2021-05-16, 18:46
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, och jag är lite snällare. Om mig har det sagts att jag är naiv (&#128556.

Som det är nu försöker jag ändå utgår från vad forskningen visar på vad gäller våld i nära relation och det som expertvittnet har vittnat om i TR. Även JS vittnesmål är för mig en indikation på hur HD har behandlats, och som sagt det ologiska "beteendet" från SOA, BA, JG m fl.

Jag tycker också att det är helt orimligt att någon som blivit behandlad som en hund i åratal skulle sitta och ljuga för den personen om det inte är något helt galet här. Och absolut inte vara delaktig i ett mord för den personens skull.Det visar ju på hur helt slukade HD är av SD.

Ibland kan jag nästan tänka att det är ett rop på hjälp från HD när hon berättar om det blodiga sexet (hon är ju för tusan sjuksköterska) och att hon skulle åkt till USA utan SD om det var han som var försvunnen .

Jag tror som sagt (tjatig jg är hör jag) att HD har "internaliserat" SDs bild (den bild han ger HD) av Lena och därför beter hon sig som en galning.

Jag måste säga att jag inte upplever dig som naiv.
Inte heller H som promiskuös.
Knappast.
Det var å ta i :=)
Min alldeles personliga åsikt...
Citera
2021-05-16, 18:52
Medlem
Såg just att na publicerat ytterligare en artikel om Hjärsta mordet tyvärr under betalvägg men rör sig tydligen om citat från ett 3 år gammalt förhör. Trodde att det skulle röra sig om att SD hade plockats in men så verkar inte vara fallet. Na journalisterna verkar ha hamnat i sammatunnelseende som majoriteten av skribenterna här samt polisen. Ska bli intressant att se hur domen blir
Citera
2021-05-16, 18:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Såg just att na publicerat ytterligare en artikel om Hjärsta mordet tyvärr under betalvägg men rör sig tydligen om citat från ett 3 år gammalt förhör. Trodde att det skulle röra sig om att SD hade plockats in men så verkar inte vara fallet. Na journalisterna verkar ha hamnat i sammatunnelseende som majoriteten av skribenterna här samt polisen. Ska bli intressant att se hur domen blir
Han blir frikänd.
Citera
2021-05-16, 19:03
Medlem
Citat:

Finns video från polisförhör också.
Citera
2021-05-16, 19:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Med lampan där så var jag nog mest inne på att han var beredd att fajtas i mörkret. Rimmar lite illa mot bakgrund vad som hände 14/5 sen. Någon liten lampa i beslag hade man ju velat se i fupen om så bara för att stilla nyfikenheten.

Låt säga att polisen går in i hans bostad kort efter mordet. Säg första husrannsakan. Vad hittar de då?

Joo en domkraft med skaft som syns på bilder i GC galleri från våren 2017.

Sen så står de där teknikerna nån dag efter att hon hittats död i hans garage och tittar på en domkraft utan skaft. Chefens domkraft alltså. Utan skaft.

Utan skaft? Hmm, den här domkraften har inget skaft.

Domkraften har inget skaft.

Samma tekniker har väl varit med då hon hittas. Inte ihjälskjuten eller dränkt. Slagen med något hårt.

Och där står de och tittar på en domkraft utan skaft.

Den tas inte i beslag.

Chefen däremot läser nånstans att hon slagits med nåt föremål och han ringer polisen och sen är den lilla cirkusen igång.

Varför tar man inte domkraften i beslag? Ingen hammare heller?

Tillbaks till generalrepetitionen och hans monolog. Omvänd psykologi kommer man inte helt osökt in på och typ Hamlets monolog där han grubblar järnet.
Har han planerat detta så har han varit väldigt ensam i sina tankar kring det. Och tänka just kring relationer och sånt är ju bevisligen inte hans starkaste sida.

Kanske just hans bekymmer de senaste åren där. Det ensamma. Vem ska han prata öppet om LW med? Bearbeta en smula om det äter och rider honom så?

Ringa morsan o farsan?

