2021-05-14, 00:45
Avslutad
Undrar om dom lyssnar på Pedrams sagostund eller om dom har somnat. 😂
2021-05-14, 00:45
Medlem
Tycker dom andra på riktigt att det är spännande att ligga och lyssna när Peddot ligger och maler på kvällarna ?? Och tror han att tittarna tycker om det ? Asså själv får jag panik av att lyssna i 30 sek !
2021-05-14, 00:47
Medlem
xrlpyts avatar
lol

Pedram kommer av sig i filmen när han inser att han berättat lite fel, och han frågar om alla sover. Inget svar.
2021-05-14, 00:49
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Tycker dom andra på riktigt att det är spännande att ligga och lyssna när Peddot ligger och maler på kvällarna ?? Och tror han att tittarna tycker om det ? Asså själv får jag panik av att lyssna i 30 sek !
Deltagarna brukar tjata på honom att berätta, och de är såå imponerade av hur levande han lyckas göra filmerna han beskriver. Jag får mest hjärnblödning när han tar fel på namn och händelser..
2021-05-14, 01:00
Medlem
[quote=Ghandi|

Vi VET att ingen är mullvad.[/QUOTE]

Hur? Har missat det! Aldrig sett BB förrän denna säsong och var ej superinsatt i början
2021-05-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacerOne
Är Berra något smeknamn till Pedram?
Nä den Lea lösa sand dockan som åkte i rullstol
2021-05-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adirfscarl
Nardos är helt säker på att hon tar hem miljonen efter hennes vänner var inne. Storhetsvansinnet lyser igenom
Jag är också helt säker på det nu, efter besöket igår. Innan va jag tvär hundra på Tanja, hela säsongen! Allt är ändrat! Bardos o Co vann över tittarna igår! Medans Tanja tacklat av lite, bjuder inte på mycket längre. Gör mig egentligen ingenting. Jag unnar Bardos det.
2021-05-14, 01:38
Medlem
Ridnes avatar
Juddans bror var fasen i mig inte ful 😍
2021-05-14, 02:00
Medlem
Hahah klippet man hör simon pratar med produktionen i bikten, allt hördes i sovrum 2 kameran https://www.instagram.com/tv/CO0soRIFKFF/?igshid=t3p4wwu7v6r9
2021-05-14, 02:30
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elise92
Kirsty var ju hemma i hans lägenhet, så hemma bor han inte. Men enligt flera här i tråden så verkar han ha förlorat sitt jobb då han inte fick sin ledighet för BB beviljad.
Håller med att det blir svårt att dejta på så långt avstånd, någon måste i princip flytta. Och verkar inte som AD är på det planet, han har väl bara varit singel ett halvår typ?

Var inte det en visningslägenhet som han lånade?
Kirsty kommenterade avsaknaden av lakan, tavlor mm.
Dessutom kollade de inte i kylskåpet eller köket.
Enligt tråden står han skriven hos sina föräldrar och har bott på samma adress sedan 2013.

Han jobbar väl hos pappa som försäljare av lägenheter var det någon som skrev och han hade ju flera utmärkelser som årets säljare så det var nog inte han som hade blivit arbetslös.
2021-05-14, 02:36
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Hahaha, "ordet PK-taliban finns inte längre". Så du inbillar dig alltså att du sitter i Svenska Akademin eller?
FYI är det vi själva som "godkänner" vilka ord som "finns" genom att använda dom, din lilla hysteriska PK-taliban, PK-taliban, PK-taliban!

Och Simon är ju Simon helt enkelt, man kan ju inte döma honom efter samma kriterier som "vanligt" folk helt enkelt. 😉
Visst, tycker också han kan vara så pinsam att man knappt klarar av att se på det hela när han fulgråter tex, men har (äntligen) insett att det bara beror på att han är totalt direktkopplad, och har inget som helst relä mellan den lite trasiga ECM-styrenheten och munnen.

Men det är klart, det kan man ju inte kräva att en fanatisk PK-taliban som du ska förstå. 😁

Utan Simon hade denna säsong varit dödare än Mr Big Brother himself, Adam Alsing. (RIP)

Det heter Svenska Akademien.
Du sa ju själv att du var gammal och ordet PK-taliban har inte använts i mina kretsar i alla fall så antagligen har ordet dött ut.

Jo jag håller med om att det har blivit lite fart och kul på ett pinsamt sätt när Simon har varit arg mm.

