2021-05-16, 20:16
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Men va fan ha ha . Bambu växer till och med i Wisconsin, högern kan hitta på vilka sagor som helst. Det spelar ingen roll hur korkat det är.

Som jag skrev så går det bra att odla marijuana på fönsterbänken i Sverige, men frågan var hur många pappersbruk i Usa som använder bambu som råvara?

Här hittar jag ett inlägg från en bambu-entreprenör.

Most people who consider farming bamboo for profit, assume that they will make their money from selling poles. Who will they sell to? There is no US industry that buys and processes bamboo poles.

Vi tar frågan en gång till.

Hur många pappersbruk i Usa har bambu som råvara?
2021-05-16, 20:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej. Du får gärna visa en källa på det fruktansvärda vi kan vänta oss nu när de ska förvaras i nämnd lokal. Så vi är förberedda när katastrofen väl inträffar, menar jag. Jag som inte riktigt följer denna tråd är också intresserad av varför tjockleken på papperet har en så avgörande egenskap att den skulle sabotera hela autiden.

Jag förutsätter att denna furiösa attack på denna lagerlokal beror på en förberedelse inför resultatet. Visar det sanningen kan man alltid attackera tjockleken på papperet, menar jag. Den verkar, av någon underlig anledning, vara av avgörande betydelse.

Tjockleken på papperet mäts i den här auditen
2021-05-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och då växer väl marijuana där du bor? Påståendet var att bambu inte växer i Arizona.
Herregud alltså

Jag trodde man slutat letat efter bambu eftersom alla Trumpväljare stänkt sötsur sås på sina vallappar.

Arizona är speciellt bra på att odla bambu. Det finns en farm precis utanför Phoenix
2021-05-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Som jag skrev så går det bra att odla marijuana på fönsterbänken i Sverige, men frågan var hur många pappersbruk i Usa som använder bambu som råvara?

Här hittar jag ett inlägg från en bambu-entreprenör.

Most people who consider farming bamboo for profit, assume that they will make their money from selling poles. Who will they sell to? There is no US industry that buys and processes bamboo poles.

Vi tar frågan en gång till.

Hur många pappersbruk i Usa har bambu som råvara?
https://www.bambooranch.net/

Hur pappersbruk i *Sydostasien* ha ha använder bambu till papper ha ha
2021-05-16, 20:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Och då växer väl marijuana där du bor? Påståendet var att bambu inte växer i Arizona.

Nej marijuana växer inte naturligt där jag bor.
Bambu härstammar inte från Arizona utan har blivit planterad.

Men för att bambu ska bli till ett papper så behövs det ett pappersbruk. Något jag inte tror existerar i Usa, som klarar av bambu som råvara.

Bambu växer inte i Arizona för att förädlas till papper.
2021-05-16, 20:24
Medlem
Citat:

Men för att bambu ska bli till ett papper så behövs det ett pappersbruk. Något jag inte tror existerar i Usa, som klarar av bambu som råvara.

Och ingen annanstans heller hah ha. Tror du man trampar bambuskotten fortfarande?
2021-05-16, 20:26
Medlem
siisters avatar
Citat:

Naturligt? Det spelar väl ingen roll. Växer det så växer det. Och vem vet vad för material pappersbruk som ingår i ett storskaligt valfusk använder?
2021-05-16, 20:27
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
https://www.bambooranch.net/

Hur pappersbruk i *Sydostasien* ha ha använder bambu till papper ha ha

Vad vill du visa med den länken?

Jag ser en idiot som odlat bambu han har svårt att sälja som något annat än trädgårdsblomster och eventuellt inredning.

Pappersbruken i Usa använder trä som råvara.

Har du testat tanka diesel i en bensinmotor någon gång?
2021-05-16, 20:27
Medlem
DonaldTrummps avatar
Kollade igen på Nixters video. Det som Auditten handlar om är:
Det finns 4281152 röstregistrerade i Arizona. Av dom valde 3420565 att utnyttja sin rösträtt. Det blir ett valdeltagande på 79,9%. I presidentvalet har 3385294 röster blivit registrerade. Det "saknas" alltså 35271 röster. Denna Auditt kollar alltså de här 35271 ballotsen. Det är inte meningen att ändra på valresultatet, meningen är att göra en Auditt. Det är alltså 1% av väljarna som röstat blankt i presidentvalet. Tittar man "downballot" så är det inget konstigt.

Shop The Valfusket

Mike Pensé
2021-05-16, 20:29
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är dessvärre inte riktigt så det fungerar.
Det måste bevisas att påståendet om att valsedlarna skulle ha importerats från Korea eller Folkrepubliken.

Påståendet om att det inte fanns odlingar av bambu i USA eller för den delen i den Arizona.
Vet jag inte vart du fick ifrån men det finns odlingar av det i Arizona.

