2021-05-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Forhold og relasjoner kan jo være så mangt. Noen par lever sammen av bekvemmelighet og som venner, uten noe mer enn det. Andre relasjoner kan være mer fyrrige og med mer temperament, men også mer kjærlighet og en dypere relasjon. Jeg vet hva som er rett for meg og selv om man kan føle empati med mennesker som velger å leve med et menneske man ikke engang kan ha dype samtaler med så er dette et individuelt valg man må ha respekt for. Mitt ankepunkt for at denne relasjonen ikke var slik mange her hevder er at paret har 3 barn som alle bor i rimelig nærhet til sine foreldre og virker å ha tett kontakt. Hvorfor har ikke disse 3 merket noe til dette? Hvorfor har ikke de sett noe unormalt? Det snakkes om familiemiddager, ferier og andre fellesaktiviteter, hvis ryktene om høyt alkoholforbruk stemmer så er det svært lite sannsynlig at disse personlighetstrekkene (kontrollbehov, emosjonell eller fysisk mishandling mm) ikke hadde vært åpenbar. Derfor mener jeg barnas opplevelser bør vektes mer enn hva venninner tror og tenker.

Du har noen gode poenger her. Jeg kjenner til gifte par som lever i forskjellige hus eller forskjellige etasjer i huset, og tilsynelatende får det til å fungere. Det som fungerer for noen, vil andre se på som tegn på et dårlig ekteskap. Selv prøver jeg å ikke legge så stor vekt på slike ting. Det er selvsagt mulig at problemer i ekteskapet kan være et motiv i denne saken, men det trenger absolutt ikke være det.
Citera
2021-05-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Du har noen gode poenger her. Jeg kjenner til gifte par som lever i forskjellige hus eller forskjellige etasjer i huset, og tilsynelatende får det til å fungere. Det som fungerer for noen, vil andre se på som tegn på et dårlig ekteskap. Selv prøver jeg å ikke legge så stor vekt på slike ting. Det er selvsagt mulig at problemer i ekteskapet kan være et motiv i denne saken, men det trenger absolutt ikke være det.
Har de signert latterlige ektepakter også?
Citera
2021-05-22, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig

Latterlig spørsmål. Folk flest kjenner som regel ikke til andres ektepakter.
Citera
2021-05-22, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Holden kunne kanskje ha avbrutt avhøret, fått en pause, av hensyn til klientens helsetilstand, og forklart Hagen at han enten var usammenhengende eller selvmotsigende i sin forklaring. Jeg vet ikke.

Interessant problemstilling. En advokat skal være veldig forsiktig mht å styre klientens forklaring - er i utgangspunktet ikke lov, tror jeg. Men jeg vet ikke sikkert og det "tipset" du kommer med er kanskje innafor.

Ja.

Advokaten skal beskytte klienten mot å inkriminere seg selv og eller sine nærstående. Vanligvis gjøres dette ved å råde klienten til å nekte flere politiavhør. Og da beveger advokatens rolle seg fra bistandsadvokat og over til forsvarsadvokat.

Jeg synes det er en del detaljer i saken som hinter til at TH forsøker å fremstille seg selv som beskytter av TEH. Altså at TH har møtt i flere avhør hvor han har forsøkt å kaste mistanke over på TEH, RU med venner og muligens mange andre.

Og politiet har en etterforskningsplikt. Men med dagens teknologi legger de fleste av oss igjen digitale og elektroniske spor hvor vi enn beveger oss. Det gjør politiets oppgave med å utelukke falske mistanker mye enklere. Det er lettere å bevise at uskyldige mennesker befant seg på annet sted langt unna åstedet på tidspunktet forbrytelsen skjedde. Og umulig kan ha hatt noe med forbrytelsen å gjøre.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-22 kl. 11:51. Anledning: korrigere feil med sitat-funksjonen
Citera
2021-05-22, 12:00
Medlem
Citat:

TT later som ektepakten ikke finnes - i likhet med en rekke andre forhold i saken.
Citera
2021-05-22, 12:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg synes det er en del detaljer i saken som hinter til at TH forsøker å fremstille seg selv som beskytter av TEH. Altså at TH har møtt i flere avhør hvor han har forsøkt å kaste mistanke over på TEH, RU med venner og muligens mange andre.

Blir TEH nevnt i andre sammenhenger enn badekarhistorien?

Citat:
med dagens teknologi legger de fleste av oss igjen digitale og elektroniske spor hvor vi enn beveger oss.

Apropos elektroniske spor - monero er visst ikke så anonymt lenger, likevel.
Citera
2021-05-22, 12:14
Medlem
Rettet opp feil

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Latterlig spørsmål. Folk flest kjenner som regel ikke til andres ektepakter.

Det tragikomiske er at da enkelte argumenterer for at en eventuell urimelig ektepakt er et bevis/indisie som peker i retning av et planlagt drap så utelukker man det faktum at de samme argumenterer for at TH anser den eventuelle ektepakten som vil sørge for at kona omtrent ikke skulle få en skit for å være gyldig.......

Helt Monty Python dette....😂😂😂
Senast redigerad av Bolony 2021-05-22 kl. 12:16. Anledning: Rettelse
Citera
2021-05-22, 12:35
Medlem
GG99Slayers avatar
Folk som drar inn Birgitte tengs saken har tydeligvis ikke forstått at, det er forkjell på ett par kripos etterforskere som får tunnelsyn kontra, hele lørenskog politi hus / hele kripos, fbi , scotlandyard ect ect er enige med at TH er skyldig..