Hade inte något emot honom som person utan sättet han behandlar andra på.
Det tycker jag inte är okej.
2021-05-14, 02:48
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tackar ödmjukast för din medkänsla!

Du har helt rätt i att man i grund och botten är människa med egenskaper och dessa måste man så klart bygga upp genom att lära sig från barnsben genom uppfostran. Att t.ex som förälder vara sjyssta föredömen och exempel för våra barn för det är ju så att barn gör inte som man säger, de gör som vi gör. Självklart ska man inte skylla över allt på ADHD som diagnos för en del saker som principer, värderingar och hur vi vill vara med våra medmänniskor måste vi lära oss från det vi är små.

Vi kan ta ett hus som ett exempel där man kanske inte alltid kan välja vart man vill placera det och det är då grunden blir så viktig då huset måste stå stadigt och detta måste göras i olika steg genom hållbara material och isoleras för att kunna stå emot fukt,väder och vind upp med rätt kunskap och verktyg så gör man det med stor noggrannhet och förberedelse.

Likadant är det med oss människor där vi som små tultar fram på våra fötter och våran grund formas och byggs därifrån och fortsätter tills vi blir vuxna. Därför är vi alla så olika, Grundvärderingarna som kommer av Kärlek och visdom kommer att följa oss genom livet om man blivit uppfostrad och formad i den andan.

Självklart kan någon med ADHD vara bortskämd men det är då för att de blivit vana vid att få som de vill, kanske för att föräldrarna i vissa lägen inte orkar ta itu med frustrationen barnen agerar ut. Det krävs mycket tålamod för föräldrar att uppfostra barn och många kanske till en början inte vet eller förstår varför just deras Son/Dotter uppvisar såna extrema humörsvängningar, impulsivitet O.sv. Det kan ta många, många år att få en ADHD diagnos och trots föräldrarnas försök att leda barnet åt rätt håll så är det inget som funkar. När de sen får diagnosen så är det oftast en lättnad då föräldrar under många slitsamma år kanske känt sig misslyckade eller burit på skuldkänslor och undrat vad de gjort för fel!

Du har rätt att man kan inte använda sig av sin diagnos för att skylla ifrån sig ett dåligt beteende då vi alla ansvarar för vilka vi är och vad vi gör. ADHD gör dock att från det att barnen är små har de lätt till frustration och detta visar sig redan i skolan där de har svårt att lyssna eller följa de regler som sätts upp från lärare och få känslomässiga utbrott om en uppgift blir för svår eller utmanande.

Vissa barn kan växa ifrån detta och andra inte. ADHD är en hjärnbaserad sjukdom och de som lider av det kan inte hur mycket de än vill att övervinna symtom som brist på koncentration eller uppmärksamhet och impulsivitet. Hjärnavbildningsstudier har visat att personer med ADHD har strukturellt olika hjärnor än personer utan ADHD. Det går också vidare i familjer. Barn vars föräldrar har ADHD har 40% till 60% chans att också få den diagnosen. Ibland kan ett barns diagnos vara den första ledtråden att en förälder också kan ha ADHD.

Visst går det att arbeta med personer som har denna diagnos och nu finns det ju mediciner som också underlättar dessa som har den här diagnosen, att kunna få vardagen att fungera bättre och också lugna ner hjärnan för att kunna sortera allt.

Om du tänker dig att du har en garderob där du stuvat in allt från skor, kläder, kartonger och till slut när den är knökfull så får du bokstavligt talat ta hjälp av din kroppstyngd för att trycka igen dörren. En dag kommer du på något, juste du ska på middag och kommer på att du slängt in de finskor du ska ha på dig. När du öppnar garderoben så kommer allt att komma ut som inte har med skor att göra. Så kan det se ut tanke och känslomässigt ihjärnan på de som har ADHD!

Men vad fasiken nu blev det långt igen Hahaha

Information ökar förståelsen för sina medmänniskor så det är bara bra att du berättar tycker jag.

Simon fyller 27 detta året, inte långt kvar till 30 och uppför sig som ett bortskämt barn det är det som jag tycker är tråkigt.

Efter programmet under man om han kommer att få jobb, någon tjej mm?
Hade jag haft företag hade jag inte vågat anställa någon utan självkontroll.

Den jag gillar är Tanja, tycker att hon är jättegullig i sitt sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in