2021-05-16, 23:50
Medlem
JymdKjams avatar
En helt ny klass av bostäder tycks ha uppstått! Glöm de av Jonna Sima så föraktade Djurholmskyffena för ynka 40-50 millar. Nu går bostadsmarknaden i Sverige bärsärk och lanserar lebensraum på prisnivåer som man annars brukar hitta på franska Rivieran, London, NY eller LA:

https://www.aftonbladet.se/a/1BEmzK

Citat:
En tomt som är runt 17 000 kvm
Byggnaderna har en totalyta om 3 329 kvm
I huvudbyggnaden som är 1 073 kvm ingår bland annat:
5 sviter med privata badrum.
Matsal
Salong
Lounge
Orangeri
Spa med bastu och behandlingsrum
Enormt restaurangkök
Gigantisk terrass med havsutsikt
Eventbyggnadens faciliteter:
23 gästrum med privata badrum
1 chefssvit
6 kontor
3 grupprum
Konferensrum
Nattklubb/bar
Biljardrum
Restaurang
Bastu med duschar
Du får också några bungalows på köpet med tre lyxiga inredda gästrum med badrum samt terrass med sjöutsikt

Personalen har också en egen villa:
184 kvm stor
4 rum och kök
Tvättstuga

Säkerhetsbyggnaden får vi inte glömma:
Personalbyggnad med två sovrum och badrum.
Övrigt:
Säkerhetsgrindar och 21 övervakningskameror.

Är det en ny trend vi nu får se - att konvertera gamla konferensanläggningar och B&B-slott till privatbostäder? Finns det tillräckligt många köpstarka youtubers, app-uppfinnare och andra att bära denna nya nisch av bostadsmarknaden? När får vi se miljardobjektet???!!? Nattklubb och eget hus för securitypersonal kanske blir standard framöver pga av såsseriets framväxt som gått hand-i-hand med kriminaliteten.... Undrar vad driftskostnaden hamnar på? Energideklaration?

Obs! Bara reklamfilmen kostade en miljon enligt mäklaren... (gav ju dock en hel del gratis publicitet på Jonna Simas egen tidning och även här förstås)!

PS. Det här objektet finns ännu inte ute på Hemnet (passar ej in i den tråden) eller ens på ESNY:s egen sida.
Senast redigerad av JymdKjam 2021-05-17 kl. 00:03.
Citera
2021-05-17, 00:37
Medlem
Qusimotos avatar
Hade jag haft 350milj så hade jag byggt ett hus som va snyggare än det där, fult hus inget jag skulle köpa om jag hade 350 miljoner över.
Citera
2021-05-17, 00:48
Medlem
Det är renoverat med folk som saknar arbetstillstånd och arbetet är väldigt långt från fakmana mesigt utfört om man säger så. Johan Lundberg som äger fastigheten igenkligen har stora ekonomiska bekymmer. Han har tidigare försökt sälja fastigheten utan och lyckas mängder med mål i domstolar både med lidingö kommun och andra firmor som varit där och gjort jobb som han helt enkelt skitigt i och betala.
Googla på villa söderås det finns hur mycket som helst fastigheten får inte äns användas som privat bostad och är kmärkt så denna renovering lär bli dyr för någon för det har man inte brytt sig i. Samma med bygglov osv.
Citera
2021-05-17, 00:55
Medlem
https://www.lidingonyheter.se/villa-soderas-agare-har-hamnat-i-corona-kris/

Minst sakt tveksamma affärers metoder och det är med stor sannolikhet en stor bedrägeri härva bakom man har belånat fastigheten som säkerhet folk har investerat stora pengar.

Fastigheten är bara värd små pengar av det där kring 100 kanske.
Citera
2021-05-17, 01:30
Medlem
Sqrbankens avatar
Vi har alla olika smak men för egen del slår det verkligen aldrig fel i hur fula svenska rekordvillor alltid är? Hade jag 350 millar att spendera på ett bohag så skulle jag utan tvekan välja ett nytt och fräscht nybygge helt efter hur jag vill ha det före.. detta. Vad vet jag, kanske slår högt inom samhällstoppen att vara den som senast köpte rikets dyraste låda (med tillhörande) oavsett vad det nu råkar vara för skapelse.
Citera
2021-05-17, 01:46
Medlem
Nja, ingen höjdare

Den jag blev lite avis på var när Stefan Persson köpte en engelsk herrgård med tillhörande by.
Det är något som tilltalat mig också.
Citera
2021-05-17, 02:34
Medlem
Kanske har med det här att göra?

"Sverige göder sina oligarker näst mest i världen"

https://www.friatider.se/sverige-goder-sina-oligarker-nast-mest-i-varlden
Citera
2021-05-17, 03:10
Medlem
Andersdamaans avatar
Enligt denna artikel så får inte fastigheten användas som privatbostad, och om det stämmer så borde TS ändra rubriken:
https://www.lidingonyheter.se/villa-soderas-agare-har-hamnat-i-corona-kris/

I nu gällande detaljplan står att området får användas för institutionsändamål. Tidigare har det varit sjukhem och konferensanläggning på fastigheten, som inte får användas som privatbostad.
Citera
2021-05-17, 05:32
Medlem
Varför skulle man vilja bo i Sverige om man är så rik? Förbjudet med prostituerade, förbjud på droger, muslimer och somalier överallt på gatorna samt feministiska svenska tjejer överallt.
Citera
2021-05-17, 05:41
Medlem
Alla hus över 10 miljoner tenderar till att ha extremt dålig planlösning, samt att de ser tråkiga ut.
Citera
2021-05-17, 05:57
Medlem
Mullrets avatar
För 350 mille så köper man en tomt och bygger ett lagom stort hus. Vem behöver 50 rum?

Dessutom blir det 300 mille över i den ekvationen.
Citera
2021-05-17, 07:32
Medlem
Är inte ens i närheten av att vara värt 350 mille! Bättre att köpa en liten herrgård med skog och mark för ett lägre pris än det. Placeringen är inte speciellt bra heller med allmän insyn från olika håll. Det var ett trevligt cafè en gång låt det vara så..... Jag har sett lantbruksfastigheter som ökat med flera 100 % senaste året men fortfarande relativt billigt där finns det pengar att tjäna....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in