Citat:
Ursprungligen postat av
-tomten-
Jag är nog väldigt mycket äldre än de allra flesta som tittar på Big Brother. Tänkte skriva vad jag tycker om de deltagare som är kvar.
Pedram: Glad trevlig kille som är positiv till tävlingarna och även i övrigt positiv. Har svårt att förstå varför han är så illa omtyckt av så många här på Flashback.
Tanja: Underbart positiv tjej. Jag visste inget om henne då jag varken har Facebook, instagram eller något sådant. Har aldrig sett ett avsnitt i något annat program hon varit med i. För mig är hon en mycket värdig vinnare.
Emelie: Söt tjej men fruktansvärt egoistisk, bortskämd, tjurig och så tycker hon ju synd om sig själv när något går emot henne. Tror ju inte på det men jag kan i alla fall hoppas att hon åker ut ikväll.
Nardos: Hennes "förstår du?" i varannan mening när hon pratar med någon är så jäkla irriterande. Vad tror hon egentligen om folk? Förstår ni? Otroligt ointressant när hon diskuterar något.
Fruktansvärt dålig på tävlingar och har nog inga större studieskulder....men kan vara rätt charmig, även om det inte är så ofta. Långsintheten har fått ett ansikte.
Judith: Förstår inte riktigt varför så många tycker illa om henne. Positiv till tävlingar och försöker ju hela tiden att få igång de andra. Glad och vill alla väl. Visst, hon är lite gapig men det är hon väl inte ensam om?
Madeleine: Överlägset vackrast och verkar vara väldigt klok. Hon släpper väl inte på spärrarna som de andra men där spelar nog åldern in. Positiv till tävlingarna och jag hoppas inte att hon åker ut ikväll.
Simon: Ja, vad ska jag egentligen skriva för att inte vara alltför negativ. Låtsas att han gråter som ett litet barn, elak när han inte får som han vill, missunnsam mot Tanja och verkar rösta på Madeleine för att han tror sig ha bäst chans mot henne om han själv hänger löst. Varför lägger han inte sina röster på Tanja om han tycker det är så fel att hon är med. För mig är han den överlägset ovärdigaste vinnaren. Hur kunde han förresten vinna tävlingen där de skulle ta på sig kläder i mörkret när han inte drack upp ölen.
För övrigt skulle jag önska lite mer utmanande tävlingar och hårdare "straff" för de som kommer sist.
Detta var lite tankar från en man som för tillfället har alldeles för mycket tid över.
Har du bara kollat avsnitten? Både Pedram och Judith framställs mycket bättre i avsnitten än hur de uppfattas om man följer live. Jag upplever Pedram som väldigt manipulerande och inte ärlig i sin person med tanke på hur lite det krävs för att han ska flippa ur och att hans handlingar inte riktigt speglar det han säger. Största exemplet på det är väl rösterna på Simon.