2021-05-15, 21:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Har du någon liten källa på att vaccinet inte biter? Eller har du gissat alldeles själv?

Tittade på Dr Johns senaste video där han presenterade vad Engelska myndigheter sagt.

Dvs troligen 50 procent högre smittspridning samt troligen sämre skydd för mild covid orsakad av indiska
Vaccinerna antas skydda mot allvarlig covid så visst biter vaccinerna mot indiska.
Citera
2021-05-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nya zeeland japan och australien kommer kanske att tvingas hålla helt stängt i ett par års tid nu. Kommer den indiska in kommer dom tappa kontrollen. Länderna är ju helt ovaccinerade.

Nej Japan ska arrangera OS om 10 veckor. Så det kommer inte ha stängt.

De andra två kommer få stänga för all framtid och isolera sin egna befolkning för all tid och evighet. Det framstår alltmer som att de är de mest misslyckade länderna nu när hela Europa och Nordamerika öppnar upp för både resande och normalt liv.

Då får de sitta kvar hemma med lockdown var och varannan månad.
Citera
2021-05-15, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tittade på Dr Johns senaste video där han presenterade vad Engelska myndigheter sagt.

Dvs troligen 50 procent högre smittspridning samt troligen sämre skydd för mild covid orsakad av indiska
Vaccinerna antas skydda mot allvarlig covid så visst biter vaccinerna mot indiska.

50% högre smittspridning än vaddå??
Än UK varianten som i sin tur var 100% högre smittspridning??

Vi närmar oss Mässlingen på nivå på smittsamhet om detta fortsätter. Märkligt då att det inte märks i befolkningen.

Ingen vet, man gissar hej vilt i vanlig ordning. Man vet ju inte ens om UK varianten är mer smittsam eller med hur mycket eller om den är dödligare än den förra så hur ska man veta detta??

Kill-gissningar hej vilt.

Dock ligger det i sakens natur att byta variant nu då UK varianten varit länge. Den bör bytas ut snart.
Citera
2021-05-15, 21:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nu låter det som om det faktiskt var några snäpp värre en det lät först.
Hundratals, kanske tusentals, lik har flutit fram i Ganges de senaste dagarna. Många av dem är dumpade covidoffer, bekräftar ett indiskt myndighetsbrev.
https://www.dn.se/varlden/dumpade-i-ganges-dog-med-covid/

Som I Ecuador där anhöriga tvingades bära ut sina döda till gatan. Kan va svårt för oss svenskar att ta in men i många delar av världen är inte det som vi tar för givet tillgängligt för alla. Indien är jävligt fattigt i stora delar av landet. Dessutom verkar det ju vara nåt religiöst med att dumpa de döda i Ganges också.
Citera
2021-05-15, 21:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Rent allmänt skulle man kanske kunna anta att om en mutation är mer smittsam ovaccinerat, kommer den att vara mer smittsam (jämfört med andra mutationer) även efter vaccinering. Men det är bara en hypotes jag har.

Vad gäller skillnad mellan olika vaccintyper så ska man nog inte anta att de är så väldigt olika; Alla vacciner har ju bevisat engagerat kroppens immunförsvar.

Jag tycker att AZ fått ett oförtjänt dåligt rykte i MSM, bland annat.

Men de här frågorna söker nog fortfarande itt definitiva svar och vi ska vara glada över att så många forskare tycker att det är intressant att räta ut de här frågetecknen.

Finns en hypotes att det är konserveringsmedel i AZ som orsakar den autoimmuna reaktionen.

Kanske går att fixa AZ...

https://www.msn.com/sv-se/halsa/medicin/tysk-forskare-astra-vaccin-v%C3%A4cker-%E2%80%9Dsovande-drake%E2%80%9D/ar-BB1gLqJ4?li=BBqxCu3
Citera
2021-05-15, 21:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nya zeeland japan och australien kommer kanske att tvingas hålla helt stängt i ett par års tid nu. Kommer den indiska in kommer dom tappa kontrollen. Länderna är ju helt ovaccinerade.

