2021-05-20, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Er vel heller motsatt. Dette har garantert fått ekspressbehandlig på laboratoriet, det tar ca 3 t å få svar.

Nettopp, og hadde det ikke vært relatert til AEH kunne de gått ut tidlig og avkreftet funnet.
Nå virker det som om de må trippelsjekke funnet før de tør å gå ut med hva de har funnet ut, og eventuelt varsle pårørende osv.
Citera
2021-05-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Nettopp, og hadde det ikke vært relatert til AEH kunne de gått ut tidlig og avkreftet funnet.
Nå virker det som om de må trippelsjekke funnet før de tør å gå ut med hva de har funnet ut, og eventuelt varsle pårørende osv.

For en merkelig konklusjon. Dette ble funnet sent i går. Jeg tviler på at rettsmedisinere holder åpent utenfor tidrommet 08:00-16:00, med behandlingstid i tidsrommet 09-15. Hvor høy prioritet dette får er vel diskutabelt, men at de liksom skulle ha rukket å undersøkt noe å si noe om hva dette er etter å pr nå vært åpen i knappe to timer, er ganske optimistisk.

Hva er det med dette funnet du mener skulle kunne automatisk utelukke at det har noe med anne elisabeth hagen å gjøre? Selv om det skulle være en parykk, så kan man vel uansett ikke si at dette ikke har noe med lørenskogforsvinningen å gjøre, når det er funnet så nært åstedet.

Det er mer naturlig å konkludere med at desto lenger tid det går, jo mindre sannsynlig er det at det vil kunne indikere at det har noe med forsvinngen av anne elisabeth å gjøre. Det vil jo uansett ta lenger tid å kunne avkrefte dette, enn det eventuelt ville tatt å bekrefte at det kan være relatert til forsvinningen.
Senast redigerad av FantiseraFritt 2021-05-20 kl. 11:24.
Citera
2021-05-20, 11:28
Medlem
Citat:
Tyder vel på at det ikke er menneskehår.
Ja, ikke sant. Lokaljournalister i Lørenskog har kunnet konkludere med at at det ikke er menneskehår etter noen få timer, og gjemt artikkelen i skam, i stedet for å tjene penger på å lage en ny opplysningsnotis bak betalingsmur for å generere mer trafikk til siden sin.
Citera
2021-05-20, 11:29
Medlem
Jeg lurer litt på om hun har brukt parykk.
Håret hennes har sett litt slitent ut på en del bilder, før det blir av veldig høy kvalitet.

https://www.cdn.tv2.no/images/11120312.jpg?imageId=11120312&x=0&y=0.167224080267 56&cropw=100&croph=99.832775919732&width=1590&heig ht=895.5000000000001&compression=92

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EaoeA/anne-elisabeth-hagen-savnet-av-venninnene-hvor-har-du-blitt-av
Citera
2021-05-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
På siste offentlige ligning hadde hun ca 250 000 i formue, det er ingenting.

Uansett så er dette et sidespor av deg for å bagatellisere ektepakten som ble signert under tvang.

Beløpet sier ingenting om reell formue.
Hvis beløpet investeres i Ikke børsnoterte aksjer, blir det noe. De blir verdsatt til 100 prosent av aksjenes andel av selskapets skattemessige formuesverdi. Komplisert norsk? Ja, i realiteten betyr det at aksjene bare settes til en brøkdel av faktisk verdi. 100 000 kroner kan dermed krympe til 10 000 kroner ligningsmessig.
Citera
2021-05-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020

Det hadde de klart før nå. Hadde dette vært hår fra AEH hadde det blitt kalt inn til pressekonferanse kl 10-11 i dag.
Citera
2021-05-20, 11:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Dette har garantert fått ekspressbehandlig på laboratoriet, det tar ca 3 t å få svar.

Tror ikke det er så enkelt. Det er vanskelig å lage en ferdig profil kun utfra hår, etter det jeg skjønner,
ettersom hår, såvidt jeg vet, i seg selv ikke inneholder DNA. De kan kanskje relativt kjapt fastslå om
det er organisk eller kunstig, dyr eller menneske. Deretter må de forsøke å bestemme kjønn og alder.

Så jeg vil anta at et negativt prøvesvar vil komme kjapt.

Og om det virkelig skulle være AEHs hår, tenker jeg politiet vil være forsiktig med å avsløre for
mye før de har funnet ut mer. De må jo prøve å finne ut hvordan det kunne ende opp der det
ble funnet, og prøve å finne kilden - altså liket.
Citera
2021-05-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantiseraFritt
Ja, ikke sant. Lokaljournalister i Lørenskog har kunnet konkludere med at at det ikke er menneskehår etter noen få timer, og gjemt artikkelen i skam, i stedet for å tjene penger på å lage en ny opplysningsnotis bak betalingsmur for å generere mer trafikk til siden sin.

Lokalavisen, Romerikes blad, har ikke oppdatert artikkelen siden i går.
Citera
2021-05-20, 11:34
Medlem
Lonnrots avatar
Det finns såvitt vi vet inga vittnen (möjligen utanför familjen) som sett henne på dagen för försvinnandet, va? Jag tänker på om hon setts i ett fönster av en granne... Och bortsett från bilbaksätesvittnet.

Är det en peruk som funnits tillhands under brottet för att vid ev. uppkommet tillfälle ge sken av att hon rör sig inomhus..? Nja låter lite skruvat. Th själv kunde ju få svårt att spela AE pga sin längd o andra utmärkande drag...
Citera
2021-05-20, 11:38
Medlem
Håret har holdt seg samlet gjennom 3 snøsmeltinger, 2 høster med nedbør? Og alle dagene inn i mellom?

Hvordan kan det gå til?
Citera
2021-05-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror ikke det er så enkelt. Det er vanskelig å lage en ferdig profil kun utfra hår, etter det jeg skjønner,
ettersom hår, såvidt jeg vet, i seg selv ikke inneholder DNA. De kan kanskje relativt kjapt fastslå om
det er organisk eller kunstig, dyr eller menneske. Deretter må de forsøke å bestemme kjønn og alder.

Så jeg vil anta at et negativt prøvesvar vil komme kjapt.

Og om det virkelig skulle være AEHs hår, tenker jeg politiet vil være forsiktig med å avsløre for
mye før de har funnet ut mer. De må jo prøve å finne ut hvordan det kunne ende opp der det
ble funnet, og prøve å finne kilden - altså liket.

I hastesaker klarer de det. DNA finnes i røttene, uansett kan de fastslå at det er menneskehår eller ikke rimelig kjapt. Tidtrøyten tyder på at det ikke er det.
Citera
2021-05-20, 11:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det hadde de klart før nå. Hadde dette vært hår fra AEH hadde det blitt kalt inn til pressekonferanse kl 10-11 i dag.

Ja med all sannolikhet hade polis o rättsmedicinare gjort sådana bedömningar av fyndet att de i så fall jobbat nonstop med det från första stund. Det blir lite som när man kommer till akuten med livshotande eller icke livshotande tillstånd. I det senare fallet får man snällt vänta på sin tur i prioriteringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in