Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Jaha, då är det fritt fram att kalla allt för valuta bara för att det inte är ett rättsligt begrepp. Det är som att kalla allehanda icke utbildat folk för ”ingenjör” bara för att ingenjör inte är en skyddad titel.
Vad jag hade hoppats att du skulle inse var att du hänvisade till lagen. Och att den hänvisningen inte hade ett värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Sluta tjafsa om småsaker.
Vad var det du skrev som jag citerade.
Varför håller du själv på att tjafsa om småsaker.
Och varför fortsätter du tjafsa om småsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Einzelgaenger
Ibland måste man gå tillbaka till the basics och googla:
https://vismaspcs.se/ekonomiska-termer/vad-ar-valuta
En valuta ska alltså vara ett generellt accepterat betalmedel. Helst med statens våldsmonopol i ryggen. Bitcoin är inte en valuta.
Jahaja, någon förvirrad har läst något om pengar på en amerikansk blogg och översatt det till valuta.
Pengar skall vara allmänt accepterat betalmedel. Men en valuta behöver inte vara det.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Svarslös som alltid.
Sa han som inte hade något innehåll i sitt inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Eftersom dina googlafärdigheter inte verka vara top notch får jag väl hjälpa dig på traven.
Vi får väl konstatera att du saknar kunskaper i ämnet och bara är hänvisad till att blint tro på vad någon hittat på i wikipedia.
Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Nu gäller det bara för pojkrumsliberalen liksom-FB att hitta någon land där bitcoin är lagligt betalningsmedel. Lycka till!
Ska du fejklogga av nu? Som du brukar. Eller ska vi köra en rond till?

Hur gick det med andra halvan av mitt inlägg. Det som du inte besvarar.
Fick du springa iväg till mamma och be henne ta bort det. Storgråtande över att den alltid så elake liksom-fb skriver otäcka saker.
Vad var det skatteverket sa om virtuella valutor nu.
bytet helt enkelt är en omvandling av en valuta till en annan valuta
Varför kallar dom en virtuell valuta för valuta?
Har inte skatteverket googlat?
Nu har JustinTrudeau ett uppdrag här i att kontakta skatteverket och informera dom om JustinTrudeaus google resultat och anmoda skatteverket att:
1. lära sig googla
2. rätta till det tidigare felaktiga beslutet där man betraktar bitcoin mfl valutor som valutor.
JustinTrudeau uppdras även att återkomma med redogörelse för sina accomplishments i uppdraget.
När kan du leverera?