Bra jobba TT
Senast redigerad av GG99Slayer 2021-05-22 kl. 12:37.
Citera
2021-05-22, 12:45
Medlem
Citat:

Jeg kjenner ikke til det, men folk får få lov til å gjøre som de selv ønsker.
Citera
2021-05-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Blir TEH nevnt i andre sammenhenger enn badekarhistorien?

Apropos elektroniske spor - monero er visst ikke så anonymt lenger, likevel.

Jeg har nevnt det meste tidligere.

Hint på facebook til "To Kill a Mockingbird" - en bok av Harper Lee, som skal handle om et drap på Halloween.

Siste livsbevis fra AE - 09:14-oppringingen, en samtale på 92-93 sekunder med TEH, en samtale som TEH angivelig hadde problemer med å huske innholdet av.

At TEH og RU skal ha kjent hverandre, og rykter på tråden her om at dette bekjentskapet skal ha hatt betydning for det oppsto kontakt mellom TH og RU.

At TH ringte TEH like før han dro fra Futurum forsvinningsdagen.

Generell mistenkeliggjøring av TEH her på tråden - ubekreftede rykter om rusproblemer, spilleproblemer, gjeldsproblemer, at han skal ha lånt mye penger fra sin mor. Tydelig at enkelte nick her inne har hatt som agenda å sverte og mistenkeliggjøre TEH.

Så kom boken i begynnelsen av mai.

Vi fikk bekreftet at TH ringte TEH før han dro fra jobb, (nå husker jeg ikke om han også ringte TEH én gang til etter at han kom til S4), TEH ankom iallfall i familiebilen Ford Focus under nødsamtalen med politiet.

TEH gikk inn og avsatte sannsynligvis skosåleavtrykk. (Apropos, det ville jo være svært mistenkelig om TEHs skoavtrykk ble sikret mens ingen skoavtrykk fra TH selv fra tiden etter hjemkomst ca 13:30 ble oppdaget og sikret da politiets teknikere undersøkte S4.)

Fra THs forklaringer til politiet:
- TH "oppdaget" ikke AEs telefon før etter at TEH ankom S4
- TH forklarer for politiet at TEH muligens kan ha tatt i trusselbrevet
- TH forteller politiet badekarhistorien

Det er også litt uklart om TH oppdaget slepesporet før eller etter at TEH kom.

Totalt, det er ganske mange hint fra TH mot TEH. Slik jeg oppfatter det.
Citera
2021-05-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Folk som drar inn Birgitte tengs saken har tydeligvis ikke forstått at, det er forkjell på ett par kripos etterforskere som får tunnelsyn kontra, hele lørenskog politi hus / hele kripos, fbi , scotlandyard ect ect er enige med at TH er skyldig..

Bra jobba TT

Jeg dro inn BT-saken fordi hendelser som folk tenker at umulig kan være tilfeldig, på grunn av det ene og det andre, fort kan vise seg å være tilfeldig.

Hvis påstanden din stemmer om at hele Lørenskog politihus, hele kripos, FBI, Scotlandyard er enige om at TH er skyldig, så burde saken være løst for lenge siden. Hva er det de har forstått, som de ikke kan legge frem som bevis?
Citera
2021-05-22, 13:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg har nevnt det meste tidligere.

Ja, har fått med meg det som er nevnt i tråden her, jeg mente helst om
TH hadde nevnt TEH i avhør utover det med badekaret. Jeg var kanskje
ikke helt presis i formuleringen.

Citat:
Hint på facebook til "To Kill a Mockingbird" - en bok av Harper Lee, som skal handle om et drap på Halloween.

Glemmer ikke den så lett, nei. I tillegg "nissebildet", som kuriøst nok er blitt "likt" av tante SE.

Citat:
Vi fikk bekreftet at TH ringte TEH før han dro fra jobb, (nå husker jeg ikke om han også ringte TEH én gang til etter at han kom til S4), TEH ankom iallfall i familiebilen Ford Focus under nødsamtalen med politiet.

TH ringte TEH ca. kl. 14, angivelig fra fasttelefonen.

Citat:
TEH gikk inn og avsatte sannsynligvis skosåleavtrykk. (Apropos, det ville jo være svært mistenkelig om TEHs skoavtrykk ble sikret mens ingen skoavtrykk fra TH selv fra tiden etter hjemkomst ca 13:30 ble oppdaget og sikret da politiets teknikere undersøkte S4.)

Fra THs forklaringer til politiet:
- TH "oppdaget" ikke AEs telefon før etter at TEH ankom S4
- TH forklarer for politiet at TEH muligens kan ha tatt i trusselbrevet
- TH forteller politiet badekarhistorien

Det er også litt uklart om TH oppdaget slepesporet før eller etter at TEH kom.

Vet vi om TEH i det hele tatt gikk inn i huset da han ankom?

Det er jo uansett interessant at politiet angivelig var så opptatt av TEHs ankomst
at de måtte gjøre lydtester. Men det kan vel tenkes at de helst prøvde å finne ut om
TH var der han påstp han var da han ringte dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in