Citat:
Ursprungligen postat av
Code90
Missade påpeka en viktig detalj. GM försvann i sydvästlig riktning, enligt vittnesmål/artikeln. Snarare åt Rinkeby & Tensta hållet...
Om man flyr brottsplatsen i sydvästlig riktning så flyr man längs Sorögatan mot Ärvingegången. Ska man till Husby svänger man höger på Ärvingegången; ska man till Tensta/Rinkeby fortsätter man rakt fram. Informationen är otillräcklig för slutsatser. De kan ju även ha åkt någon annanstans för att bli upplockade med bil. Det senare håller jag för osannolikt då det hade varit att krångla till det i onödan. Man kan köra bil fram till BOs bostad eller parkera nedanför och gå sista biten. Nä, det här var knattar från Järva.
Vad jag läst var de först två på platsen men körde därifrån. En återvände och sköt. Ska ha varit någon diskussion också. Talar mot att det handlade om en torped som hyrts in av tex Skarpnäck, Vårby eller Västerås. Lokal historia skulle jag säga men man måste hålla öppet att ovanstående kan vara skitsnack.
De borde ha fastnat på någon övervakningskamera men det kan bli svårt att identifiera och bevisa brott. Polisen vet nog var de ska leta vid det här laget.