2021-05-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vill bli polis, kan inte flyga och har inte gjort värnplikt.

Såg er diskussion och det kan finnas ett annat alternativ till de ”krossade” drömmarna- Han kan ha varit för lat, bekväm, snål och ha för mycket utgifter 😉
Citera
2021-05-16, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Såg er diskussion och det kan finnas ett annat alternativ till de ”krossade” drömmarna- Han kan ha varit för lat, bekväm, snål och ha för mycket utgifter 😉
Kan det vara. Vilket jag inte tror.
Citera
2021-05-16, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
SD lär ha sagt: "I Sverige döms inte oskyldiga, även om de är eller utmålas som svin" och sägs vara helt lugn inför HR-domen.
En sminkad gris är ändå en gris.
Som LW sa. Till SD.
Citera
2021-05-16, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Framgår att han drog till havs och ville vittna via länk
Jo, det begriper jag. Jag undrar när PW tog tjänstledigt och varför. Om det står nånstans alltså.
Citera
2021-05-16, 21:56
Medlem
Citat:
Kan det vara. Vilket jag inte tror.

Du vet i TR förhöret, säger han först att 9/11 är orsaken till att han inte jobbar som pilot, längre fram uttrycker han något i stil med att man får betala för att vara pilot och sen kom HDs utbildning i vägen typ.

Jag misstänker att han gjort teorin men inte kunnat betala för att hålla uppe de x antal flygtimmar som krävs varje år.

Kan tillägga att min 200 ft behövs för anställning och en ”billig” flygtimme i Cessna kostar 2600kr. Blir över 500 000 kr innan han är klar.

Sen tror jag att vårt geni starkt drivs av lustprincipen (visar stor brist på självkontroll) och styrs för det mesta av fel huvud. Det mesta han rör vid blir pannkaka för eller senare.
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-16 kl. 22:42.
Citera
2021-05-16, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vet i TR förhöret, säger han först att 9/11 är orsaken till att han inte jobbar som pilot, längre fram uttrycker han något i stil med att man får betala för att vara pilot och sen kom HDs utbildning i vägen typ.

Jag misstänker att han gjort teorin men inte kunnat betala för att hålla uppe de x antal flygtimmar som krävs varje år.

Sen tror jag att vårt geni starkt drivs av lustprincipen (visar stor brist på självkontroll) och styrs för det mesta av fel huvud. Det mesta han rör vid blir pannkaka för eller senare.
Lägg till avvisad i lumpen så börjar jag som sagt undra vad det beror på.
Dvs vad än SD försöker hitta på så kvarstår min fundering om det är psykisk eller medicinsk orsak ang de tre områden han är fascinerad av (polis, militär, flyg).
Citera
2021-05-16, 22:28
Medlem
Citat:
Dvs vad än SD försöker hitta på så kvarstår min fundering om det är psykisk eller medicinsk orsak ang de tre områden han är fascinerad av (polis, militär, flyg).

Om nu P7 stämmer misstänker jag att han ser upp till uniformyrken som yttersta maktbekräftelsen över andra, något han tilltalas rent bekräftelsemässigt av. ”Se mig, hör mig, jag är hero, mina ord är er lag” och det går hand i hand med kontrollbehov och rigidhet.

Vet en tjej för flera år sen som jobba som väktare och sökte in till polis. Hon klara allt förutom att hon duka under i psykologiutvärderingen- Kort formulerat var hon för oflexibel och kontrollbehovet var för dominant i hennes karaktär för att hon skulle passa in i yrket. Precis på samma sätt tror jag det är med SD.

Det värsta är med misslyckade personer att de lätt kan bli maktmissbrukare på olika sätt.

När det gäller lumpen har han väl hittar på något fysiskt lyte för att slippa som många gjorde.
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-16 kl. 22:43.
Citera
2021-05-16, 22:41
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

När det gäller misslyckandet med mönstringen till lumpen så kan det antingen bero på att SD är plattfot eller sängvätare, Mer behövdes inte för att få en frisedel på den tiden SD var 17 år.
Citera
2021-05-16, 22:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kan tillägga att SD är högröd i fejjan där han sitter och berättar om sina cykelturer och småflinar under sitt 4:e förhör den 30 maj. Han tar sig i huvudet flera gånger och ställer motfrågor för och luska (kan vara värt att nämnas om man gillar förhörsanalyser). Några bilder in action:

https://gofile.io/d/MgSUhV

Hur kan su se det? SD är ju väldigt pixlad.

