2021-05-17, 13:17
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så om denna audit inte leder till att något som kan liknas vid massivt valfusk tas upp i domstol. Då kommer du (och de flesta Trump-fans) accepetera att Biden vann utan valfusk?

Eller kommer man kräva ytterligare en audit och sedan säga att alla som motsätter sig detta är anti-demokrater?

Efter denna audit vet vi mer.
Är jag nöjd med genomgången finns där lite att klaga på och skulle förmodligen acceptera Peking-Joe som president.

Hur reagerar du om bevis för omfattande valfusk kommer fram?
2021-05-17, 13:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu vet jag inte om du missat eller är dum nog för att inte förstå att auditen i Arizona är den första som accepteras av republikaner.

Det spelar ingen roll om det gått 2 eller 28 veckor innan resultat kommer.

Det finns en anledning att materialet sparas en tid efter varje val.

Jag förstår att du gärna vill lägga locket på redan nu.
Du får ge dig till tåls tills vidare.
Det som spelar roll under dess a27 veckor är att inte ett enda systematiskt bevis hittas mer än trumpens försök till systemdisk valfusk och få delstater att hitta röster.

Och vi vet redan att det kommer snurra nya var och om andra fantasier.
Hur många veckor till ska vi vänta på detta som var så uppenbart, för tiden berättar det var inte uppenbart
Citat:
Peking-Hoe är väll president i dag?

Av vilken anledning sparas materialet från valet?
Ja, Joe är president efter en mycket klar vinst.
Senast redigerad av klyban 2021-05-17 kl. 13:20.
2021-05-17, 13:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trots hundratals försök och orgier i struntprat har Trumpsidan (både hans officiella team, hans mediekanaler och hans vanliga fans) på sex månader inte kommit en millimeter närmare att hitta tydliga belägg för valfusk i någon betydande skala. Du tycker förstås inte att det innebär att förhala ett erkännande av att valet är över och att Biden vann med justa metoder?

Det är Republikanerna som har bevisbördan. Varken domstolar eller någon annan form av granskning fungerar så att man kastar fram ett påstående om att Månen är gjord av grön ost och sedan säger "nu måste ni ju bevisa att det *inte* kan förhålla sig så".

2021-05-17, 13:19
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du missat eller är dum nog för att inte förstå att auditen i Arizona är den första som accepteras av republikaner.

Det spelar ingen roll om det gått 2 eller 28 veckor innan resultat kommer.

Det finns en anledning att materialet sparas en tid efter varje val.

Jag förstår att du gärna vill lägga locket på redan nu.
Du får ge dig till tåls tills vidare.
Trumps jurister tillsammans med lokala republikaner drev fram ett antal audits och omräkningar redan tidigare, i t ex Michigan , Wisconsin och Georgia. Ingen av dessa ledde till vare sig framgångar för Trump eller några tecken på röstfusk.
2021-05-17, 13:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Om vi säger så, så är ju inte track record något vidare för att domstolar har tagit upp frågorna om massivt organiserat valfusk hittills.
Vad det beror på kan man ju fundera på. En förklaring är ju att anklagelserna är dåligt underbyggda, men vi får se!
Bevisen har varit så dåliga att domare har slängt ut fallen genom fönstret.
Och att de som lämnade in dessa hotades med uteslutning av sitt eget samfund.

Vad vi sett här är att man säger systematiskt valfusk har skett, men sen aldrig påvisar det.
Citat:
Då blir jag förvånad, men jag kommer acceptera detta och erkänna att jag hade fel. Självklart.
Hur många Trump-supporters (här och i USA) tror du, handen på hjärtat, någonsin kommer erkänna att de hade fel (om inga bevis framkommer)? 5-10%?
De börjar bara om från början och låtsas om att allt före inte existerar.
Det förutspådde jag redan innan det startade och att de kommer säga BANG kolla på bevisen som kommer på fredag, och sen när fredagen kommer så är det helt tyst.
Och sen kör det på repeat, på repeat om och om igen.
Senast redigerad av klyban 2021-05-17 kl. 13:22.
2021-05-17, 13:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Är jag nöjd med genomgången finns där lite att klaga på och skulle förmodligen acceptera Peking-Joe som president.

Då blir jag förvånad, men jag kommer acceptera detta och erkänna att jag hade fel. Självklart.
Hur många Trump-supporters (här och i USA) tror du, handen på hjärtat, någonsin kommer erkänna att de hade fel (om inga bevis framkommer)? 5-10%?

PS
Så även om du är nöjd så skulle du förmodligen acceptera valresultatet?!
Senast redigerad av DikT 2021-05-17 kl. 13:24.
2021-05-17, 13:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Får jag fråga dig vad du förväntar dig att man kommer hitta?
Hur - konkret - har fusket skett och vilka bevis tror du man kommer få fram som håller i domstol?

Något handfast måste du väl basera din övertygelse på?
2021-05-17, 13:23
Medlem
Citat:

Det är dags för GOP att tagga ner och acceptera att Biden vann med justa medel. Så har det varit efter varje tidigare presidentval i USA i mannaminne: förloraren concedes och gratulerar vinnaren. Men det gör man inte den här gången, eftersom Trump fortfarande måste agera som en trotsig barnunge.
2021-05-17, 13:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trumps jurister tillsammans med lokala republikaner drev fram ett antal audits och omräkningar redan tidigare, i t ex Michigan , Wisconsin och Georgia. Ingen av dessa ledde till vare sig framgångar för Trump eller några tecken på röstfusk.

Georgia var i alla fall bestämt redan innan att en "Om-räkning" skulle göras.

Vad syftet med att räkna samma valsedlar en gång till skulle vara vet jag ej.
2021-05-17, 13:30
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

PS
Så även om du är nöjd så skulle du förmodligen acceptera valresultatet?!

En personlig styrka är vetskapen om att man kan göra/ha fel och rätta sig därefter.

Du kommer nog ikapp så småning om.
2021-05-17, 13:35
Medlem
DikTs avatar
Citat:
En personlig styrka är vetskapen om att man kan göra/ha fel och rätta sig därefter.

Du kommer nog ikapp så småning om.
Ja det var ju ett bra svar från någon som precis sa sig "förmodligen" accepetera valresultatet även om det görs en granskning du är nöjd med (som inte hittar något).
Projicering?
2021-05-17, 13:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Får jag fråga dig vad du förväntar dig att man kommer hitta?
Hur - konkret - har fusket skett och vilka bevis tror du man kommer få fram som håller i domstol?

Något handfast måste du väl basera din övertygelse på?

Jag tror att det är "adjudikations" som kommer vara den stora smällen. Antalet röster som behövt tillsyn verkar vara på tok för hög i vissa delstater.

Filerna som blev raderade i Arizona verkar ha med adjudikations att göra.

Vem raderade filerna är den första frågan eftersom adminlösen inte fanns att tillgå hos de som borde ha den.

Så vem raderade filerna och varför.

Jag misstänker att det fuskats både hög och lågt från olika håll utan någon större koordination mellan elementen.

Många mail-in är felaktiga men jag tror inte något går att bevisa där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in