Ja och det verkar stämma med många andra rapporter. Varför är du så naiv? Hela den här soppan stinker och det är uppenbart var det är påväg. Man har helt kastat sund medicinsk visdom åt sidan och ägnar sig åt subversion, ren propaganda, skrämsel, utpressning och pseudovetenskap. Man använder sig till och med av McDonalds för att kränga ut vaccin.
Man hade inte hållt på såhär om man hade haft rent mjöl i påsen
Vi har alltså 2000 lik på typ en vecka relativt ny dumpade hela och obrända.
Medans din första länk visar detta.
Last week more than 80 bodies – mostly decomposed skeletons and half-burned corpses – surfaced in the river in the northern state of Uttar Pradesh after a drop in water levels.
Det handlar alltså om ett tillfälle då det var låg vatten som man hittade 80 lik under en vecka. Vissa var skelett, har legat där bra länge och andra var halv kremerade.
Det handlar inte om att man dumpar lik. Det händer att man kremerat illa men förklaringen ges i din artikel.
Unmarried women and children are often buried in shallow graves along the riverbank, and their remains can be washed into the river when water levels rise.
Det handlar alltså att men begraver ogifta kvinnor och barn vid strandkanten och att vid högvatten händer det att de sköljs ut.
käll kritisk? Du kan ju börja läsa de artiklar du själv länkar.
Bansal said at least 3,000 bodies were recovered from the Ganges annually, yet the government had remained a “mute spectator” to the health risks of cremations and burials along its banks.
Det står alltså inte 35 000 utan 3000 årligen. Men vist överdriv du kanske ingen läser det du länkar.
De har alltså en helt jävlig kvinnosyn. Ogifta män får ett ordentlig avslutning men barn och ogifta kvinnor är inte värda ett skit. Hur kan man förvänta sig något bättre en det vi ser av ett land som gynnar männen på det viset och missgynnar kvinnor. Både män och kvinnor åsikter och synsätt behövs för att skapa ett balanserat samhälle. Detta är grund problemet i Indien och i många andra länder också. Även till viss del i Sverige.
Men sluta nu, vi har inte brytt oss ett skit om detta förut men nu med covid så ska det blåsas upp som med allt annat. Hur många länkar ska jag gräva fram innan du i din covidpanik inser att detta alltid pågått även om som jag skrev det kanske är värre nu.
Enligt denna så kostar det ungefär 15% av en normal årslön att kremera så många har helt enkelt inte råd. Det förorenade vattnet beräknas döda 600 000 Indier om året.
Här från National geographic.
" Many bodies are discarded into the Ganges partially cremated or not at all. Estimates say 100,000 bodies of various cremation levels are tossed into the Ganges each year"
"Also, according to Hindu tradition, five categories of dead – holy men, pregnant women, children under five, people bitten by snakes and lepers – must not be cremated. Instead, they are weighted down with stones and pushed out into the river."
Men sluta nu, vi har inte brytt oss ett skit om detta förut men nu med covid så ska det blåsas upp som med allt annat. Hur många länkar ska jag gräva fram innan du i din covidpanik inser att detta alltid pågått även om som jag skrev det kanske är värre nu.
Enligt denna så kostar det ungefär 15% av en normal årslön att kremera så många har helt enkelt inte råd. Det förorenade vattnet beräknas döda 600 000 Indier om året.
Här från National geographic.
" Many bodies are discarded into the Ganges partially cremated or not at all. Estimates say 100,000 bodies of various cremation levels are tossed into the Ganges each year"
"Also, according to Hindu tradition, five categories of dead – holy men, pregnant women, children under five, people bitten by snakes and lepers – must not be cremated. Instead, they are weighted down with stones and pushed out into the river."
Det är du som har en förmåga att alltid blåsa upp allting och inte se lite källkritiskt på saker.
Ingen bryr sig? Du kan bara prata om dig själv. Och ja, jag ser att du bryr dig inte. Jag är själv kvinna och har rest i Indien och jag bryr mig. Dom har en helt jävlig kvinnosyn, det är inte lätt att röra sig ensam i Indien som kvinna. Nästan omöjligt om man nu inte gillar att vara med om övergrepp. Det är inte förvånade att de inte ger en riktig begravning eller kremerar ogifta kvinnor och barn utan begraver de lågt vid strandkanten så att man vid lågvatten kan finna skelett delar i Ganges. Lika så ser man ju att många miljö kämpar bryr sig ohört.
Men man kan finna ca 3000 lik, skelett eller brända delar av kroppar i Ganges årligen vid främst lågvatten. Nu har man hittat 2000 hela obrända lik från även män under en eller två veckor. Ser du inte att det är en stor skillnad?
En fråga. Jag tar vanliga influensavaccinet och det är 1 vaccin per år. Varför måste man ta 2 sprutor för covid-19? Vad är skillnaden?
