførte hele kidnappingen av AEH.
Citera
2021-05-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OT-och-trams
Det står tydelig i https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R9kb0x/de-ukjente-kryptosporene (og har gjort det siden publisering): "NB! Ikke reelle adresser"

Tusen tusen takk. Det er veldig bra du sier ifra.

Uffameg. Tydelig og tydelig, fru Blom.

Når jeg scroller forbi bokstavkodene, står det med svak skrift, med mye mindre kontrast enn ellers, "NB! Ikke reelle adresser", som forsvinner bak feltet der kodeordet Anne dukker opp.

For meg som er gammel og ser litt dårlig, så er det fort gjort å overse den kommentaren.

Da er bokstavkodene kun lagt inn som en illustrasjon. Det virker mer rimelig, i grunnen.

Edit

Om jeg hadde vært så interessert at jeg forsøkte å kopiere bokstavkodene for å gjøre egne søk på de, ville jeg sikkert ha oppdaget kommentaren mye tidligere.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-25 kl. 12:36. Anledning: Edit.
Citera
2021-05-25, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
Ja, man er ute etter folk som allerede er kriminelle ser det ut til, timingen av dette utspillet og opprettelsen av kryptoopplegget er også spesiell uten at jeg skal gå videre på det, nødvendigvis.

Sporene peker mot Kvitfjell
Citera
2021-05-25, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Du "stiller bare spørsmål". De kjente bevisene i saken peker så langt mot TH.

TH er siktet og nekter å forklare seg. Det er flere eksotiske hypoteser i tråden rundt hvorfor og hvordan en forklaringsnekt skulle være konstruktivt for å løse saken.

Barnas bistandsadvokat er begeistret for "alle opplysninger som kan oppklare saken".
Men å opplyse saken ved å forklare seg, det vil barna ikke.

Dersom saken mot TH skulle bli henlagt, er nok "trøsten" for de rettskaffent anlagte at en stor majoritet for all fremtid vil anse ham som en kynisk konemorder som slapp unna.
Det var et primitivt tankesett du viste med dette innlegget.

For det første så viser du med disse ordene at du mener at rettsvesenet er overflødig. Du mener at dine vurderinger utifra opplysninger som er gitt, er mer gjennomtenkt enn rettens, som har fått innsyn i klausulerte saksdokumenter.

For det andre så tror du at det er en trøst, om TH er skyldig og blir dømt av folkedomstolen. Dette er en direkte feilslutning, for med de siste opplysningene så fremkommer det at drapet i såfall er planlagt, og da er det lite rom for anger. Jeg tror heller at det derfor er grunn til å tro det motsatte. Nemlig at i et scenario hvor TH er GM, så vil han føle seg sterkere enn noensinne, i tilfellet han kommer ustraffet fra gjerningen. Dine mistanker vil bare lede til at han føler seg uovervinnelig. Det er bare de medlemmene i familien som er uskyldig som vil lide av din forhåndsdømming og forakt for retten.

For det tredje så er det som er spesielt i denne saken, at på tross av manglende bevis, så brettes familiens privatliv ut i offentligheten. Og som om ikke det var nok, så lekkes taushetsbelagte opplysninger fra politiets avhør. Det er et stort problem for en rettsstat, og jeg venter fortsatt på en forklaring fra politiet.

Hvordan kunne dette skje, når vi vet at politiet ikke har såkalte empiriske bevis?
Citera
2021-05-25, 12:40
Medlem
Citat:
For å være helt ærlig syns jeg dette angrepet på hele familien etter angrepet på AEH er litt ekkelt.

Hadde det vært noen bevis, så hadde vel Lagmannsretten og Norges høyesterett tatt dem til følge og ikke avist saken.
Du er bra paranoid og hva er det våset om Norges høyesterett som har avvist saken?
Det var lagmannsretten med knapp margin som avviste fengslingsbegjæring 2020.
Citera
2021-05-25, 12:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Sporene peker mot Kvitfjell

Kan du utdype? Mot Kvitfjell som i eiendomsfirmaet, eller "onkel" Toms hytte?
Citera
2021-05-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var et primitivt tankesett du viste med dette innlegget.

Så ditt tankesett er så mye bedre?
Citera
2021-05-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan du utdype? Mot Kvitfjell som i eiendomsfirmaet, eller "onkel" Toms hytte?
Registrerte at VG nevnte i sin artikkel at The Hagens hadde feriert i Onkel Toms hytte sommeren 2018. Sjefen på Kvitfjell hotell, med eget sikkerhetsfirma og ekspolitimann fra Hamburg kan jo ha satt seg grundig inn i krypto for alt vi vet. Jeg tror turen til Kvitfjell også har en betydning for når dette skulle skje.
Citera
2021-05-25, 12:53
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Jeg skjønner ikke dette med at kidnapperen angivelig risikere at meldingen ikke kommer frem fordi han betaler minst mulig transaksjons gebyr ? Han ser jo som alle andre om meldingen er kommet inn på kommunikasjons kontoen eller ikke. Dersom den ikke har det, sender han vel bare samme meldingen på nytt. Noe som det også ser ut som han har gjort.

Folk burde bare hoppe over innleggene hans, nekter å tro noen er så dum, kun her inne for å trolle..
Citera
2021-05-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Du er bra paranoid og hva er det våset om Norges høyesterett som har avvist saken?
Det var lagmannsretten med knapp margin som avviste fengslingsbegjæring 2020.
At Norges høyesterett avviste anken, kan du lese her.

https://www.aftenbladet.no/innenriks/i/jd2Xq9/tom-hagen-er-loeslatt-hoeyesterett-avviste-anken

Så da blir det to avvisninger.

Men at det skulle ta politiet så lang tid etter det å kome tilbake på sporet. Er kritikkverdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in