Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-13, 12:39
  #5437
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så nu är muren ännu en av de saker som presidenten inte kan bestämma över. Han kanske är tvingad att fullfölja Trumps politik helt enkelt?

Det är Trumps politik som genomförs nu?
Vi måste förstå att muren-som.inte finns byggdes egentligen av Obama, men det tog tid för Obama att få bygglov så det fick bli Trump som byggde den. Eftersom det var Trump som byggde muren-som-inte-finns så blåste den omkull och egentligen byggdes bara 4,8 km, vilket betyder att Customs and Border Protection är en korrumperad organisation eftersom de påstår att 477 miles har byggts färdigt under Trump. Troligtvis är de nazister hela bunten.

Dessutom har TDS-kulten övertygat mig om att murar som byggs under republikanskt styre inte fungerar och bara är slöseri med pengar, men att murar som byggs under demokratiskt styre fungerar jättebra. Demokratiska murar fungerar. Republikanska murar fungerar inte. Oklart varför, eftersom den republikanska muren inte byggts. Eftersom det är så är vi nu övertygade om det.

Så vi kan vara säkra på att inom ett år kommer äntligen muren-som-inte-finns-och-som-inte-fungerar stå färdig och alla inom TDS-kulten kommer tycka att demokratiska murar är antirasistiska och BLM-sanktionerade värdegrundsmurar som underlättar migration eftersom flyktingarna flyr från klimatförändringarna som bestulit dem på allt vatten och gjort alla till knarklangare. Det är, som alltid, såklart Trumps fel.
Citera
2021-05-13, 12:46
  #5438
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vi måste förstå att muren-som.inte finns byggdes egentligen av Obama, men det tog tid för Obama att få bygglov så det fick bli Trump som byggde den. Eftersom det var Trump som byggde muren-som-inte-finns så blåste den omkull och egentligen byggdes bara 4,8 km, vilket betyder att Customs and Border Protection är en korrumperad organisation eftersom de påstår att 477 miles har byggts färdigt under Trump. Troligtvis är de nazister hela bunten.

Dessutom har TDS-kulten övertygat mig om att murar som byggs under republikanskt styre inte fungerar och bara är slöseri med pengar, men att murar som byggs under demokratiskt styre fungerar jättebra. Demokratiska murar fungerar. Republikanska murar fungerar inte. Oklart varför, eftersom den republikanska muren inte byggts. Eftersom det är så är vi nu övertygade om det.

Så vi kan vara säkra på att inom ett år kommer äntligen muren-som-inte-finns-och-som-inte-fungerar stå färdig och alla inom TDS-kulten kommer tycka att demokratiska murar är antirasistiska och BLM-sanktionerade värdegrundsmurar som underlättar migration eftersom flyktingarna flyr från klimatförändringarna som bestulit dem på allt vatten och gjort alla till knarklangare. Det är, som alltid, såklart Trumps fel.
Det du nu berättar för oss, det är att du inte vet att det krävs en hel del för genomföra såna här beslut.

Ditt rantande och svamlande om TDS berättar för oss alla att du är medveten om att det är som det är och hoppas vi ska glömma.
Men faktum är fortfarande endast 4,8km mur minus det som blåste ned när det blev lite vindar.
Sen är de politisk besluten och byggloven en otrolig lagg på.

Och Joe har dragit tillbaka pentagonpengarna, med ropa du TDS mer så vi vet om att du lider och inte kan vara saklig, ad hominem nästa steg tro!
Citera
2021-05-13, 12:49
  #5439
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det du nu berättar för oss, det är att du inte vet att det krävs en hel del för genomföra såna här beslut.

Ditt rantande och svamlande om TDS berättar för oss alla att du är medveten om att det är som det är och hoppas vi ska glömma.
Men faktum är fortfarande endast 4,8km mur minus det som blåste ned när det blev lite vindar.
Sen är de politisk besluten och byggloven en otrolig lagg på.

Och Joe har dragit tillbaka pentagonpengarna, med ropa du TDS mer så vi vet om att du lider och inte kan vara saklig, ad hominem nästa steg tro!
Så vi är alltså överens om att Customs and Border Protection är en korrumperad organisation eftersom de påstår att 477 miles har byggts färdigt under Trump. Troligtvis är de nazister hela bunten?

Sen orkar jag inte längre med ditt svamlande så jag ignorerar ditt kommande svammel. Men kul att vi är överens! Customs and Border Protection är genomkorrumperat och ljuger på daglig basis eftersom de är nazister hela bunten. Tur att vi har dig och TDS-kulten som har koll på fakta så vi inte blir lurade av statliga organisationer.
Citera
2021-05-13, 12:52
  #5440
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så vi är alltså överens om att Customs and Border Protection är en korrumperad organisation eftersom de påstår att 477 miles har byggts färdigt under Trump. Troligtvis är de nazister hela bunten?

