2021-05-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Jajamän ☺️
Ska bli kul att se hur satsningen slår ut. EAIT verkar vara riktigt heta på AI (10 års plan på att implementera AI i undervisningen nationellt) inom skolor nu och allt utom historiken talar för Anoto nu.
Bara att se om det kommer intäkter så blir det nog att åka av fast KAIT kommer initialt kosta en hel del i början ju mer man växer enligt Won 😄

Bara att se på utvecklingen med nya storägare,etableringen med ingenjörerna i Mellanöstern,senaste avtalen, Anoto förväntas gå runt på sina andra affärsområden,nya pennor kommer nästa månad,ny fabrik i Mexico där man kortat leveranstiderna till några dagar mm mm..
Trata gav noll intäkter. Detta kommer ligga kring det med. Som vanligt ett fult skrivet pm.
Citera
2021-05-22, 05:02
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Trata gav noll intäkter. Detta kommer ligga kring det med. Som vanligt ett fult skrivet pm.

Det var Trata ja, det här är ett annat avtal.
Citera
2021-05-22, 12:10
Medlem
Citat:
Det var Trata ja, det här är ett annat avtal.
Minimum sales target.
Citera
2021-05-22, 12:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Minimum sales target.

Japp,och man marknadsför och säljer redan produkten 😎 Ska bli kul och se om man säljer mer än 6musd på de 2 avtalen man knytit redan 💰
Och fler är på gång...
Citera
2021-05-22, 16:18
Medlem
Citat:
Japp,och man marknadsför och säljer redan produkten 😎 Ska bli kul och se om man säljer mer än 6musd på de 2 avtalen man knytit redan 💰
Och fler är på gång...
Men avtalet är inte på 6 miljoner usd. Anoto har inte säkrat en inkomst på 6 miljoner usd. Man har ett distributionsavtal med ett sales target på 6 miljoner usd. Ett mål.
Citera
2021-05-22, 16:21
Medlem
Citat:
Men avtalet är inte på 6 miljoner usd. Anoto har inte säkrat en inkomst på 6 miljoner usd. Man har ett distributionsavtal med ett sales target på 6 miljoner usd. Ett mål.
Avtal om minst 6 miljoner dollar! Tolkar det bokstavligt! Dessutom mer försäljning enligt PM. Har en liten chans post.
Citera
2021-05-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Avtal om minst 6 miljoner dollar! Tolkar det bokstavligt! Dessutom mer försäljning enligt PM. Har en liten chans post.
Nej, det är ett mål. Kommer du ihåg trata pm?
Citera
2021-05-22, 16:25
Medlem
Citat:
Nej, det är ett mål. Kommer du ihåg trata pm?
Nej tyvärr inte kan du upplysa mig? Ett avtal om försäljningsåtaganden om minst 6 miljoner dollar är väll just det och inget mål? Eller innebär det någon klausul eller så?
Senast redigerad av Trxhobit 2021-05-22 kl. 16:28.
Citera
2021-05-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Nej tyvärr inte kan du upplysa mig? Ett avtal om försäljningsåtaganden om minst 6 miljoner dollar är väll just det och inget mål?
El Ajou är inte någon kund. Detta är precis som trata pm. Vilket du väl kommer ihåg?

Målet är att man ska sälja för 6 miljoner usd. Inte så att man har några kunder. Ett mål. En siffra man bara drar fram.

"Knowledge AI signs a two-year distribution agreement worth a minimum sales target of USD 6 million in Saudi Arabia."

Det är ju rent hittepå. Sales target. Om man inte möter det så finns det inget som säger att det betyder ett skit. Tror du Ajou har skrivit på att köpa Kait produkter för 6 miljoner usd?

Men kör på. Blir säkert jättebra.
Citera
2021-05-22, 16:51
Medlem
Citat:
El Ajou är inte någon kund. Detta är precis som trata pm. Vilket du väl kommer ihåg?

Målet är att man ska sälja för 6 miljoner usd. Inte så att man har några kunder. Ett mål. En siffra man bara drar fram.

"Knowledge AI signs a two-year distribution agreement worth a minimum sales target of USD 6 million in Saudi Arabia."

Det är ju rent hittepå. Sales target. Om man inte möter det så finns det inget som säger att det betyder ett skit. Tror du Ajou har skrivit på att köpa Kait produkter för 6 miljoner usd?

Men kör på. Blir säkert jättebra.
He!!??? Ok! Vi får se men är en liten chanspost som jag köpte nyligen så det är en vinna eller försvinna för min del hur som helst
Men tack ska du ha för infon i alla fall!
Citera
2021-05-22, 17:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Exakt 😄 Ska bli kul att följa rapporterna och se om KAIT ökar omsättningen framöver. De hade 200k i förra så uppenbarligen har man en produkt som säljer.
Och där hadde du fel btw 🤣🤣🤣 Du sa att de aldrig kommer bli nått av KAIT och de har ingen produkt som fungerar..
Jag hade rätt och du fel muahahahaaa
Senast redigerad av alienfin 2021-05-22 kl. 17:52.
Citera
2021-05-22, 18:05
Medlem
Citat:
Exakt 😄 Ska bli kul att följa rapporterna och se om KAIT ökar omsättningen framöver. De hade 200k i förra så uppenbarligen har man en produkt som säljer.
Och där hadde du fel btw 🤣🤣🤣 Du sa att de aldrig kommer bli nått av KAIT och de har ingen produkt som fungerar..
Jag hade rätt och du fel muahahahaaa
Ja! Va kul så det finns lite hopp för min chanspost i alla fall! Trodde nästan det var helt kört med tanke på det senaste svaret jag fick här på Flashback. Ha ha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in