Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Det är viktigare att se på sjukhusbelastningen och de som får långtidscovid då det är det som belastar samhället. Med eran definition är skador i trafiken (svårt skadade och döda) exempelvis helt negligerbara. Min poäng är att covid-19 är ett problem, din poäng verkar vara att det inte är ett problem.
Viktigt att se på hur de (relativt få fall) av långtidscovid belastar samhället? Det är ett ganska kasst argument, restriktionerna belastar samhället betydligt mer genom ensamhet och depressioner, förlorade livsdrömmar, konkursade företag, förlorat utbildningsår för barnen (som ju är vår framtid) m.m. m.m. m.m.
Det är märkligt detta otroligt kortsiktiga tänk... Som vanligt bristen på sunt förnuft hos folk i detta samhället. För mig personligen har restriktionerna knappt förändrat mitt liv nämnvärt, men det betyder ju inte att jag är inkapabel att lyfta blicken och se hur andra individer och samhället kommer påverkas. Du borde kanske ta dig en funderare på den saken du också?
Jag säger inte att C19 inte är något problem, och du har förstås rätt i att sjukvården belastas hårt. Men jag har svårt att förstå detta obalanserade synsätt - från båda hållen för den delen. Du verkar nämligen vara en av dem som har ett mycket snävt synsätt.