2021-05-19, 06:26
Medlem
Detta måste väl antingen 1) vara ett skämt 2) gå att stoppa eller 3) jämföras med tsunamin 2004 i skadeomfattning.

https://www.svt.se/kultur/globen-byter-namn-till-avicii-arena
Citera
2021-05-19, 06:31
Medlem
vemsfels avatar
Med tanke på vad den heter idag är det nya namnet ett lyft tycker jag. Jag ställde liknande frågor till mig själv när de sist bytte namn så jag vet hur du känner.
Citera
2021-05-19, 06:32
Medlem
Är det första april idag?
Citera
2021-05-19, 06:37
Medlem
Studsbolls avatar
Vad det än är så är det ingen olycka eller katastrof.
Citera
2021-05-19, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Ja jag trodde också för en sekund att jag hittat en poartal in i framtiden och såg rubriker från första maj 2022. Synd att jag inte kunde se några aktiekurser samtidigt.
Citera
2021-05-19, 06:40
Medlem
BewilderedHulders avatar
Äh.

Fast det är ju lite irriterande att det måste krävas ett geni för att lyfta psykisk ohälsa hos unga. Många unga med psykisk ohälsa är defenetivt inga genier utan ganska hopplöst missanpassade utifrån samhällsperspektiv. Och varför bara unga förresten? Är nazismens ungdomsideal så djupt förankrad i den svenska myllan?
Citera
2021-05-19, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Med tanke på vad den heter idag är det nya namnet ett lyft tycker jag. Jag ställde liknande frågor till mig själv när de sist bytte namn så jag vet hur du känner.
Gött det kommer bli med all förvirring kring vilken artist eller match man ska se.
-''Ska på Avicii i helgen''
-''Spelar han fortfarande? Han är väl död?''
-'' Jag menar jag ska på System of a Down på Avicii''
-''Är de förband?''
Citera
2021-05-19, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
När jag läste om det här så tittade jag faktiskt på datumet. Jag ser ingen annan rimlig förklaring till det här.
Citera
2021-05-19, 06:56
Medlem
Väldigt bra beslut. Avicii är den största musiker vi haft i Sverige, det är fullt logiskt och välförtjänt att vi döper något efter honom.

Att döpa arenor efter döda hjältar är inget ovanligt. Se t.ex. Giuseppe Meazza i Milano eller Johan Cruyff Arena i Amsterdam.

Det kommer säkert fortfarande heta Globen i folkmun, gott så. Men Avicii Arena är 100ggr bättre än Ericsson Globe
Citera
2021-05-19, 07:08
Medlem
Alla kommer fortsätta säga Globen kort och gott... precis som att ingen sa Ericsson Globe så kommer ingen säga Avicii Arena.
Citera
2021-05-19, 07:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Varför lämna det inarbetade namnet globen? Varför inte Avicii Globe?
Citera
2021-05-19, 07:12
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det kommer säkert fortfarande heta Globen i folkmun, gott så. Men Avicii Arena är 100ggr bättre än Ericsson Globe
Precis. Det kommer stå Avicii Arena på Wikipedia, Livenation och vid portarna istället för Ericsson Globe. Men folk kommer fortsätta säga Globen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in