2021-05-22, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Vad är max spelartrupp man får ha i VM? just nu 27 spelare i truppen är det 30?

22 av 27 är registrerade, får registrera 28, så 6 till.
Citera
2021-05-22, 22:18
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag ångrade inte en sekund att jag började titta på Lettland-Kazakstan-matchen. Jag hade räknat med att Lettland skulle vinna, och så vinner Kazakstan på straffar! Men å andra sidan var Kazakstan det bättre laget under matchen, så det var ändå rättvist att de vann. Det är kul när underdogs vinner.
Citera
2021-05-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
22 av 27 är registrerade, får registrera 28, så 6 till.

Okej räknade på https://www.eliteprospects.com/team/582/sweden den sidan till 27 spelare. Vad har jag missat? Går u21 spelare utan registering eller
Citera
2021-05-22, 22:38
Avstängd
Citat:
Okej räknade på https://www.eliteprospects.com/team/582/sweden den sidan till 27 spelare. Vad har jag missat? Går u21 spelare utan registering eller

Nej 5 av de 27 är med i truppen men inte registrerade. Det är Ersson, A.Johansson, Sellgren, Hållander och Fröden.
Citera
2021-05-23, 01:08
Medlem
Vi har vunnit VM även när vi varit dåliga i gruppspelet. 1992 spelade vi oavgjort mot Italien och förlorade mot Tyskland. Vi vann bara en match, premiärmatchen mot Polen.
Citera
2021-05-23, 01:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Fyfan vet inte ens var jag ska börja!

Lundeström och Holmberg ska inte spela i toppkedjor!!!

Olofsson och Rakell ska inte spela ihop. 2 målskyttar där ingen vill gå på mål. Sära på de.

Samtidigt hur kan C.Klingberg, P.Lindholm och O.Lindberg spela i 4:e kedja? De ska högre upp!

Alla som kan hockey såg det men Garpenlöv som inte ens kan räkna till 28 verkar full. Konstiga laguttagningar, konstiga kedjeformationer och en del spelare från NHL som man inte ens frågade.

Är detta på riktigt eller?

Byt Sätt Lindholm och Lindberg som centrar i kedja ett och två i nästa match! Och sära på Rakell och Olofsson, dom ska inte spela i samma lina!

Citat:
Washington, Minnesota, Florida, Nashville, Toronto och Edmonto kommer väl åka ut snart. Garpenlöv kan väl få med 6 av dessa då och i hyfsad ordning av prio att få in de (Inte rankad efter kvalité):

Bäckström
Eriksson Ek
W.Nylander
Hörnqvist
Forsberg
M.Ekholm
Arvidsson
Järnkrok
Wennberg
Brodin
A.Larsson
Strålman
Forsling
Rask
Hagelin
Sandin
Engvall
Wallmark

Toronto har bara spelat en match, hur kan du vara så säker på att dom åker ut? Och gör dom det, blir det inte snart. Det finns bara två lag med svenskar i som kan åka ut i nästa match. Caps och Panthers. Ok, Blues också men deras svenskar är skadade, så typ inte.

Bäckström har jag rätt små förhoppningar om att han skulle komma, men det är nog den spelare vi skulle ha störst nytta av nu. Vi har ont om centrar av klass (0 stycken), och ont om kreatörer (också 0 typ). Bäckis är både och.

Hörnqvists grisighet skulle vi också ha nytta av. Han hade gjort något elakt och väckt laget i en match som den mot danskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Känns lite som Finland 2018 för detta Tre Kronor. Torsk mot Danmark & Tyskland, samtidigt som man klår Kanada & Usa med 5-1 & 6-2, utgången på det då? Jo, ut i kvarten mot Schweizarna. Varför inte gå ännu längre bak, till 2017, där Finland förlorade mot FUCKING Frankrike, med hela 1-5. Men även den gången gick man ändå till semifinal, utslagna av ett toppat Tre Kronor.

Plattmatcher sker, även mot blåbärsnationer, det får man leva med ibland.

Schweizarna var iofs ett ribbskott i OT från att ta guldet, så inte fy skam att åka mot dom.

Citat:

EP är ingen officiell källa.
Citera
2021-05-23, 09:01
Medlem
Förlorar vi mot Belarus idag kan vi verkligen prata om kris.
Citera
2021-05-23, 09:17
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Sverige var bättre än finland i world cup 2016 och os 2018. Sverige har 2 guld i VM de senaste åren, Finland har ett. Så vad menar du med att Finland har varit bättre än Sverige de senaste åren?

Finland är regerande Världsmästare👍
Citera
2021-05-23, 09:23
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Känns lite som Finland 2018 för detta Tre Kronor. Torsk mot Danmark & Tyskland, samtidigt som man klår Kanada & Usa med 5-1 & 6-2, utgången på det då? Jo, ut i kvarten mot Schweizarna. Varför inte gå ännu längre bak, till 2017, där Finland förlorade mot FUCKING Frankrike, med hela 1-5. Men även den gången gick man ändå till semifinal, utslagna av ett toppat Tre Kronor.

Plattmatcher sker, även mot blåbärsnationer, det får man leva med ibland.

Garpen och alla Proffstyckare här,borde fokusera på nästa match. Sen är ju Tre Kronor det lag som viker sig,lagom till kvart/semi.

Med det laget Tre Kronor har på pappret, borde dem vara Guld tippat eller åtminstone gå till Final. Jag tror det är ungefär 50/50 för alla toppnationerna eftersom hockeyn är mer jämn idag,och turneringen har precis börjat.
Citera
2021-05-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Garpen och alla Proffstyckare här,borde fokusera på nästa match. Sen är ju Tre Kronor det lag som viker sig,lagom till kvart/semi.

Med det laget Tre Kronor har på pappret, borde dem vara Guld tippat eller åtminstone gå till Final. Jag tror det är ungefär 50/50 för alla toppnationerna eftersom hockeyn är mer jämn idag,och turneringen har precis börjat.
De lärde sig ingenting från förlusten i Nordic cup.
Citera
2021-05-23, 11:50
Medlem
Ken Drydens avatar
Ibland är Tre Kronor - precis som Tyskland i fotbolls-VM - lite som ett gammalt ånglok. Det frustas och puffas i början, med rejäla plattmatcher till följd. Men sen får man upp ångan och rusar i god fart ända fram till finalen.
Citera
2021-05-23, 12:12
Medlem
Bartman777s avatar
Är det inte lite nice ändå?
Kanada, Ryssland, USA och Finland känns ändå ganska tjatigt att hålla på och mäta sig med.

Nu kan vi byta rivaler och se fram emot hårda, spännande kamper mot Danmark, Norge, Vitryssland, Italien osv.

Visst, Danmark kanske är lite att ta sig vatten över huvudet, men dom andra kan bli ganska jämna tror jag. Sverige - Norge, tänk vilket hett derby, där utgången är omöjlig att sia om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in