Hörde nånstans att PCT enbart "fördröjer det oundvikliga". Stämmer det?
Jag körde PCT på nolva i 4 veckor. Min LH gick upp till 10, testo 21. Jag mådde bra i ca 2 mån efter sista nolva-tabletten. Därefter började jag sova sämre och vara mer omotiverad till livet.
Tog lite tester och såg att LH & Testo börjat sjunka igen, ganska mycket.
Är detta normalt? Måste kroppen få känna av låg T och låg LH för att kunna börja producera naturligt igen? Min tanke var att PCT skulle stoppa detta men det kanske bara gör det mindre jobbigt?
Har kört ett bra tag nu och har haft svårt att sova och ömma ben / ont i benen
Men kraften på gymmet verkar öka osv
Möjligen? Antingen gör du det eller så gör du det inte, gå iväg på blodprov för tusan. Inte en vettig människa går runt och knaprar 80mg nolvadex per dag för sitt testosteron.
Nolvadex är till för att blockera att ditt östro binder till receptorerna särskilt i bröstvävnaden.
Det sänker alltså inte ditt östro som Arimidex eller Aromasin gör, vilket vore en mer logisk tanke.
80 mg/dag utan tydliga besvär har jag aldrig hört talas om, hoppas du skojar.
Meningslös och potentiellt farlig kur.
Ifall du inte har fått fejkgrejer eller kraftigt underdoserade så borde du ha kraftiga symptom på att du är en kvinna mitt i klimakteriet.
Nolvadex är till för att blockera att ditt östro binder till receptorerna särskilt i bröstvävnaden.
Det sänker alltså inte ditt östro som Arimidex eller Aromasin gör, vilket vore en mer logisk tanke.
80 mg/dag utan tydliga besvär har jag aldrig hört talas om, hoppas du skojar.
Men skriv gärna hur det utvecklar sig.
Fast Tamoxifen stimulerar LH & FSH utsöndring vilket i sin tur ökar testosteron. Det är väl så han har tänkt.
Hursomhelst så är det fortfarande vansinnigt
Clomid passar bättre i detta ändamål, färre biverkningar och används redan under bordet av många läkare som TRT i USA efter att studier visat att det är väldigt effektivt för att öka den naturliga produktionen utan att skada hypofysen.
Annars har jag en hel del att tillägga som har höjt min naturliga produktion som givetvis blev permanent reducerad efter allt kurande - trots detta var den oväntad hög men genom div. tillskott har jag lyckats öka den till en mycket bättre nivå. Känner mig som en tonåring vissa dagar, skönt att jag klarade mig ur detta missbruk utan att ha förstört min naturliga produktion vilket många tyvärr gör.
Sexlust, muskeltillväxt, energi och välmående har ökat tack vare de div. naturliga tillskotten jag började använda - även om det inte var ett problem utan dessa så har det givetvis bara blivit bättre.
Senast redigerad av testocyp 2021-05-14 kl. 22:30.
Clomid passar bättre i detta ändamål, färre biverkningar och används redan under bordet av många läkare som TRT i USA efter att studier visat att det är väldigt effektivt för att öka den naturliga produktionen utan att skada hypofysen.
Annars har jag en hel del att tillägga som har höjt min naturliga produktion som givetvis blev permanent reducerad efter allt kurande - trots detta var den oväntad hög men genom div. tillskott har jag lyckats öka den till en mycket bättre nivå. Känner mig som en tonåring vissa dagar, skönt att jag klarade mig ur detta missbruk utan att ha förstört min naturliga produktion vilket många tyvärr gör.
Sexlust, muskeltillväxt, energi och välmående har ökat tack vare de div. naturliga tillskotten jag började använda - även om det inte var ett problem utan dessa så har det givetvis bara blivit bättre.