Sen orkar jag inte längre med ditt svamlande så jag ignorerar ditt kommande svammel. Men kul att vi är överens! Customs and Border Protection är genomkorrumperat och ljuger på daglig basis eftersom de är nazister hela bunten. Tur att vi har dig och TDS-kulten som har koll på fakta så vi inte blir lurade av statliga organisationer.
Vi alla redan vet om att det blev knappt 4,8km efter en del blåste ned av muren(ooops, staketet menar jag )
Och även du vet om detta och efter blivit rättad många många gånger om detta, och sen springer du gömmer dig och komemr tillbaka i tron någon skulle glömt av.
Slår aldrig fel med ni som inte lever i verkligheten.

Att du inte orkar fakta vet vi sedan många år.

Men Joe infria sitt vallöfte och dra tillbaka pentagonpengarna.
Citera
2021-05-13, 18:45
  #5441
Medlem
Går inget bra för den senila pedo-Joe nu alltså, kris vid södra gränsen, det finns ingen bensin i pumparna, folket är rasande och pedo-Joe vägrar visa sig eller göra några riktiga framträdande? Sämta presidenten någonsin? Folk jämför gubbjäveln med Jimmy Carter redan haha!

https://www.breitbart.com/politics/2...affecting-you/

Administrationen visar redan sitt hat mot vanliga arbetare. Vart fan är Pedo-Joe i dessa kriserna? Tror många ångrar sig att dom återigen gick på orange man bad propagandan från fake news. När det kommer till "opinionen" för Joe Biden så är det precis som inför "valet" att dom frågar mindre republikaner och mer Demokrater och independents från storstäderna för att kunna manipulera undersökningarna. Måste va jobbigt att behöva ljuga för folket hela tiden.
Citera
2021-05-14, 11:53
  #5442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, haha och exakt vad jag sade, man fortsätter bygga de gamla besluten och inte med dessa pentagonpengar.

Ursäkta en okunnig, men vilka pengar ska man bygga med i stället?

Blir det trots allt Mexikos regering som får hala upp plånboken? Eller hämtas medlen från någon annan budget i USA?

Och vad ska Pentagon- pengarna användas till? Inte för upprustning i Mellanöstern, väl ..?
Citera
2021-05-14, 12:05
  #5443
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ursäkta en okunnig, men vilka pengar ska man bygga med i stället?

Blir det trots allt Mexikos regering som får hala upp plånboken? Eller hämtas medlen från någon annan budget i USA?

Och vad ska Pentagon- pengarna användas till? Inte för upprustning i Mellanöstern, väl ..?
Om du pratar om de gamla besluten är dessa finansierade som jag förstår det sedan innan, och inget bygge man har planer på stoppa ens.
Lärt mig trumpnissarna blandar ihop tidigare politiska beslut om mur och staket och med trumpens ynka 4,8km(Minus det som blåste ned.)

Det är pentagon pengarna till trumpens mur(oops förlåt staket) som stoppas, du vet det som blåste ned när det var lite vind ute.

Vad Mexiko har med nått och göra är det ingen som vet, de skiter väl fullständigt i detta bygge är min gissning.
Varför du pratar om Mexiko vet jag inte, trumpen försökte inte ens få Mexiko att betala, än mindre kunde.

Pengarna återgår vill till samma konton de var tagna ifrån(bara antar), och där får du kolla vad de gör och om du vill veta vad de pengarna går till.
Citera
2021-05-14, 12:12
  #5444
Avstängd
wwrs avatar
Samma gamla vanliga upplägg: Hata vita gubbar.

Män bygger murar oberoende av vilket parti de representerar.

Sedan kommer den gulliga Kamala säkert med "i mitt Amerika bygger vi inga murar".
Citera
2021-05-14, 16:32
  #5445
Avstängd
positiva nyheter. Senator Roger Wicker (R) har börjat träffa Biden privat.

Han är öppen för att göra en deal på infastructure mot att Biden sänker notan med minst 600 billion dollars. Senator wicker vill även ha bredband i hela Mississippis landsbyggd i utbyte mot sitt stöd vilket biden svarar jakande till

Biden svarar att han är öppen för kompromiss. Det verkar som om vi ser sprickor i muren för GOP. Pengarna Biden erbjuder dem individuellt verkar locka mer än ett enat försvar mot honom inför 2022.
Citera
2021-05-14, 20:29
  #5446
Avstängd
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaretards
positiva nyheter. Senator Roger Wicker (R) har börjat träffa Biden privat.