Hoppas att rätten fick höra resten av förhöret också.

Strax efter kommer det här:

"M: Ja jag har ett jättedåligt minne ...
F; Det...
M: Ehh det är en ständig källa till problem, och det är, rätt så välkänt.
F:Mm.
217 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-30 13: 10 diarienr: 5000-K574218-18
M: Jag kan se samma film varje vecka jag behöver inte hyra en ny va1je vecka för jag,jag
kan minnas att ja jag såg en film men.
F: Ja ...
M: Och ofta ...
F: Men nu är det ju så här att vi vet ju att du har varit ute och cyklat...
M:Mm.
F: Varför berätta du inte det igår?
M: Eh vi. ..
F: Du fick ju ...
M: Prata om att jag har hållit på med cykeln ...
F: Nej ...
M: Och fixa växlar.
F: Nej, nej nej nej nej Stefan, det här var ju väldigt mycket du har varit ute utanför gården här
nu och rört dig ...
M:Ja.
F: I området...
M:Ja ..
F: Du hade ju inte rört, du hade ju bara varit hemma sa du ju?
"
//
"M. Jag minns att vi prata om att jag har fixat med cykeln men vi prata väl inga ...
218 Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-30 13:10 diarienr: 5000-K574218-18
F: Nej.
M: Detaljer vad jag hade gjort?
"

Haha, alldeles nyss sa han att han skule ha kommit ihåg om han hade sett någon när han var ute och cyklade. Nu lägger han plötsligt till att han inte alls bara var hemma.

Det blir ju så uppenbart att han tar upp cykelturerna för att förekomma ev vittnen. Det helt utan att PS eller R'ydén säger något alls om han cyklat nära Lena.

En så´n himla tur att SD visar upp sin manuputativa sida i rätten så att åklagarna fick chansen att placera SD mycket nära mordplatsen!

Bra gjort av dom!

Förhöret är ju bara två veckor efter mordet.
Citera
2021-05-16, 22:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Om nu P7 stämmer misstänker jag att han ser upp till uniformyrken som yttersta maktbekräftelsen över andra, något han tilltalas rent bekräftelsemässigt av. ”Se mig, hör mig, jag är hero, mina ord är er lag” och det går han i hand med kontrollbehov och rigidhet.

Vet en tjej för flera år sen som jobba som väktare och sökte in till polis. Hon klara allt förutom att hon duka under i psykologiutvärderingen- Kort formulerat var hon för oflexibel och kontrollbehovet var för dominant i hennes karaktär för att hon skulle passa in i yrket. Precis på samma sätt tror jag det är med SD.

Det värsta är med misslyckade personer att de lätt kan bli maktmissbrukare på olika sätt.

När det gäller lumpen har han väl hittar på något fysiskt lyte för att slippa som många gjorde.
Enligt P7an är han fysiskt frisk så ger jag inte ett vittnen för den. Bland det mest korkade jag läst som skriker:
gör ett kryss.
Citera
2021-05-16, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
När det gäller misslyckandet med mönstringen till lumpen så kan det antingen bero på att SD är plattfot eller sängvätare, Mer behövdes inte för att få en frisedel på den tiden SD var 17 år.
Gissningar om plattfot är av föga intresse.
Det är tre områden som kräver att klara tester.
Nyss skrev nån att han inte ratades frivilligt.
Citera
2021-05-16, 22:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Om nu P7 stämmer misstänker jag att han ser upp till uniformyrken som yttersta maktbekräftelsen över andra, något han tilltalas rent bekräftelsemässigt av. ”Se mig, hör mig, jag är hero, mina ord är er lag” och det går han i hand med kontrollbehov och rigidhet.

Ja sängvätare eller plattfot var en populär åkomma för att slippa lumpen, När jag mönstrade 1980 så var det 2-3 st som rökte en pipa hasch innan läkarundersökningen, det tog en minut så kom den förste ut med frisedel, och sen dom andra, vissa gör allt för att slippa lumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in