Nej detta hade inte behövt blivit en sån stor jävla grej om man hade låtit det sunda förnuftet och moralen fått fungera då vissa, (inte alla) använt uttryck om deltagarna och inte bara om Nardos utan även Judith, där det ältas om vikt, läggning och annat. Hur fan har det med något att göra, förstår ni inte? Bara lär er att hålla isär människa - handling > beteende.
Det är inte svårt att skilja på de som irriterar sig på Nardos beteende eller hennes värderingar och dem som stör sig på henne för att hon är mörkhyad och kommer från Afrika då vart och vartannat ord handlar om hennes hår, hennes hudfärg, man förminskar Nardos och ett helt folkslag genom att sitta och generalisera.
Att sitta och nöta nöta dessa kränkande och diskriminerande uttryck gör mig bekymrad över mänskligheten!
Finns det inte och har det inte funnits tillräckligt med hat i världen utan att det ska spridas här också pga att man inte kan lära sig att respektera sina medmänniskor? Vi väljer inte vart någonstans på jordklotet vi föds och växer upp, vi väljer inte om vi blir man eller kvinna, läggning eller vilken hudfärg vi får? Vem säger att just du eller du har ensamrätt om den här planeten eller att jag ska bestämma att vissa folkgrupper skulle vara mindre värda än mig och dra alla över en kam.
Hur många när de ser en man ligga på en parkbänk tänker, "äsch det är bara en A.lagare" Nej det är inte så bara, vi vet ingenting om honom, okunskap och fördomar! Skulle jag sätta mig brevid honom så skulle han kanske berätta om sitt liv och att han faktiskt är någon, han hade en familj och fru som älskade honom till den dagen hon lämnade honom. Vi kan inte döma människor efter de etiketter vi själva klistrar på! Vi måste tänka längre än vad våra ögon ser. Vad ser jag, jag ser en medmänniska som aldrig kommer sluta vara en människa bara för att han sökte trösten i alkoholen och blev sjuk! Han är fortfarande någon, en identitet som är så viktigt.
När Nardos uppvisar negativa egenskaper eller något annat man irriterar sig på så kan vi inte säga att ALLA Afrikaner är så och man hatar inte människan Nardos utan kanske det hon säger eller gör.
Judit tycker om att tafsa och hångla med alla hon ser men det betyder inte att alla Lesbiska Kvinnor agerar så och samma där, jag hatar inte Judith eller någon för den delen men jag ogillar hennes beteende emellanåt.
Att sitta och kalla folk för det ena kränkande efter det andra och att känna tvånget, känslan att lägga till och påminna alla om N-orden eller om Judiths läggning eller vikt säger faktiskt mer om er än något annat!
Dina inlägg är så spot on! De porlar kristallklart som den allra friskaste vårbäck!
SJÄLVKLART är det Nardos fans det gäller. Inlägget om henne spreds igår, efter det fick Tanja ta emot hat. Inte en jävla chans i helvetet att det är Simon eller någon annans följare. Fan öppna ögonen nu och se vad Nardos skara följare gör!
Enligt dem gör Nardos ALDRIG FEL. Men direkt Nardos är ensam - folk fryser ut henne. Nardos gapar och skriker - låt en svart kvinna få uttrycka sig. Nardos sover på dagen - ingen vill vara med henne, alla är dumma. Nardos visar ingen hänsyn - acceptera att alla är olika. Nardos tar ett kasst beslut - andra manipulerade henne.
De.är.inte.friska!
Gå för helvete inte på deras skit. ALLA har fått ta emot hat, men det ska ALLTID vara mest synd om Nardos, i deras värld räknas ingen annan.
Dom flesta har någon /några fanatiska fans som är helt dumma i huvet och skulle gå över lik för att deras favorit ska vinna är inte ovanligt. Vet inget om några inlägg som spridits utan svarade bara på ett inlägg som skrevs här. Men bara för att man har en favorit så betyder det inte att alla är goa fina fans bara för att det är ens favorit, rövhålen finns överallt tyvärr. Och sen så följer jag inte svintohuvets följare då jag inte är ett dugg intresserad av dom men av det man läst och hört så är dom totalt hjärndöda och det skulle som sagt inte förvåna mig ett dugg om det är dom som ligger bakom hoten. Pekar inte ut någon men tycker att det är helt jävla sinnessjukt att det har gått så långt som hot och polisanmälningar!
Hon är smart och har ofta haft rätt i sina spekulationer. Hon är en av få som vet hur spelet ordentligt fungerar sedan tidigare. Pedram tex försökte spela redan tidigt (och fick en varning för detta) men han lyckades aldrig då han spelade fel. Emelie har lyckats bra.
Sen tycker ja personligen att hon varit ganska trist större delen av tiden, även om ja gillat hennes sarkasm och sköna kommentarer kring de ibland. Hon är nog också en av de som passar minst in i gruppen vilket tydligt märkts i perioder. Hon fick det lite enklare när Dompa kom in och de var nog också räddningen så hon inte självmant lämnade huset.
Att hon fått ett så stort uppsving nu på slutet har jag väldigt svårt att förstå.
Jag tycker hon är värd att vara i finalvecka men att hon blivit en så stor favorit i många grupper förstår jag inte alls.
Håller med dig att hon räddades av Dennis, mest för att han stod upp för henne och hon kanske vågade ifrågasätta ännu mer
Jag tror faktiskt inte att folk är så enfaldiga att de dömer alla svarta efter nardos eller homosar efter judith.Dock sitter vi ju och tittar på just de två och bedömer kanske i vissa fall också dömer vad vet jag. Vart alkisen på bänken kom in i resonemanget förstår jag inte jag uppskattar och respekterar dina inlägg mouchino de vet du.Men man behöver inte skriva folk på huvudet som att alla härinne är född igår.
Hon går runt som en krutdurk hela tiden.. Antar att hon är nervös över utröstning osv också men det ska hon väl inte ta ut på Simon tycker jag. Hon kan gå ut och skrika på utegården istället eller nåt.
Tanja flätar Nardos hår, flashback (!) till när Tanja lurade in Nardos i sovrummet en lång stund så de andra kunde planera låtsasfödelsedagen för Nardos..! I början av mars eller nåt..?
Jag vet inte hur lojala folk är som inte tittar på BB men blir uppmanad av de man följer på Instagram att ladda ner en app för att rösta på Nardos.
Emelie borde få 10-15% mer än Nardos i finalen i vanliga fall. Det borde räcka för att inte Nardos ska få miljonen även om influencers nu uppmanar folk att rösta Nardos. Hoppas folk tröttnar innan finalomröstningen börjar.
Men jag vet inte. Dessa fula taktiker ska inte leda till vinst. Nardos är inte den som är mest populär och om hon vinner så borde man lägga ner programmet om man inte vill tillåta bara att de som köpt live får rösta i framtiden.