Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Eftersom barn (i Sverige) i de flesta fall drabbas förhållandevis lindrigt av covid måste ju ett vaccin vara nära helt riskfritt att ta om det ska vara rimligt att vaccinera barn.
Dessvärre är det ju svårt att genomföra några mindre testvaccinationer för att förstå vilka biverknungar ett vaccin kan ge i ett fall av 10 000 vaccinerade. Man måste nog komma upp i 100 000 vaccinerade för att säkert hitta dessa få fall och det är ju en hel årsklass av barn i Sverige.
Då kan man ju vara ful nog och låta USA vaccinera 12-18 först. Så kan vi se först om de får ett ökande antal grabbar som dör för att de springer runt i hjärtmuskelinflammation eller om det visar sig helt ny biverkningar. Jag förstår inte varför Europa inför sommar och sommarlov skulle gå i täten för vaccination för barnen.
Varför inte avvakta, om det finns anledning till hösten och inför skolstarten då fundera på att vaccinera barnen.
I vart fall låta EMA bli klara med utredningen om hjärtmuskelinflammation (eller är den redan klar, jag har inte hört hur det gått med den?).
Det här handlar ju bara om att kunna ha flyg turism på ett säkert sätt. Men jag ser hellre att SAS går under och alla får lov att stanna hemma en att så få som 10 pojkar dör.
Genomför man detta så kommer vi se en jäkla massa ungar som vaccineras på gott och ont.