Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Du verkar ha svårt att förstå hur man agerar om man anser Stockholms stad gjort fel. Om Abrahamian misstycker, får han ta sin konflikt med Idrottsförvaltningen om han är missnöjd, inte ställa till det för klubben som faktiskt har bokat och har rätt att vara där.
Jag förstår här att brottarklubben gjort bort sig och försöker härska över lokalen, jag förstår också att Stockholms stad har gett klartecken för BJJ att köra där och jag förstår av tråden att döma att BJJ gärna vill köra där . Jag erkänner att BJJ inte gjort något fel.
Men, Det betyder inte att de borde köra där. Bara för att Stockholms stad gett klartecken betyder det inte att det är rätt, de kanske inte förstår problemet, att de sölar ned brottarmattan och att det inte verkar finnas tider för båda klubbarna att köra på.
Bara för att en myndighet i Sverige säger något behöver det inte vara rätt, och definitivt inte 'logiskt korrekt'. Oftast är det enligt lagen och bestämmelser snarare än vad som faktiskt borde vara.
Ja de får väl gå till idrottsförvaltningen och driva en process i X antal månader samt extra tid för semestern osv för att få tillbaka lokalen, allt medan BJJ fortsätter att inkräkta på de tider som brottarklubben tidigare haft (och förstöra mattan). Men bara det är enligt reglementet, antar jag.
Jag är allt för att följa reglerna och bestämmelser men då ska de ha ett verkligt syfte. Vissa sporter är jävligt specifika och måste bedrivas på platser och lokaler med rätt utrustning. Tyngdlyftning bedrivs i lokalen i källaren med extra stötdämpning, inte på friskis som exempel. Brottning körs på mattan med rätt utrustning och skor. BJJ körs på egna mattor med PVC, ej på brottarmattan.
På ett sosseplan har BJJ klubben rätt. På ett logiskt försvarbart plan har brottarklubben rätt.