2021-05-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det hade nog varit bättre att ta bort juryröster helt och låta tittarna bestämma. Det är möjligt att det var så en gång i tiden, kommer inte ihåg alla förändringar. År 2016 var det tex det politiska bidraget från Ukraina som vann trots en skräplåt. Men Rysslands påkostade show vann tittarnas röster. Och förförra året var det Norge som vann enligt tittarna, helt välförtjänt. Ibland så röstar juryn verkligen ner en låt som sedan visar sig vara favorit bland folket. (tex Norge och Ryssland 2019)

Och politik hör inte hemma i Eurovision, varken bland låtar eller röstning. Läser man i tråden från år 2016 så var många här sura för att det blev en politisk seger.

Jag tror förresten att Östeuropa kommer att ge höga poäng till Finland imorgon, den låten verkar gå hem i stugorna där.

Nämen Ryssland och Ukraina (tittarna dvs) gav varandra höga poäng trots sin stora konflikt de hade. Fint att se att politiken inte styr allt. Det är ändå oftast inte folket utan makthavarna som vill hålla på och kriga. https://eurovisionworld.com/eurovision/2016#ukraine
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-22 kl. 20:32.
Citera
2021-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Orkar inte besvara lågbegåvade individer. Kort och gott så sög Madonna fullständigt när hon uppträdde på ESC (folk lade upp hennes uppträdande innan det tagits bort av yt och ett bättre ljud hade lagts på, och folk skrattade åt henne i kommentarerna), medans den här Glennis Grace, vilken hudfärg hon än må ha "is slaying it". Synd om dig om det sticker i dina ögon, som tur är så tillhör du minoriteten i den stora vida världen. Din kära Madonna är passé och har helt ärligt byggt hela sin karriär på att spela på sex som en billig sköka ursäkta ordet. (FB) Madonna i Eurovision 2019

Den nämnda sångerskan verkar ha tävlat för Nederländerna för sisådär 15 år sedan. Även varit med i America's Got Talent, kvällens bästa röst. heh https://www.youtube.com/watch?v=e4Tdwa7zyjQ

Heja Grekland och Finland ikväll.

Okay. Jag erkänner att jag är i dina ord lågbegåvad.
Visste inte att det fanns en till artist med det namnet.

Madonna har gjort riktigt bra musik och det vet du.
Om inte,så är avundsjuka ett namn för dig?
Citera
2021-05-22, 20:18
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Nä asså jag menade när själva poängutgivningen börjar

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Skulle gissa från 23 typ

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Det är mycket senare. Man ska väl igenom 20 låtar med en del pauser/mellanakter både före/under/efter resans gång och det börjar kl 21. Släng på en timme till. Det hela brukar oftast vara färdigt kring midnatt och kan ofta dra över tiden.

Jag skulle nog gissa att själva omröstningen börjar någon gång runt midnatt eller strax innan.
Först 26 låtar som framförs - tar c:a två timmar
Sen röstning och ett helt band av mellanakter - c:a 45 min.-1 tim.

Det senaste decenniet har ju antalet mellanakter ökat rejält från en (som det var tidigare) till uppemot 4-5 (!) som det är nu. Framåt 1 imorrgon vet vi vem segraren är. Jag håller mitt tips på Malta än så länge.
Citera
2021-05-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tippar på att Ukraina, Italien och Finland får flest röster av befolkningen.

Tippar på att Italien får flest röster av befolkningen.
Av juryn blir det inga.

I vanlig regel så blir det Sverige.
Citera
2021-05-22, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Tippar på att Italien får flest röster av befolkningen.
Av juryn blir det inga.

I vanlig regel så blir det Sverige.

Kommer nästan bli besviken om Sverige hamnar topp 10 faktiskt .
Citera
2021-05-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Kommer nästan bli besviken om Sverige hamnar topp 10 faktiskt .

Juryn kommer hjälpa Sverige .
Tro mig.
Citera
2021-05-22, 20:46
Medlem
Citat:
Nämen Ryssland och Ukraina (tittarna dvs) gav varandra höga poäng trots sin stora konflikt de hade. Fint att se att politiken inte styr allt. Det är ändå oftast inte folket utan makthavarna som vill hålla på och kriga. https://eurovisionworld.com/eurovision/2016#ukraine

Kollar man bara på väst världens nyhets sändningar så tror man att alla Ukrainare och Ryssar hatar varandra. De flesta kunde inte brytt sig mindre och vill bara ha fred. Ungefär som Kroatien, Serbien, Bosnien och Albanien ger varandra höga poäng väldigt ofta även då de varit i krig tidigare.
Senast redigerad av Juggenaut 2021-05-22 kl. 20:55.
Citera
2021-05-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Kollar man bara på väst världens nyhets sändningar så tror man att alla Ukrainare och Ryssar hatar varandra. De flesta kunde inte brytt sig mindre och vill bara ha fred. Ungefär som Kroatien, Serbian, Bosnien och Albanian ger varandra höga poäng väldigt ofta även då de varit i krig tidigare.

Har aldrig tänkt på det tidigare men du har väl rätt. Själv har man rötter i båda länderna, brukar dock heja på de länder vars låtar jag gillar. Oberoende av politik, hudfärg eller grannröstning, det låter väl PK fast det är bara så det är, det är en låttävling inget annat. Synd att Ryssland inte kunde skrapa fram nåt bättre i år. :/
Citera
2021-05-22, 20:54
Medlem
Citat:
Har aldrig tänkt på det tidigare men du har väl rätt. Själv har man rötter i båda länderna, brukar dock heja på de länder vars låtar jag gillar. Oberoende av politik, hudfärg eller grannröstning, det låter väl PK fast det är bara så det är, det är en låttävling inget annat. Synd att Ryssland inte kunde skrapa fram nåt bättre i år. :/

Lyckligtvis finns det många som inte hatar Men tyvärr hörs oftast bara dem som gör det. Ja Ryssarna hade ingen höjdare direkt.
Citera
2021-05-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Juryn kommer hjälpa Sverige .
Tro mig.

Juryn brukar ge höga poäng till Sverige.
Citera
2021-05-22, 20:59
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Vad har ni laddat upp med för musik fram till kl 21.
Jag gjorde ett antival och körde en timme med liveinspelad jazz med Alice Babs och Charlie Norman från 1999 med öppen balkongdörr. 🥳👍🏽
Citera
2021-05-22, 21:01
Medlem
Tusse kommer klara sig i tio i topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här