2021-05-04, 09:37
Medlem
Kaskiss avatar
Fråga till någon erfaren:

Hörde nånstans att PCT enbart "fördröjer det oundvikliga". Stämmer det?

Jag körde PCT på nolva i 4 veckor. Min LH gick upp till 10, testo 21. Jag mådde bra i ca 2 mån efter sista nolva-tabletten. Därefter började jag sova sämre och vara mer omotiverad till livet.

Tog lite tester och såg att LH & Testo börjat sjunka igen, ganska mycket.

Är detta normalt? Måste kroppen få känna av låg T och låg LH för att kunna börja producera naturligt igen? Min tanke var att PCT skulle stoppa detta men det kanske bara gör det mindre jobbigt?

Tacksam för svar
Citera
2021-05-09, 06:53
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittjack
Ligger på 12 nmol/L så knappt nån skillnad trots ökad ålder och nån kur i bagaget.

Sorry för att svaret tog två år.
Citera
2021-05-09, 22:07
Medlem
Tankar kring denna cykel ?( Only Tamoxifen cycle )

Tamoxifen 80 mg per dag

Lider kanske av möjligen lågt testo och så .

Tänkte ”boosta” igång det hela med detta

Har kört ett bra tag nu och har haft svårt att sova och ömma ben / ont i benen

Men kraften på gymmet verkar öka osv
Citera
2021-05-12, 08:49
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Tamoxifen 80 mg per dag

Lider kanske av möjligen lågt testo och så .

Tänkte ”boosta” igång det hela med detta

Har kört ett bra tag nu och har haft svårt att sova och ömma ben / ont i benen

Men kraften på gymmet verkar öka osv

Möjligen? Antingen gör du det eller så gör du det inte, gå iväg på blodprov för tusan. Inte en vettig människa går runt och knaprar 80mg nolvadex per dag för sitt testosteron.
Citera
2021-05-12, 09:19
Medlem
SpOeNdis avatar
Vansinnigt
Citera
2021-05-12, 15:41
Medlem
Jaggermeisters avatar
Åh herre min skapare....

Varför kör du inte bara 250mg testo e för?? Det är betydligt lindrigare än 80mg nolva per dag ditt pucko
Citera
2021-05-12, 16:37
Medlem
Mastifmeisters avatar
Nolvadex är till för att blockera att ditt östro binder till receptorerna särskilt i bröstvävnaden.
Det sänker alltså inte ditt östro som Arimidex eller Aromasin gör, vilket vore en mer logisk tanke.

80 mg/dag utan tydliga besvär har jag aldrig hört talas om, hoppas du skojar.

Men skriv gärna hur det utvecklar sig.
Citera
2021-05-13, 14:24
Medlem
dengamleDs avatar
Meningslös och potentiellt farlig kur.
Ifall du inte har fått fejkgrejer eller kraftigt underdoserade så borde du ha kraftiga symptom på att du är en kvinna mitt i klimakteriet.
Citera
2021-05-13, 16:04
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Nolvadex är till för att blockera att ditt östro binder till receptorerna särskilt i bröstvävnaden.
Det sänker alltså inte ditt östro som Arimidex eller Aromasin gör, vilket vore en mer logisk tanke.

80 mg/dag utan tydliga besvär har jag aldrig hört talas om, hoppas du skojar.

Men skriv gärna hur det utvecklar sig.
Fast Tamoxifen stimulerar LH & FSH utsöndring vilket i sin tur ökar testosteron. Det är väl så han har tänkt.
Hursomhelst så är det fortfarande vansinnigt
Citera
2021-05-13, 19:29
Medlem
HeadOfBoos avatar
Ganska ok för att vara trollning. 6/10.
Citera
2021-05-14, 22:26
Medlem
Clomid passar bättre i detta ändamål, färre biverkningar och används redan under bordet av många läkare som TRT i USA efter att studier visat att det är väldigt effektivt för att öka den naturliga produktionen utan att skada hypofysen.

Annars har jag en hel del att tillägga som har höjt min naturliga produktion som givetvis blev permanent reducerad efter allt kurande - trots detta var den oväntad hög men genom div. tillskott har jag lyckats öka den till en mycket bättre nivå. Känner mig som en tonåring vissa dagar, skönt att jag klarade mig ur detta missbruk utan att ha förstört min naturliga produktion vilket många tyvärr gör.

Sexlust, muskeltillväxt, energi och välmående har ökat tack vare de div. naturliga tillskotten jag började använda - även om det inte var ett problem utan dessa så har det givetvis bara blivit bättre.
Senast redigerad av testocyp 2021-05-14 kl. 22:30.
Citera
2021-05-14, 22:33
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Clomid passar bättre i detta ändamål, färre biverkningar och används redan under bordet av många läkare som TRT i USA efter att studier visat att det är väldigt effektivt för att öka den naturliga produktionen utan att skada hypofysen.

Annars har jag en hel del att tillägga som har höjt min naturliga produktion som givetvis blev permanent reducerad efter allt kurande - trots detta var den oväntad hög men genom div. tillskott har jag lyckats öka den till en mycket bättre nivå. Känner mig som en tonåring vissa dagar, skönt att jag klarade mig ur detta missbruk utan att ha förstört min naturliga produktion vilket många tyvärr gör.

Sexlust, muskeltillväxt, energi och välmående har ökat tack vare de div. naturliga tillskotten jag började använda - även om det inte var ett problem utan dessa så har det givetvis bara blivit bättre.
Och tillskotten är?? Wtf 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in