Citat:
Ursprungligen postat av
allanmadsen
lätt att det kommer göra du vet hur hög ställning rasismen har i media bara du nämner nåt om nardos nu så är du rasist
Jag förstår hur du menar och det håller jag med om. Vi ska alla vara jämlika och kommer man från ett annat land så ska det gälla även de negativa aspekterna och att inte särbehandla dessa för att man är rädd att trampa på ömma tår. Att det då kan ses som att man är rasist och det är fel fast från andra hållet då man ändå gör skillnad på t.ex invandrare. Omvänd rasism fast de tror att de betyder något positivt att särbehandla på det viset. Jag har sett och lyssnat på Nardos och mina omdömen om henne grundar sig på hur hon i handling och ord presenterat sig själv i huset ,bra eller dåligt och det bör övriga tittare också göra för om man ger henne fördelar pga hennes härkomst så är det inte rättvist eller sjysst mot Nardos heller och då har vi den här omvända rasismen fast på ett snyggare och mer glamrösa sättet.
Vad det än är för tillställning vi bedöms i så ska vi bedömas rättvist och om någon är med i tex Lets Dance men är skitdålig på att dansa och hon heter Nyamko Subani för att hon kämpat och kommit så långt i sin politik men vinner ändå! Då har inte tävlingen bedömts ur sitt rätta syfte utan pga favorisering och för att man beundrar hennes insats som Partiledare. Kanske var ett luddigt exempel men hoppas du förstår hur jag menar.
Om en person begår ett brott så ser man ju till gärningen och ska dömas likvärdigt vart du än kommer ifrån eller vem du än är. Vi är alla lika inför lagen.