Det är för att ditt immunförsvar förmodligen har ett grundskydd mot all typ av influensa - det behövs bara en dos.
Har man inte haft influensa innan och är under en viss ålder kan man få två doser första gången så det där med två doser är absolut inget nytt för Covid-vaccinet.
Nästa år och kommande år kommer det förmodligen räcka med ett dos för årets "variant".
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-05-19 kl. 08:07.
World's biggest vaccine maker in India hopes to export shots by year-end Telegram från AFP / Omni
Verkar inte bra, men man kan förstå om Indien inte vill släppa ifrån sig vacin som tillverkas i landet när de själva behöver det mer än någonsin.
Indien first alltså...Sådana nationella tankar brukar leda till nazist-anklagelser. Åtminstone är man någon form av fascist om man yppar sådana tankar. Nu tror jag iofs att du kommer undan med det, då befolkningen i fråga är bruna. Andra regler gäller då.
OnT: Hur ser effektiviteten på deras vaccin ut? Är det ett bra alternativ?
Indien first alltså...Sådana nationella tankar brukar leda till nazist-anklagelser. Åtminstone är man någon form av fascist om man yppar sådana tankar. Nu tror jag iofs att du kommer undan med det, då befolkningen i fråga är bruna. Andra regler gäller då.
OnT: Hur ser effektiviteten på deras vaccin ut? Är det ett bra alternativ?
Jag förstår inte varför media försöker framställa det som händer i Indien just ju som värsta massdöden och katastrofen.
Tror de inte att folk vet att det bor många i Indien?
Idag försöker AB skriva om katastrofläget i Indien - FYRATUSENTREHUNDRATJOGONIO DÖDA PÅ EN DAG!!!! eller om man översätter det till Svenska siffror - 33 döda på en dag.
Man verkar inte reagera på att byggnaderna som används ser ut som att de har byggts för just detta ändamål och verkar gamla. Hmm - kan det vara så att man gör så här i vissa delar av Indien? Ett land där det avlider runt 30.000 om dagen vanligtvis?
Viktigt att gå till botten med vad som hände i Kina. Omvärldens flathet gentemot Kina måste få ett slut.
Ja, verkligen! Fler behöver få upp ögonen för Kina och CCP-regimen. Att det fortfarande inte har gjorts en ordentlig undersökning av labbläckan är ofattbart. De individer som säkerligen vet mer om viruset bör spåras, och om de är vid liv förhöras. Vad gör Fauchi? Denna forskning är ju lite av hans skötebarn.
Naturligtvis är det ekonomi som vanligt
Kina har idag en sådan ekonomisk makt, så det kanske är för sent att få stopp på maskineriet. Minsta ifrågasättande, och du kan vara rökt på den kinesiska marknaden, och det är inte kattskit idag. Se på H&M, Nike t.ex. De giganterna har kanske råd men....I kina skiljer man inte på politik och affärer på ett sätt vi är vana med. Råkar du tycka någonting där som inte faller i god jord med CCP så kan du glömma att göra affärer framöver i Kina.
Ja, verkligen! Fler behöver få upp ögonen för Kina och CCP-regimen. Att det fortfarande inte har gjorts en ordentlig undersökning av labbläckan är ofattbart. De individer som säkerligen vet mer om viruset bör spåras, och om de är vid liv förhöras. Vad gör Fauchi? Denna forskning är ju lite av hans skötebarn.
Naturligtvis är det ekonomi som vanligt
Kina har idag en sådan ekonomisk makt, så det kanske är för sent att få stopp på maskineriet. Minsta ifrågasättande, och du kan vara rökt på den kinesiska marknaden, och det är inte kattskit idag. Se på H&M, Nike t.ex. De giganterna har kanske råd men....I kina skiljer man inte på politik och affärer på ett sätt vi är vana med. Råkar du tycka någonting där som inte faller i god jord med CCP så kan du glömma att göra affärer framöver i Kina.
Ja Kina kan troligen göra vad som faller dem in, utan att det kommer att medföra några konsekvenser för landet. Sedan undrar man också vilka kanaler Kina använder för att utöva sitt inflytande. Att någon är "köpt" för att bana väg för Kina, ter sig alltmer uppenbart i en värld där inte ens media vågar ställa "rätt" frågor.
Nu börjar förra veckans ledigheter att synas på IVA som en svag uppgång.
Senast jag var ute och rörde på mig såg jag max 1% med munskydd, om ens det.
Det här med att hålla avstånd verkar heller inte ha gått in, det flåsas i nacken precis som vanligt.
För medelsvenssons del så är det här med Corona historia nu.
1. Finns inga tecken på någon uppgång i nya inläggningar. Tvärtom fortsätter det att peka rakt neråt.
2. Även under bestående nedgångar förekommer enskilda dagar med små uppgångar på inneliggande. Bara att titta på fjolårets data.
3. Dagen är inte färdigrapporterad än.