Han är öppen för att göra en deal på infastructure mot att Biden sänker notan med minst 600 billion dollars. Senator wicker vill även ha bredband i hela Mississippis landsbyggd i utbyte mot sitt stöd vilket biden svarar jakande till

Biden svarar att han är öppen för kompromiss. Det verkar som om vi ser sprickor i muren för GOP. Pengarna Biden erbjuder dem individuellt verkar locka mer än ett enat försvar mot honom inför 2022.

Det är väl bra att Biden tar hjälp från Republikanerna och lägger
band på den utgiftsexplosion som Demokraterna annars utan att tvekan skulle införa.
Det är en framgång för det Amerikanska folket att Biden inte kör ekonomin helt i sank
genom att ta förnuftiga råd från Republikanerna. Ingen ser det som en spricka att försöka
rädda vad som räddas kan. Vi ser redan en ökning av inflationsnivåer som vi inte sett på
40 år och om det fortsätter i denna riktning så kommer USA ha en inflation på 20%
inom ett år. Den ekonomiska politiken under Biden är som vi alla misstänkte den skulle bli
men ungefär 75% värre om man skall se till jobbresultaten och inflationstakten.
__________________
Senast redigerad av DRAVKCAB 2021-05-14 kl. 20:33.
Citera
2021-05-14, 22:47
  #5447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Samma gamla vanliga upplägg: Hata vita gubbar.

Män bygger murar oberoende av vilket parti de representerar.

Sedan kommer den gulliga Kamala säkert med "i mitt Amerika bygger vi inga murar".


Kamela tycks ha gått under jorden sen hon utsågs som ansvarig/utredare/what ever för kaozet vid gränsen. En månad sist jag kollade.

Biden ser man inte mycket av heller.

En väldig kontrast jämfört med den förra administrationen minst sagt!
Citera
2021-05-15, 05:24
  #5448
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Samma gamla vanliga upplägg: Hata vita gubbar.

Män bygger murar oberoende av vilket parti de representerar.

Sedan kommer den gulliga Kamala säkert med "i mitt Amerika bygger vi inga murar".

Citat:
Ursprungligen postat av BestOfTheBestSS
Kamela tycks ha gått under jorden sen hon utsågs som ansvarig/utredare/what ever för kaozet vid gränsen. En månad sist jag kollade.

Biden ser man inte mycket av heller.

En väldig kontrast jämfört med den förra administrationen minst sagt!
Jag har inte följt detaljerna. Men numera samarbetar politikerna och verkar för att skapa motsättningar bland folket/folken. Trump kritiserades oupphörligt i media och Biden är inkompetent. Man hetsar mot vita gubbar. Det handlar inte om Demokrater mot Republikaner utan om politiker mot folket och i detta fall om att skapa motsättningar mellan kvinnor och män. Kamala har dessutom invandrarbakgrund.

Det är uppenbart att man vill sätta in Kamala så att hon kan göra så att allt blir "fint" igen, som under Obama. Ett liknande byte gjorde man ju med fylle-Juncker och von der Leyen.

Men ibland, när agendan blir för uppenbar gör man något oväntat.

Hela agendan bygger på att den skall vara hemlig eller i alla fall inte uppenbar. Därför blir den så ineffektiv när man hela tiden försöker dölja den under snirkliga turer. Just nu håller man t.ex på att mota in Ukraina i EU. Men när deras president nyligen besökte Macron och "ville ha stöd för EU-medlemskap" säger Macron att han "måste fundera på det". Att det skulle bli något med Trump, Assange, "ryssläckor" och benådning inför valet var troligt, men det blev nästan tyst.

Så ibland när nästa steg i agendan är helt uppenbart så gör man en liten utflykt från huvudtemat eller låter saken vila en tid.

Så det kanske blev för uppenbart att Kamala skulle bytas in. Därför tar man nu en paus och tänker ut något villospår.

Vilken den huvudsakliga planen (globalisering och spridande av konflikter) är, är helt uppenbart, anser jag. Men jag medger att det är svårt att förutsäga varje steg i detalj.

Det skall bli spännande att se hur det hela fortsätter. Presidenten kan inte fortsätta att gömma sig. Han kan heller inte låta Kamala sköta allt medan han är president. Något borde ske. Men vad? Man gillar orättvisor och inkvoteringar eftersom de sprider osämja bland befolkningen. Men man vill nog ha Kamala vald, till slut i alla fall. Så hon får nog vinna valet 2024. Men vad sker innan dess?
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-05-15 kl. 05:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback