Citat:
Ja det vore bra om du läste vad jag skrev och svarade på det. Så sluta gärna att hitta på allt det övriga du skriver om vad du tror jag är och tycker.
Så medlemmarna i Arvingarna valdes ut för det här framträdandet för att de alla var vita? Och Arvingarnas text anspelar på någonting etnonationalistiskt? Typ bevara Sverige svenskt?
Om inte, hur tänkte du att din jämförelse skulle fungera?
Så medlemmarna i Arvingarna valdes ut för det här framträdandet för att de alla var vita? Och Arvingarnas text anspelar på någonting etnonationalistiskt? Typ bevara Sverige svenskt?
Om inte, hur tänkte du att din jämförelse skulle fungera?
Jag känner inte till att dansarna i Tusses framträdande har valts ut för att de alla är svarta. Men givetvis kan det vara så, koreografiskt och effektmässigt. Stör det dig mycket?
Anspelar Tusses text på något etnonationalistiskt och icke-välkomnande? Eller vad yrar du om?
Hela grejen är att du sitter och är våldsamt upprörd över detta bidrag som framförs av svarta människor. Just för att det är framfört av svarta människor. Det säger allt man behöver veta om dig.
Citat:
Nej, Tusse visar ingen intolerans för vita människor. Förutom förstås den sedvanliga kommentaren i någon blaska om hur han upplevt rasismen i Sverige. Men det kan väl lika gärna vara journalisten som skriver in sin egen övertygelse om det svenska samhällets strukturella rasism. Det blir ju jobbigt annars att konstatera att en svart (homosexuell?) flykting kan göra karriär trots den rasism som bara måste genomsyra svenskarna.
Men hur kommer det sig att du frågar?
Men hur kommer det sig att du frågar?
Bra, då var det utrett. För en del verkar antyda att Tusses bidrag skulle handla om någon sorts "expansion" av svarta människor vilket är ett sinnessjukt yrande. Ja, självklart har Tusse upplevt rasism i Sverige. Det räcker ju med att läsa trådar om honom här på Flashback så har du beviset på det. Du kan nog aldrig förstå hur det är.