2021-05-19, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Code90
Missade påpeka en viktig detalj. GM försvann i sydvästlig riktning, enligt vittnesmål/artikeln. Snarare åt Rinkeby & Tensta hållet...

Om man flyr brottsplatsen i sydvästlig riktning så flyr man längs Sorögatan mot Ärvingegången. Ska man till Husby svänger man höger på Ärvingegången; ska man till Tensta/Rinkeby fortsätter man rakt fram. Informationen är otillräcklig för slutsatser. De kan ju även ha åkt någon annanstans för att bli upplockade med bil. Det senare håller jag för osannolikt då det hade varit att krångla till det i onödan. Man kan köra bil fram till BOs bostad eller parkera nedanför och gå sista biten. Nä, det här var knattar från Järva.

Vad jag läst var de först två på platsen men körde därifrån. En återvände och sköt. Ska ha varit någon diskussion också. Talar mot att det handlade om en torped som hyrts in av tex Skarpnäck, Vårby eller Västerås. Lokal historia skulle jag säga men man måste hålla öppet att ovanstående kan vara skitsnack.

De borde ha fastnat på någon övervakningskamera men det kan bli svårt att identifiera och bevisa brott. Polisen vet nog var de ska leta vid det här laget.
Citera
2021-05-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om man flyr brottsplatsen i sydvästlig riktning så flyr man längs Sorögatan mot Ärvingegången. Ska man till Husby svänger man höger på Ärvingegången; ska man till Tensta/Rinkeby fortsätter man rakt fram. Informationen är otillräcklig för slutsatser. De kan ju även ha åkt någon annanstans för att bli upplockade med bil. Det senare håller jag för osannolikt då det hade varit att krångla till det i onödan. Man kan köra bil fram till BOs bostad eller parkera nedanför och gå sista biten. Nä, det här var knattar från Järva.

Vad jag läst var de först två på platsen men körde därifrån. En återvände och sköt. Ska ha varit någon diskussion också. Talar mot att det handlade om en torped som hyrts in av tex Skarpnäck, Vårby eller Västerås. Lokal historia skulle jag säga men man måste hålla öppet att ovanstående kan vara skitsnack.

De borde ha fastnat på någon övervakningskamera men det kan bli svårt att identifiera och bevisa brott. Polisen vet nog var de ska leta vid det här laget.

Polisen vet säkert vart de ska leta men de måsta ha bevis eller någon som vittnar ju men folket som bor i dessa områden vågar ej vittna säkert därför så många mord blir olösta men polisen vet säkert vem som ligger bakom det men har ej konkreta bevis
Citera
2021-05-20, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Polisen vet säkert vart de ska leta men de måsta ha bevis eller någon som vittnar ju men folket som bor i dessa områden vågar ej vittna säkert därför så många mord blir olösta men polisen vet säkert vem som ligger bakom det men har ej konkreta bevis

Tittar man lite i backspegeln ser man att Shad bodde i Kista, liksom Sirwan, som bodde hos sin bror där när han blev handgranatad. Sedan skrev han sig på en annan adress i samma område ett tag. Skulle möjligen tyda på att HSL sköter affärerna där.

För att röra till det lite...
Citera
2021-05-21, 02:26
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Dvs antingen FLG, HSL eller 24K. Kan vara nya tensta gänget också. Men som sagt vi kan sitta här o spekulera hur länge som helst, ingen här sitter på rätt info.
Ja men även HH, TMT, T3 och Shottaz i den riktningen
Citera
2021-05-28, 09:56
Medlem
Fortfarande ingen som vet vem som klippt Dara?
Citera
2021-05-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Fortfarande ingen som vet vem som klippt Dara?

Hört rykten om att det ska vara folk från Skarpnäck som klippte hans bror men ej säker till hundra procent ba de som sägs av folket.
Citera
2021-05-28, 14:02
Medlem
En helt vild bubblare (För att det, situationens allvar till trots, är lite spännande att spekulera) Kommer dock att lägga den i en spoiler eftersom det är rent hypotetiskt :

Citera
2021-05-29, 07:11
Medlem
Det finns ingen chans att Einar skulle ligga bakom detta. Då skulle han riskera sin bror, mamma, pappa, ja hela sin familjs liv. Att folk ens tror på att Einar har nåt med det här att göra är bara dagisnivå. Hade han haft nåt med det här att göra, då hade han redan förlorat en familjemedlem.
Citera
2021-05-29, 07:16
Medlem
Skulle aldrig någonsin tro att Einar hade hjärta att klippa en oskyldig människa som inte hade något att göra med hans kidnappning. Hade han gjort det då hade han fattat att hans familj är i farozonen och jag tror inte han hade utsatt sin familj för det.

Detta är klart och tydligt västerort grabbar men frågan är vem som beställde den. 24K för en jävla musikvideo? Då har jag tappat all respekt för dom. Dree Low för att Haval var respektlös mot han i brevet? Haval bad om ursäkt efter detta och jag tror inte att Dree Low ber grabbar klippa nån på grund av sånt här skit.
Citera
2021-05-29, 13:02
Medlem
Chansen för att en annan artist skulle ligga bakom detta är helt minimal, så släpp dom teorierna. Vi vet at det troligen är gängrelatert. Dom riktiga frågorna är först och främst vilket gäng som ligger bakom detta, och ifall motivet på något sätt är relaterat till Haval eller inte?
Citera
2021-05-29, 17:35
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadasaltrU
En helt vild bubblare (För att det, situationens allvar till trots, är lite spännande att spekulera) Kommer dock att lägga den i en spoiler eftersom det är rent hypotetiskt :

Många pusselbitar faller på plats, men det är som du säger en av flera teorier.
Kan Einar betraktas som en maskot av något nätverk?
Kan något gäng agera utan att fråga Einar?
Inte dålig, men bara en av 4-5 teorier.
Citera
2021-06-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Såg inslaget på TV4 och fick lära mig av Diamanten att det inte är invandrare som är med i gängen och det insinuerades att det inte är deras fel att det blivit så här med skjutningar och mord. Jag skulle vilja få veta vilket mitt ansvar i det hela är?

Lyssnade på nån podd där han var med. Somalierna-gangstrarna kan inte utvisas, menade Diamanten, eftersom de är födda i Sverige av sina somaliska föräldrar. Och då är de alltså inte invandrare längre. Kommer Diamanten skratta hela vägen till banken nu när hans gangster-bok ligger på topplistorna? Och är det risk att det händer honom något på vägen till banken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in