2021-05-04, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonbergh
Pinnacle limiterar ingen. Oavsett hur mycket du vinner, lever du på spel är det där du spelar.

Alla andra bolag limiterar eller har maxbelopp du kan vinna

Svenska Pinnacle har fullkomligt usla limits. Det finns inga maxbelopp du kan vinna, gäller att vilseleda och skapa mönster av att vara en torsk så länge som möjligt. Men ja, man blir limiterad.
Citera
2021-05-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Pinnacle har svensk licens ja.

För att svara trådstarten så lär det vara under 100 personer i Sverige som enbart lever på själva bettandet. Om man däremot skulle räkna med folk som delvis gör det lär den siffran vara avsevärt mycket högre, många som nog skulle kunna leva på betting väljer att ha andra inkomstkällor med.

Ställer mig bakom detta, nog fler än allmänheten tror som göt sig en extrapeng på sidan om. Just som någon var inne på, problem med kreditvärdigheten är återkommande.

*Edit, ber om ursäkt för så jävla många citat-tweets, brukar inte skriva i forum. Ska givetvis infoga fler citat i samma inlägg framgent
Citera
2021-05-04, 14:22
Medlem
De som lever på det. Lever de på Betfair spelbörs då eller? Man blir ju limiterad på alla andra sidor.
Citera
2021-05-04, 18:35
Medlem
Fyllefyllots avatar
En annan sak som är väldigt problematiskt nu jämfört med förut är att det knappt finns några unika bolag längre vilket gör att det blir väldigt mycket svårare att hitta bra spel.

När jag började jobba i spelbranchen för en herrans massa år sedan så hade alla bolag "bra" bonusar för nya spelare vilket gjorde att hade man typ 5 pers man kunde lita på som man kunde få konton av så var det ju 5K i "freebets" på alla bolag, väldigt många bolag hade helt egna oddsavdelningar som skötte oddsen själva, nu köper alla bolag sina odds från mer eller mindre samma leverantör vilket gör det så enormt mycket svårare att spela surebetta typ ö/u eller hcp. Nu vet jag inte hur många unika bolag som var "svenska" som fanns på den tiden (typ för 15 år sedan) men säg kanske ett tjugotal stabila och "stora" bolag, hur många unika finns det idag, finns det ens 5?
Citera
2021-05-04, 20:54
Medlem
Dom som endast lever på bettingen idag spelar i princip endast på utstick där dom har fördel i in the long run.
Dom flesta använder en pinnacle broker som gör så att dom kan spela med högre limits än vad Svenska pinnacle nu erbjuder eller så köper dom b365 konton från folk dom känner eller över twitter/fb/etc. etc.
Citera
2021-05-05, 12:53
Medlem
Citat:
Första länken säger inget alls om detta och i andra länken säger killen själv att han både jobbar på måleri och säljer andelar på just sidan du länkar till. Så har du ngn mer info eller var det allt? Vad säger detta om hur många som lever på travbetting?
Det är väl för fan ingen som vet hur många som lever på travbetting, likväl sports betting i Sverige.
Citera
2021-05-05, 12:59
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Det är väl för fan ingen som vet hur många som lever på travbetting, likväl sports betting i Sverige.

Fast om man påstår "Många som lever på travbetting , betydligt fler än man tror" så kanske man har ngt mer matnyttigt eller intressant än en länk till en sida som säljer andelsspel som har en artikel om en snubbe som säljer andelsspel och målar.
Citera
2021-05-05, 13:06
Medlem
Citat:
Fast om man påstår "Många som lever på travbetting , betydligt fler än man tror" så kanske man har ngt mer matnyttigt eller intressant än en länk till en sida som säljer andelsspel som har en artikel om en snubbe som säljer andelsspel och målar.
Vet inte riktigt vad du är ute och fiskar efter? Du låter mest dryg tycker jag.
Citera
2021-05-05, 13:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Vet inte riktigt vad du är ute och fiskar efter? Du låter mest dryg tycker jag.

Jag försökte lära mig mer, därav mina frågor så Sladdaren fick möjlighet att bli lite mer utförlig. Sen när det inte visade sig finnas så mycket info så visst då kanske jag blev dryg.
Citera
2021-05-10, 21:37
Medlem
Betting skulle jag nog inte säga att många lever på.
Men Poker är det garanterat några tusen som lever på.

Har du inte talangen så lägg ner tankarna nu direkt..
Citera
2021-05-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
Betting skulle jag nog inte säga att många lever på.
Men Poker är det garanterat några tusen som lever på.

Har du inte talangen så lägg ner tankarna nu direkt..

Det är garanterat inte några tusen i Sverige som lever på poker.
Citera
2021-05-14, 18:11
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Det är garanterat inte några tusen i Sverige som lever på poker.

Haha, nej, definitivt inte. Jag tror nog man börjar kunna räkna dessa på fingrarna nästan. Min definition av att "leva på poker" är att sitta och spela "hela tiden" och gå stadigt plus i princip månad efter månad och INTE att vinna 2 mille på EN turnering och sen "leva på den" i ett par år samtidigt som man går typ +-0 på det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in