2021-05-18, 11:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Den jag faktiskt är mest osäker på är om Sverige faller bort och Australien tar den finalplatsen. Personligen tycker jag dock att Australiens låt är skitkass.

Men jag har väl ryckts med i vad som skrivits om Tusse, att han och numret inte alls lever upp till förväntningarna under repetitionerna. Jag har inte sett något från repetitionerna men läste att Tusse gjort ett ingrepp på halsmandlarna. Egentligen skulle de tydligen behövts opereras bort men då hade han inte alls kunnat ställa upp. Men även ett mindre ingrepp kan ju innebära att röstkapaciteten förändras.

Den svenska låten är tyvärr inte bra . Alldeles för mellanmjölk . Samt i år finns det flera låtar som är betydligt bättre. Möjligt att hans karisma tar honom till final men skulle inte satsa på det.
Citera
2021-05-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Den svenska låten är tyvärr inte bra . Alldeles för mellanmjölk . Samt i år finns det flera låtar som är betydligt bättre. Möjligt att hans karisma tar honom till final men skulle inte satsa på det.
Vilka 10 anser du har bättre chans?
Citera
2021-05-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Den jag faktiskt är mest osäker på är om Sverige faller bort och Australien tar den finalplatsen. Personligen tycker jag dock att Australiens låt är skitkass.

Men jag har väl ryckts med i vad som skrivits om Tusse, att han och numret inte alls lever upp till förväntningarna under repetitionerna. Jag har inte sett något från repetitionerna men läste att Tusse gjort ett ingrepp på halsmandlarna. Egentligen skulle de tydligen behövts opereras bort men då hade han inte alls kunnat ställa upp. Men även ett mindre ingrepp kan ju innebära att röstkapaciteten förändras.
För att knipa plats 9-10 räcker med helt ok plats hos juryn och lite ströpoäng hos folket, något Tusse borde klara.
Australien tror jag faller mycket på att hon inte är på plats. Bara att se intresset för hennes presskonferenser. Varit 2-3 journalister på plats.
Tusses röst har blivit klart bättre efter operationen. Inte haft några problem alls iaf de två sista repen.
Citera
2021-05-18, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vilka 10 anser du har bättre chans?

Kolla mitt tidigare inlägg vilka jag fetmarerade. Tror tusse räddas pga möjlig bojkott av Israel
Citera
2021-05-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Kolla mitt tidigare inlägg vilka jag fetmarerade. Tror tusse räddas pga möjlig bojkott av Israel
Aha. Tänkte att du skrev att du inte skulle satsa på att han skulle till final, men ändå hade valt honom som en av dina 10. Men då vet jag... typ
Citera
2021-05-18, 11:49
Avslutad
Citat:
Aha. Tänkte att du skrev att du inte skulle satsa på att han skulle till final, men ändå hade valt honom som en av dina 10. Men då vet jag... typ

Tror han tar sig till final ( främst pga hjälp av domarna). Men skulle inte sakna honom i en final. Som sagt många bra låtar i år nog det bästa startfältet jag varit med om.( nu har jag knappt följt tävlingen de senaste 8-9 åren). ( förra året var ju också väldigt starkt men blev ju inställt ).

Tror det som kommer vara avgörande är främst scenshowerna .
Citera
2021-05-18, 12:54
Bannlyst
Den här Destiny hade platsat i the mamas.
Citera
2021-05-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Den här Destiny hade platsat i the mamas.
Är det ditt oerhört roliga skämt om hudfärg och vikt?
Citera
2021-05-18, 13:09
Bannlyst
Citat:
Är det ditt oerhört roliga skämt om hudfärg och vikt?

Vad bubblar du om? Har varken nämnt hudfärg eller vikt.
Citera
2021-05-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Vad bubblar du om? Har varken nämnt hudfärg eller vikt.
Ok. Sorry om jag rusade i bedömningen. Vad menade du med att hon skulle passa i The Mamas?
Citera
2021-05-18, 14:01
Medlem
Citat:
Kul att se att man inte är den enda som sitter och följer wiwis ström 🙂

Tittade bara i början. Var du svensken som donerade 100 kr?

Undrar om The Mamas skulle placera sig bättre om de hade vunnit i år. Okej låtar ikväll är från Slovenien, Cypern och Estland om han uppträder i Semi-final 1.
Citera
2021-05-18, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ok. Sorry om jag rusade i bedömningen. Vad menade du med att hon skulle passa i The Mamas?

Rent sångmässigt hade hon varit en liten höjning av the mamas, håller du inte med om det.. Etnicitet och vikt är sekundärt när det kommer till artisteri.
Senast redigerad av La Belva 2021-05-18 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in