Citat:
Ursprungligen postat av
La Belva
Det är självklart, Simons röster kommer gå till Tanja och det kommer stå mellan Tanja och Emelie.
Citat:
Ursprungligen postat av
pukka
Exakt. Nardos har 0% chans att vinna iaf. Det är ju tur det.
Varför tror ni det? Har ni missat "vi ska vinna mot svenskarna" som sprids över varenda ort och konto på sociala medier? Gillar man inte Nardos beteende så är man en rasist, är man inte med i Bardos Gang så är man en rasist, har man svårt för Nardos så är man en rasist. Hänger man på FB är man obviously rasist. Hänger man på FB OCH inte tycker att Nardos ska vinna big brother så är man den vidrigaste sortens rasist.
Har ni läst såhär långt så trodde ni säkert att min poäng skulle vara till rasisternas fördel, eller kanske t.o.m. att det här inlägget var skrivet av en rasist. Men det jag vill säga är - vad händer med oss som hänger här men som inte är rasister? Ni äckliga rassar har slängt oss under bussen.
"Vi mot dem"
"Vi ska vinna över svenskarna"
Jag hoppas att ni förstår att det existerar för att ni existerar. Många av trådens rasister har blivit kändisar på instagram och blivit ansiktet utåt för svenskar som följer bb, detta genom att era vidriga inlägg har delats, men i första hand (som ni av någon anledning glömmer) -
för att de har skrivits. Tänk att skriva ett inlägg och inkludera smeknamn som "apflickan" "n*gern" och allt sjukt som skrivs - för att sedan grina till sitt förvånande när det blir en röstkampanj för att stoppa rasismen mot en deltagare i ett underhållningsprogram. Det är ju för i helvete med all rätta. Men återigen - vad händer med oss andra? Vi svenskar som följt programmet med en objektiv inställning? Vi som ser Nardos som en människa (och inte en hudfärg) med brister precis som alla andra. Jo, jag tänker skriva det igen - ni rasister har slängt oss under bussen.
Nu har jag medvetet slutat kolla och minskat min aktivitet här avsevärt för att inte bli så påverkad av resultatet på måndag. Jag har inte ens något emot att Nardos vinner på måndag, trots att jag ser hennes medverkan och beteende i huset som långt långt borta från en finalplats. Men det som händer på utsidan är mycket större än så.