2021-05-17, 01:04
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Flera nämner kinarestauranger. Inte det första jag tänker på när jag tänker krog. Inte drägg heller. Är det vanligt med drägg på kinarestauranger?

Föreställde mig att det skulle vara mer biljard och Vegasmaskiner och mindre friterad banan i tråden.

Ofta fungerar kinakrogen som whitetrash krog - det är en naturlag.
Citera
2021-05-17, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Periskogården hette det. Tydligen nerlagt. Synd, var verkligen en upplevelse.

Hittade detta:

” Persikogården på hörnet av Bengan-huset.

Andersson på flaska kan ni köpa av en mycket bitter barägare för 20spänn. Vanligtvis brukar man få kliva över ett gäng schäfrar som ligger i entrén, det är lugnt, de bits bara lagom. Väl inne i salongen sitter rövgänget och ljuger. Några har fortfarande lite tänder kvar och alla har mycket vältvättade levrar. Ljudvolymen är brutal och stämningen ofta likaså. Ofta bråkas det om nån dum skit, ibland blir man bjuden på en liten skrålsångstrudelutt och nästan alltid dras det fräckisar från 70-talet. Akta er för att sätta er längst in vid fönstret i lokalen, då kan det regna in på er om ni har otur. Papp är tydligen inte lika bra som glas på att hålla vätan ute.”

Hålan, eller Persikogården där hamnade jag med sällskap en gång då mitt sällskap hade Entertainmenthäfte och bjöd med mig. Ingen av oss hade varit där innan. Väl på plats för att äta damp det in den ena tandlösa rövaralkisen efter den andra in. De var bottenskapet, dvs de hemlösa alkisarna som luktade apa. De samlades i ena änden av lokalen och var gapiga som satan. Vi finisherade snabbt vår måltid och drog. Under vår stund där bevittnade vi tre slagsmål där, det var om pengar och cigg.
Citera
2021-05-17, 04:39
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Det är väl Daltons som har det? (om jag inte missminner mig). Det är för övrigt också ett hak med mindre civiliserade gäster. Maten är dock överraskande god.

Ja precis, Daltons hette det. Nån mat blev aldrig aktuell då jag var där runt midnatt. Total drängfylla, skorna fastnade i nåt klibbigt på golvet när man gick omkring vid baren, karaoke av mindre angenäm kvalité. Slagsmål på gatan utanför som dock en smällfet vakt förtjänstfullt avstyrde. Några knegartyper raglade fortfarande trots den sena timmen runt i arbetskläder och flera av de kvinnliga besökarna verkade även de vara stupfulla. Riktigt skönt drägghak. Får väl ta och testa Lucky Bar nästa gång jag är i Sundsvall.
Citera
2021-05-17, 08:42
Medlem
Fregatten i Malmö på värnhemstorget.

Att mässingshornet nämns är lite märkligt, då Fregatten som är betydligt värre inte ligger så långt bort ifrån. Och grannstället Paradise var ju klasser värre när det fanns.

Vi tog oftast ett par öl på Fregatten bara för att beskåda det fyllehesa klientelet med otrevliga polska ägare. Maten är så usel att vi beställde ibland bara för att skratta åt.
Citera
2021-05-17, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Diset i Hägersten var väl länge #1?

Där har jag varit. Mycket hög sunkfaktor.
Citera
2021-05-17, 08:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Där har jag varit. Mycket hög sunkfaktor.

Toaletterna var nog i nivå med en bar i Ukraina.

I UK har tillverkarna av pissoarer en fluga målad nära mitten. Så, de drängfulla blir intresserade av träffa flugan. Mest i mitten, mindre utanför. Bra för städerskorna iaf.
Citera
2021-05-17, 08:58
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Fregatten har jag frekventat förr. Livströtta gäster, otrevlig personal och dunkelt och mörkt inne.
Goda polska korvar serveras dock.

Asien house vid stora Ica på Möllan är också otroligt dräggfyllt. Öppnar inte förrän 4 på eftermiddagen så just nu är det inte så mycket som händer där tyvärr.
Citera
2021-05-17, 09:09
Medlem
Alkisarna följer den billiga ölen, om det råkar vara kinakrog eller annat

Har gått förbi flera ggr asian house vid möllan och det måste vara platsen innan de hamnar på parkbänken

50 cl 35kr enligt googlemaps
Men 4.1/5 i recensioner

Så det är kanske är bra vid lunch har inte vågat mig in
Citera
2021-05-17, 09:35
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Toaletterna var nog i nivå med en bar i Ukraina.

I UK har tillverkarna av pissoarer en fluga målad nära mitten. Så, de drängfulla blir intresserade av träffa flugan. Mest i mitten, mindre utanför. Bra för städerskorna iaf.
Har du varit på en bar i Ukraina någon gång?
Citera
2021-05-17, 09:35
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban22
Restaurang Chatanoga Stattena Helsingborg. Söndag efter 20:00 när Pelle trillar in. Sjukaste sjukaste sjukaste jag någonsin bevittnat och äckelkänslan efter när man frågar sig själv vad man själv gjorde där
Vadå? Den är ju nice!

Goa punkten i Helsingborg däremot, där har vi sunkhak, Eneborgs elit hänger där dagligen i, efter säsongens väder olika mängd kläder. Var värre förr när den bara hette Punkten, innan de började med indisk mat.

Humlans Livs och Pub är med en klassiker.
Citera
2021-05-17, 11:27
Medlem
MyJustices avatar
Kan inte alla ..
men det låg en i min närhet som var horribel
Tänker inte skriva ut namnet då de nyligen har bytt äger , och inte tycker att den nya ägaren ska stå tills svar .
Men stället var så miss skött att det var löjligt
All var skitig . färgen hade flagnat på bygnaden och ute möbler var både trasiga och rostiga och skitiga
allt var helt nersliten ..
inne var det smutsigt och sunkigt
överlag var stället utslitet smutsigt och snuskgt
Citera
2021-05-17, 11:31
Medlem
Hahaha Humlan vilket ställe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto