2021-05-20, 23:18
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHeaven
Synd att Samanta Tina(Lettland) inte gick vidare. Hon var bäst ikväll. Träffa henne 1-2 månader sen. Var sjukt trevlig.

Och ingen som reagerar på att Schweiz kopierat sången som vann sist? en 100% kopia? Nederländernas låt.
Är ju inte så konstigt, samma låtskrivare.
Citera
2021-05-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Är ju inte så konstigt, samma låtskrivare.

Borde blivit diskvalificerad!
Citera
2021-05-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vidare:
San Marino
Grekland
Bulgarien
Schweiz
Island
Portugal
Finland
Serbien
Österrike
Albanien

(Bubblare: Danmark)

9 av 10 ikväll
17 av 20 sammanlagt
Citera
2021-05-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToHeaven
Synd att Samanta Tina(Lettland) inte gick vidare. Hon var bäst ikväll. Träffa henne 1-2 månader sen. Var sjukt trevlig.

Och ingen som reagerar på att Schweiz kopierat sången som vann sist? en 100% kopia? Nederländernas låt.

Ja, det är tråkigt när man försöker kopiera hela koncept på det viset.

Se bara på Danmark som snodde en svensk låt från 1980.

https://www.youtube.com/watch?v=zESKng3g188
Citera
2021-05-20, 23:26
Medlem
dannbaggens avatar
Efter att ha sett alla bidrag så är Israel i topp på min lista iallafall.
Citera
2021-05-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
5 av 10 fick jag ihop men det var ett rätt dåligt startfält och då måste man kolla vilka länder som får rösta mm.

Mest förvånad var jag av att inte Polen gick vidare då de har så många människor i alla olika delar av Europa, de brukar alltid gå vidare känns det som, fast bidraget var dåligt.

Inte ett dugg förvånad. Polens låt var minst sagt kass, och faktumet att han valdes av ledarna från Polens största propagandakanal gör den till ännu värre.
Fanns mycket bättre alternativ. Gällde bara att ge dem en chans.

I mitt tycke så har Polen inte åkt ut pga låten. Folk har helt enkelt visat ´´långfingret´´ pga deras politik, som bryter mot många Europeiska lagar och konventioner, speciellt när det gäller abortfrågan.
Senast redigerad av BeHPNemesis12345 2021-05-20 kl. 23:30.
Citera
2021-05-20, 23:30
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Inte ett dugg förvånad. Polens låt var minst sagt kass, och faktumet att han valdes av ledarna från Polens största propagandakanal gör den till ännu värre.

I mitt tycke så har Polen inte åkt ut pga låten, utan snarare pga deras politik.

Det visste jag inte!
Citera
2021-05-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det visste jag inte!
Valet av artisten som ska representera Polen i Eurovision genomförs av TVP, som inte skiljer sig mycket från Rysslands propagandakanaler.

Hade jag valt så hade jag hellre skickat Edyta Gorniak (kommit tvåa för 25 år sedan om jag minns rätt), eller varför inte skicka någon som har vunnit Eurovision Junior för dem. Roxie eller Viki hade passat bättre.
Citera
2021-05-20, 23:56
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Blev du också kränkt nu. Jo dom är mer musikaliska, bättre på att dansa och springer snabbast. Det är fakta. Har du sett svenska proffsdansare? Ha ha. Det ser för jävla illa ut. Om man är paranoid kan man se propaganda i precis allt.

Nej det är inte fakta. Det är individuellt.
Citera
2021-05-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345

I mitt tycke så har Polen inte åkt ut pga låten. Folk har helt enkelt visat ´´långfingret´´ pga deras politik, som bryter mot många Europeiska lagar och konventioner, speciellt när det gäller abortfrågan.
Var låten skit var det väl snarare därför de inte gick vidare, inte vad s.k. vänsterliberaler tkr om polen (som är ett jävla hyckleri förövrigt, när ska man få höra allt gnäll om länder i mellanöstern eller afrika som bryter mot "konventionerna") gick inte turkiet vidare förresten, erdogan & co är ju kända för att ex. behandla oppositionen och pressen superbt..
Citera
2021-05-21, 01:21
Medlem
Vi sjunger nästsist i finalen. Startnummer 25 fick vi.
Citera
2021-05-21, 02:02
Medlem
Nej, alltså, jag vet inte. Tror oddssättarna är riktigt fel ute den här gången. Flera av favoriterna påminner för mycket om tidigare vinnare, tror inte att blixten slår ner två gånger så att säga.

Frankrike påminner en del om Salvador Sobral med sin inhemska lite småflummiga sång.
Italien försöker härma finnarna och främst Lordi med rock, nu kommer de även få en del konkurrens i och med Finlands rockiga bidrag som kommer sno åt sig röster. Vann inte italienarnas "Soldi" 2019 så kommer definitivt inte den här heller att vinna.
Malta är ju en dålig kopia av Netta - Toy, båda har en fet kvinna som sjunger och samtidigt försöker vara lite rolig.
Schweiz påminner väldigt mycket om Duncan Laurence - Arcade, behöver jag säga mer?

Och Ukraina är ju bara konstig, vore mycket märkligt om den gick och vann.

Nä, i år så blir det en fet skräll. Varför inte ma-ma-ma mata hari?
Back to the Eurovision roots liksom, lite grann.
Senast redigerad av hewrgubbe 2021-05-21 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in