Citat:
Ursprungligen postat av
AztecCrystal
Covid är den årliga influensan i nytt omslag. Tror ni mig inte? Låt oss jämföra influensaaktiviteten under "coronapandemin" med data säsongen 2016-2017. Under coronapandemin har 29 fall av influensa A & B bekräftats, och mellan 2016-2017 har 13 052 influensafall bekräftats.
Helt klart slogs influensan ut av åtgärderna mot Corona-viruset. Det handlar inte enbart om att svenskarna började sprita händerna. Folk har blivit försiktigare på flera sätt. Åtgärderna har inte lyckats besegra Corona-viruset, men däremot influensa-virusen.
Citat:
Ursprungligen postat av
AztecCrystal
Sunt förnuft säger att influensaaktiviteten inte kan minska med 99.9 % genom att sprita händerna.
Jag blir misstänksam när jag hör uttrycket "sunt förnuft". "Sunt förnuft" brukar ofta innebära att man inte ska tänka efter.
Att influensan nästan försvann är inte konstigt. Det enda som behövs, är att virusets reproduktionstal minskas till under 1. Ett reproduktionstal lägre än 1 innebär att sjukdomen kommer att tyna bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
AztecCrystal
Sanningen är att ni (svenska befolkingen) är offer för psykologisk krigsföring.
Det tvivlar jag inte på. Ett exempel är journalistkårens ständiga lögner om invandring. Lögn-kampanjerna har varit framgångsrika. Med hot och lögner har svenskarna förmåtts att bli anhängare av vansinnig invandring.
Vad är sanning och vad är lögn beträffande Corona-epidemin? Vem kan man lita på? Dig? Vill du att jag okritiskt tar ditt ord som sanning?