Vilket i sin tur är ett starkt bevis emot hypotesen kring att bamburester skulle vara ett hållbart bevis.
För att valsedlarna skulle komma från andra länder.

Bevisbördan ligger hos den som lägger fram hypotesen och påståendet om valfusk med hjälpa av importerade valsedlar.
Det gäller egentligen alla påståenden om valfusk, det är den som påstår det som måste bevisa att det har skett.

Termen oskyldig tills motsatsen är bevisad gäller även i sådana här lägen, så bevis av skuld måste komma fram och dessa bevis måste vara vattentäta och inte skriva av någon bloggare eller youtuber som tjänar pengar på att få internettrafik till sin kanal eller sida.

Sedan är det nog högtid att du börjar be om ursäkt om Frankfurt servern, det har inte kommit fram någonting om den vilket har lett till att du hånas, desto fortare du kan erkänna kring vad du har haft fel om desto fortare kan du eventuellt börja tas seriöst och inte blir som Japhy

Givetvis gäller termen oskyldig till motsats bevisats. Detta är just vad Ni i vänstern inte lever efter.

Vad avser servers är det fortsatt högaktuellt. Att folk har blivit skjutna etc är helt ointressant för min del. Servers har funnits i en mängd länder, primärt Kina och därefter Iran, men även Serbien, Tyskland, Italien, Spanien.. Att flera av dessa serverparker kan ha varit ägd av Amerikansk underättelsetjänst är också en tanke som dryftats. Att nyttja IT för att vinna ett val har visat sig för mycket för Er på vänsterkanten kunna greppa kring. Med digitaliserade röstsedlar och internet kommer dessa möjligheter "som ett brev på posten" varför detta är så kontroversiellt för Er förstår jag ej ?
Vi kommer till den dagen då detta är en självklar sanning även för Er, det tar Er bara längre tid att nå dit.

MARICOPA
Vi väntar alla på de 185-250.000 direkt felaktiga rösterna i Arizona.

Det är oklart för vänstern här att följande gäller vid en analys av en röst. Kan följande tre punkter inte verifieras är rösten icke giltig och skall tas bort ur summeringen.

Rösten skall vara...
1. En Legal röst
2. En Certifierad röst
2. En Röst som kan visa "Chain of custody"

Kan ovan inte visas upp skall den inte ingå vid sammanräkning. Redan nu har vi i runda tal 15-17% felaktiga röster i Maricopa som jag förstår summeringar som börjat sippra ut, detta är dock inte bekräftat av auditen. Stämmer dessa nivåer ger detta att 15-17% färre röster lagts än vad som påstås. Att dessa spökröster lagts på Biden är ju inte heller svårt att gissa. Biden hade 13pers på sitt valmöte i Phoenix, mindre än nån annan kandidat i Historien.
Då Trump och Biden låg jämsides vid valet skulle 15-17% fusk för Biden om detta stämmer vara en jordskreds-seger för Trump i Arizona, långt mycket större än vad ex jag estimerat som funderat i termer 3-4%, detta är ju dock baserat på historik och fake opinionsundersökningar. Svar jag kan ha fel, Trump kan ha vunnit mycket större än vad jag trott.

Bambu rester och annat är CBS baserat nonsens. CBS vet att officiella statliga hearings och annat kommer. Dessa måste visas i TV, det är lag på detta, man kan då ej förtrycka sanningen. Därför jobbar nu TV kanalerna för högtryck för att skikanera auditen.

Efter Arizona visat upp fusket ligger följande stater för detaljerad audit med denna nya GOLD STANDARD Arizona som grund.

1. Georgia
2. Pennsylvania
3. Wisconsin
4. Michigan
5. New Hampshire
6. Nevada
7. Montana

...fler kommer när fakta i Arizona kommer ut. Största röstfuskarteamet i Historien (Bidens egna ord) är på väg att exponeras.
Senast redigerad av Nixter 2021-05-16 kl. 20:36.
Medlem
siisters avatar
Citat:
Vad vill du visa med den länken?

Jag ser en idiot som odlat bambu han har svårt att sälja som något annat än trädgårdsblomster och eventuellt inredning.

Pappersbruken i Usa använder trä som råvara.

Har du testat tanka diesel i en bensinmotor någon gång?

Då är det konstaterat. Bambu växer i Arizona
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Och ingen annanstans heller hah ha. Tror du man trampar bambuskotten fortfarande?

Jag är helt säker på att det inte är ekonomiskt gångbart att frakta bambun i Arizona till närmsta pappersbruk som är anpassat för bambu som råvara.

Vi ställer frågan på enkel svenska.

Vart i Usa produceras bambu-papper?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in