Nu har han ju använt utredningen till nån form av statssponsrad terapisession. T o m advokaterna har specat i sina beräkningar vad jag tror de kallat ”kurativa” timmar. Han har behövt prata alltså och de timmarna har dragit iväg så advokaterna särskilt har behövt motivera dem för tingsrätten.

Oj vad han vänder och vrider och försöker förklara hur allt har varit dem emellan. På ett sätt han inte kunnat på 6-7 år med någon antagligen.
Och det skönaste sköna är ju att LW inte finns längre som kan tjata emot. Äntligen ”förstår” någon honom och han får berätta sin version. Hon har ju varit superjobbig Lena.

Ja liknelsen vid tid innan suicid är väl inte helt dum. Han verkade ju beredd att begå nån form av socialt självmord då om inte annat. Harakiri på det fd familjelivet. Ett karaktärssjälvmord om inte annat. Inför öppen ridå. Pågår fortfarande i skrivande stund.

Han brottades nog med sina tillkortakommanden Hjärstas Hamlet där i sin ensamhet. Men inte minst med sin psykiska ohälsa.

”Är jag tokig eller inte?”

”Eller är det nåt rent fysiskt fel på mig?”

”Är pungbråcket en hjärntumör eller inte?”
När du ändå är igång kan du nämna några av hans tillkortakommanden ?
Det finns en god förklaring till porr-site stalking operativsystem ?
Tänk om han färgar året nu.. när han anser sig vara oskyldig.
Som develi sa.. att han är fast i något gammalt krig och vill ut och färga året
Citera
2021-05-16, 19:16
Medlem
Han blir FRIKÄND. Mark my words. Dom har alldeles för lite pp han. Visserligen mycket som talar för men för lite för att dömma han.... så orättvist
Citera
2021-05-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Efterfrågade källa om din uppgift om att PW tagit tjänstledigt.
Som kunde styrka och ge mer fakta kring när, var, hur och varför.

Du är ju snabb på hanen i andra fall att leverera citat?
Framgår att han drog till havs och ville vittna via länk
Citera
2021-05-16, 19:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men så kan man väl inte tolka det?
Det handlar ju om förhöret som spelades upp i HR eftersom SD har påstått i TR att han blev lurad av förhörsledarnea att säga att han varit ute och testat växlarna och därigenom satt sig själv nära mordplatsen vid den aktuella tiden för mordet.

Åklagarana spelade alltså upp förhöret för att visa att SD på helt eget bevåg tar upp detta:

Det är från det här förhöret som NA visar filmen. Det verkar vara lite klippt i förhöret:

Obs, detta är från FUP:
A 147/211

Från NA:

Se Peter Springare pressa 47-åringen om Hjärstamordet –exklusiva tv-bilder från förhörsrummet: ”Du sitter och flinar”

"Under tingsrättsförhandlingen tog 47-åringen senare tillbaks uppgifterna. Enligt 47-åringen gick förhöret inte rätt till när han lämnade uppgifterna om sin cykeltur. Bland annat ska Peter Springare ha ställt ledande frågor.

– De pressade mig jättehårt, svarade 47-åringen, när åklagaren frågade varför han berättade om cykelturen.

NA har tidigare intervjuat Peter Springare om förhören han höll med den misstänkte.

– Jag minns att vi tryckte på ganska hårt om vissa detaljer. Men exakt vad är svårt att minnas eftersom det var ett tag sedan, sade Peter Springare."
Citera
2021-05-16, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han blir frikänd.

Som sagt procentuell risk gör det, men för cke produktiva personer går alltid efter procent.

Men finns ingen liden här i HR, så fantasilösa kanske förblir just det.
Citera
2021-05-16, 19:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag måste säga att jag inte upplever dig som naiv.
Inte heller H som promiskuös.
Knappast.
Det var å ta i :=)
Min alldeles personliga åsikt...

Det som händer är väl att jag ofta tycker om människor, även om jag inte gillar alla deras sidor. Jag tror och vill tro att människor ofta vill göra sitt bästa, även om det inte alltid är så.

Vi jobbar på och försöker vara duktiga på jobbet. För vår egen skull förstås, men också för att det är så vi vill bidra. För andras skull, för vår familjs skull, för arbetskamraternas skull, för samhällets skull osv. Ibland är vi lite lata, ibland trötta, men för det mesta gör vi vårt bästa. Kanske är det generna?