Den indiska finns i Japan... Så de kommer antagligen få problem. Snart OS dessutom
Citera
2021-05-15, 21:09
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej parasitmedel som ivermectin eller klorokin/hydroxiklorokin kommer inte att funka.
Indien och UK har satsat på fel häst. Astrahästen. Indiska mutationen har haft framgång där fel vaccin använts. Indien behöver en rejäl dos av något av Pfizer/Moderna.
Sverige kommer att behöva ge en tredje dos mRna till äldre och institutioner till vintern. Med eller utan Carlson.

Finns inga RCT som säger att det inte fungerar så det du säger saknar vetenskaplig grund.

Däremot finns det många studier som ger en indikation att det skulle kunna fungera.

Dessutom kan man redan se en ivermectin effekt på kurvorna.
Citera
2021-05-15, 21:10
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Som I Ecuador där anhöriga tvingades bära ut sina döda till gatan. Kan va svårt för oss svenskar att ta in men i många delar av världen är inte det som vi tar för givet tillgängligt för alla. Indien är jävligt fattigt i stora delar av landet. Dessutom verkar det ju vara nåt religiöst med att dumpa de döda i Ganges också.
Ja, vist är det så. Helt klart en kultur skillnad. Jag skulle även påstå att Indiens enorma befolkning gör att den här situationen blir extrem. Men också fattigdom och desperation.

Förra våren hade vi också problem i Europa. Ishallar och fryscontainer användes för att hantera den stora antalet kroppar.
Citera
2021-05-15, 21:11
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
50% högre smittspridning än vaddå??
Än UK varianten som i sin tur var 100% högre smittspridning??

Vi närmar oss Mässlingen på nivå på smittsamhet om detta fortsätter. Märkligt då att det inte märks i befolkningen.

Ingen vet, man gissar hej vilt i vanlig ordning. Man vet ju inte ens om UK varianten är mer smittsam eller med hur mycket eller om den är dödligare än den förra så hur ska man veta detta??

Kill-gissningar hej vilt.

Dock ligger det i sakens natur att byta variant nu då UK varianten varit länge. Den bör bytas ut snart.
Tycker det hela känns som B1351 (Sydafrikanska) och P1 (Brasilianska) igen - massor av lösa rykten och anekdoter som pekar mot att vaccinen skulle vara värdelösa mot dessa varianter. Så var inte fallet och dessutom har de inte mig veterligen börjat dominera någonstans i Europa heller.

Av det jag har läst tycker jag det mesta verkar peka mot att vaccinen biter mot de indiska varianterna - både in vitro och att den tycks mest spridas bland yngre i England som ej ännu har vaccinerats. Troligast är väl att det blir något mitt emellan - vaccinen tappar något i effektivitet men ser till att sjukdomen blir mild och att man undviker inläggning.
Citera
2021-05-15, 21:16
Medlem
Biverkan hos de andra vaccinerna?

Citat:
Finns en hypotes att det är konserveringsmedel i AZ som orsakar den autoimmuna reaktionen.

Kanske går att fixa AZ...

https://www.msn.com/sv-se/halsa/medicin/tysk-forskare-astra-vaccin-v%C3%A4cker-%E2%80%9Dsovande-drake%E2%80%9D/ar-BB1gLqJ4?li=BBqxCu3
Jag tror absolut att man kan justera AZ-vaccinet så arr biverkningarna minskar.

Min fundering är mest hur pass mycket biverkan de andra vaccinerna har. Den siffran lär knappast vara noll.
Jag har inte sett några skriverier i MSM om detta.
Senast redigerad av NurseRatched 2021-05-15 kl. 21:17. Anledning: Skrivfel
Citera
2021-05-15, 21:21
Medlem
Citat:

Tur att UK kör med AZ..
Alla jag känner som bor i UK har fått det.
Biter knappt på något..
Citera
2021-05-15, 21:23
Medlem
Beaver14s avatar
Johan Carlsson vågar inte säga något om större arrangemang och konserter i framtiden. Samtidigt i London, 21000 i publiken på FA-cupfinalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in