2021-05-18, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GalenPitepalt
Tror ni de kommer dömas? Jag tror att nämndemännen och jurist domarna inte vågar eftersom detta är inflytelserika personer.

Sitter det C politiker som nämndemän, så lär ingen bli dömd. För alla kommer ifrån fina familjer
Citera
2021-05-18, 13:53
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Klanhärva avslöjad: Ledare, mäklare och banktjänsteman gripna

/ Moderator
Citera
2021-05-18, 13:54
Medlem
Så vem är ledaren för det kriminella nätverket, vem är banktjänstemannen och vem är mäklaren?

Den här historien har alla förutsättningar att växa. Finns månne Encrobevis? Blir spännande att följa.
Citera
2021-05-18, 14:00
Medlem
Robert Halif ser till och med ut som en svennegubbe. Det har gått så långt att de ser ut som oss. Eller så var det pga det han fick förtroendeuppdrag för kd i riksdagen.
Citera
2021-05-18, 14:05
Medlem
NemesisSwedens avatar
Från Aftonbladets artikel:
'Personer som bland annat satt på strategiskt viktiga positioner inom Södertäljenätverket kunde ordna så att släktingar fick bidrag, samt att nätverket kunnat få in bidrag, enligt rapporten.'

Bidragsfusk också, såklart.
Bidrag samt jobba svart åt klanen.
Blir bra med cash in för släktingarna!

Jag gissar att kvinnan på banken också är syrianska och kanske även tillhör klanen.
Förmodligen inkvoterad på Swedbank?
Citera
2021-05-18, 14:32
Medlem
Man måste gå efter pengarna. Vad gör ett år eller par i fängelse när de blir ekonomiskt oberoende? Mkt pengar förs utomlands också, gå på fast egrndom; hus, bilar, klockor..
Citera
2021-05-18, 14:50
Medlem
500 MKR och finns inte med på några papper. Driftigt.
Citera
2021-05-18, 15:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Bra jobbat av polisen för en gångs skull. Hoppas man hittar något som ger ett par år på kåken och lyckas konfiskera lite deg.
Citera
2021-05-18, 15:08
Medlem
Får vi se några namn tro?
Citera
2021-05-18, 15:10
Medlem
Jag sätter mina pengar på att mäklaren är S*efan Mel*on. Avregistrerad som mäklare tidigare i år, jobbat på Länsförsäkringar Fastighetsmäklare, gjorde tidigare i år en omtalad fastighetsaffär på 210 MKR med oklara finansiärer. Tycker också att den pixlade bilden visar hans "backslick" frisyr (som förvisso är mer standard än undantag på mäklare) och han är 40 år. Lite för mycket som stämmer in på AB artikel.....
Citera
2021-05-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968
Jag sätter mina pengar på att mäklaren är S*efan Mel*on. Avregistrerad som mäklare tidigare i år, jobbat på Länsförsäkringar Fastighetsmäklare, gjorde tidigare i år en omtalad fastighetsaffär på 210 MKR med oklara finansiärer. Tycker också att den pixlade bilden visar hans "backslick" frisyr (som förvisso är mer standard än undantag på mäklare) och han är 40 år. Lite för mycket som stämmer in på AB artikel.....

Bra gissat. Bilden i Aftonbladet kommer härifrån: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/svalt-pa-bostadsmarknaden-men-inte-i-sodertalje
Citera
2021-05-18, 15:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSD1968

Citat:
Ursprungligen postat av ElChefe
Bra gissat. Bilden i Aftonbladet kommer härifrån: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/svalt-pa-bostadsmarknaden-men-inte-i-sodertalje

Helt rätt, till och med den lilla tråden på skjortkragen stämmer så här har vi den skyldige mäklaren iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in