Så gör vi även i hemmet. Och med grannarna. Med släkten.

Men så finns det några som inte spelar med i den här divisionen.

Min tro är att visserligen finns det undantag från den regeln, men de är inte så många. Sedan kan situationer i livet göra så att människors sämre sidor kommer mer upp till ytan.

Under den luppen tittar jag på personerna i det här dramat. Ingen av personerna är felfria.

Och det finns en person i det här galleriet som sticker ut rejält, och det är SD.
Även han har sina goda sidor, men det är några av hans andra sidor som gör att han blir en person som inte kör under det lopp som jag beskrev ovan.

För mig är det uppenbart att han kör det mesta för sin egen skull. Inte så mycket för alla de andras skull. Han verkar se de andra människorna runt omkring sig som små pusslebitar som är till för honom att använda.

Det är därför Lena känner sig som ett "bajspapper". Han har använt henne och hon känner det.
Jag tror att hon har rätt.

Och så borde HD också känna, men hon sticker huvudet i sanden...det är vad jag tror. Samtidigt misstänker jag att hon vet hur det ligger till. I af nu.

Det är därför hon ksyddar SD. Kanske känner hon skuld för att hon vet att hon är en stor del i det här.

Bördan kanske blir för tung?
HD är komplicerad; hon jhar sin psykiatriska ryggsäck och hon har inte varit lika öppen som Lena. Dessutom har vi inte FUP som gör att vi kan läsa allt på samma sätt som vi fått ta del av när det gäller Lena.

Kanske är jag naiv.
Jag vet inte.
Citera
2021-05-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
När du ändå är igång kan du nämna några av hans tillkortakommanden ?
Det finns en god förklaring till porr-site stalking operativsystem ?
Tänk om han färgar året nu.. när han anser sig vara oskyldig.
Som develi sa.. att han är fast i något gammalt krig och vill ut och färga året

Man kanske kan tala i termer av kortkommandon istället.

Det är lite för mycket CTRL+Y hellre än CTRL+Z när han far fram i livet.

Upprepar en ångrad åtgärd alltså.

Varför inte några peruker i vårens färger från AliExpress? Värda att vänta på. Kanske i Debianrött eller Fedorablått. Så slipper han dessutom skvallret hos frissan och kan lägga den timman på porren istället.
Citera
2021-05-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så kan man väl inte tolka det?
Det handlar ju om förhöret som spelades upp i HR eftersom SD har påstått i TR att han blev lurad av förhörsledarnea att säga att han varit ute och testat växlarna och därigenom satt sig själv nära mordplatsen vid den aktuella tiden för mordet.

Åklagarana spelade alltså upp förhöret för att visa att SD på helt eget bevåg tar upp detta:

Det är från det här förhöret som NA visar filmen. Det verkar vara lite klippt i förhöret:

Obs, detta är från FUP:
A 147/211

Från NA:

Se Peter Springare pressa 47-åringen om Hjärstamordet –exklusiva tv-bilder från förhörsrummet: ”Du sitter och flinar”

"Under tingsrättsförhandlingen tog 47-åringen senare tillbaks uppgifterna. Enligt 47-åringen gick förhöret inte rätt till när han lämnade uppgifterna om sin cykeltur. Bland annat ska Peter Springare ha ställt ledande frågor.

– De pressade mig jättehårt, svarade 47-åringen, när åklagaren frågade varför han berättade om cykelturen.

NA har tidigare intervjuat Peter Springare om förhören han höll med den misstänkte.

– Jag minns att vi tryckte på ganska hårt om vissa detaljer. Men exakt vad är svårt att minnas eftersom det var ett tag sedan, sade Peter Springare."

Kan tillägga att SD är högröd i fejjan där han sitter och berättar om sina cykelturer och småflinar under sitt 4:e förhör den 30 maj. Han tar sig i huvudet flera gånger och ställer motfrågor för och luska (kan vara värt att nämnas om man gillar förhörsanalyser). Några bilder in action:

https://gofile.io/d/MgSUhV
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-16 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in