2021-05-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, det finnes saker der folk forsvinner eller dør, som ikke fører til en stor etterforskning. Det har jeg vært inne på tidligere.

Denne saken er spektakulær, jeg har ingen problemer med å forsvare ressursbruken. Men du har helt rett i at politiet viser laber interesse for å oppklare enkelte andre forsvinnngssaker.
Jeg synes denne tråden viser dette, for meg virker det som om er det noe halvhjertet over
innsatsen.
(FB) Odin André Hagen Jacobsen forsvunnen fra Trondheim, Norge 18. Nov. 2018
Du har for øvrig interessante kommentarer. Godt at det fortsatt finnes brukere som ikke har gått helt i vranglås.
Citera
2021-05-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det har blitt en ressurskrevende sak, men jeg klarer ikke å se det geniale med å prøve å forvirre politiet på denne måten. De har jo bare satt inn flere folk. Det ville vært mye bedre å legge en plan som tiltrakk seg minst mulig oppmerksomhet, og politiressurser.

Hvis TH står bak, er det nok et drap i affekt. Da har krypto-greiene hatt et annet formål, og blitt en nødløsning. Men det rimer enda bedre med at en annen person står bak.

Dette oppsummerer fint hovedlinjene i saken.
1. Hvis målet var å fjerne kona så finnes det mange andre og mindre mistenkelige måter å gjøre det på. Ingen vel bevart person ønsker å havne i et slikt søkelys og det på tampen av sitt liv? Nei, det får du meg ikke til å tro.
2. Det er ingenting som tyder på affektdrap, heller tvert om.

MEN: det er symbolikk inne i bildet: giftering, bakhon, kryptomeldinger? Noe mer? Kanskje løsningen for motivet ligger her.
Citera
2021-05-21, 23:07
Medlem
I et av avhørene i februar 2019 gir TH inntrykk av å ikke huske hvor stort løsepengekravet var.

På det tidspunktet hadde pengebeløpet blitt publisert en rekke ganger i mediene og TH hadde selv lest gjennom trusselbrevet grundig.
I avhøret forsøker TH seg med: - Kan det ha vært 100 000 dollar?

Uten å la seg lokke svarer avhører at kravet er oppgitt i euro.

Det samme gjentar seg når det blir spørsmål om andre sentrale temaer, for eksempel kryptomannen. På nytt gir TH inntrykk av å ikke huske navnet på den mannen han har hatt jevnlig kontakt med over en lengre periode fra 2017 til 2018, og kanskje helt frem til AE forsvant.

I sentrale spørsmål er det ganske tydelig at TH tyr til distansering, av en eller annen grunn...
Senast redigerad av Jayce 2021-05-21 kl. 23:50.
Citera
2021-05-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Denne saken er spektakulær, jeg har ingen problemer med å forsvare ressursbruken. Men du har helt rett i at politiet viser laber interesse for å oppklare enkelte andre forsvinnngssaker.
Jeg synes denne tråden viser dette, for meg virker det som om er det noe halvhjertet over
innsatsen.
(FB) Odin André Hagen Jacobsen forsvunnen fra Trondheim, Norge 18. Nov. 2018

Jeg har lest litt om Odin-saken tidligere. Det er mulig du har rett i at innsatsen til politiet var noe halvhjertet. I en vanlig forsvinningsak, uten konkrete spor eller overvåkingsvideoer, så tar det vanligvis ikke lang tid før politiet er ferdig med saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du har for øvrig interessante kommentarer. Godt at det fortsatt finnes brukere som ikke har gått helt i vranglås.

Takk, du også. Godt gjort av deg å prøve å stå i mot lynsjemobben over så lang tid.
Citera
2021-05-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I et av avhørene i februar 2019 gir TH inntrykk av å ikke huske hvor stort løsepengekravet var.

På det tidspunktet hadde pengebeløpet blitt publisert en rekke ganger i mediene og TH hadde selv lest gjennom trusselbrevet grundig.

Det samme gjentar seg når det blir spørsmål om andre sentrale temaer, for eksempel kryptomannen. På nytt gir TH inntrykk av å ikke huske navnet på den mannen han har hatt jevnlig kontakt med over en lengre periode fra 2017 til 2018, og kanskje helt frem til AE forsvant.

I sentrale spørsmål er det ganske tydelig at TH tyr til distansering, av en eller annen grunn...

Politiet gjennomskuer lett hvem som overspiller.
Citera
2021-05-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Politiet gjennomskuer lett hvem som overspiller.

Ja, politiet er nok godt kjent med overspill og kjenner til hva distansering kan være et tegn på.
Citera
2021-05-22, 00:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, politiet er nok godt kjent med overspill og kjenner til hva distansering kan være et tegn på.

"Nei, jeg ringte ikke før etter lunsj"

"Nei, det var han som ringte meg"

"Nei, jeg ringte ikke til mobilen hennes når jeg kom hjem"
Citera
2021-05-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
"Nei, jeg ringte ikke før etter lunsj"

"Nei, det var han som ringte meg"

"Nei, jeg ringte ikke til mobilen hennes når jeg kom hjem"

Ja, og det er mye mer. Nesten helt usannsynlig i den virkelige verden.
Citera
2021-05-22, 00:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:

"Så tilfeldig er ikke verden"

Visdomsord fra AEH's venninne.

Men, som alle har påpekt, fra begge "sider", problemet ligger i å bevise det.
Citera
2021-05-22, 00:21
Medlem
Citat:
Distansering og duping delight er meget avslørende. Bl.a. derfor jeg tror Amanda Knox og foreldrene til McCann er skyldig i noe.

TH må være megaskyldig, med de svarene der.
Citera
2021-05-22, 00:24
Medlem
Citat:

Er dette info fra den nye boken?

Jeg er egentlig overrasket over hvor dårlig TH tar seg ut i avhør. (Nekte for oppringning av AEH mobil, påstår at han ble oppringt av forretningsforbindelse og ikke motsatt, osv.)
Citera
2021-05-22, 00:28
Medlem
Må nok vente til den 16. august med å få fasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in