2021-05-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Riktigt taskig fråga. När man kollat på olika klipp eller mini-dokumentärer om Mont Blanc har aldrig Schweiz kommit på tal. Alltid snack om att det ligger på gränsen mellan Italien och Frankrike.

När man söker på enbart ”Mont Blanc” uppger de flesta källor att berget finns i Frankrike och Italien - däremot när man söker på ”Mont Blanc massif (massivet)” får man upp att den nordöstra delen av massivet även finns i Schweiz.

De kanske skulle varit en aning mer specifik i frågeställningen...
Citera
2021-05-12, 13:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
När man söker på enbart ”Mont Blanc” uppger de flesta källor att berget finns i Frankrike och Italien - däremot när man söker på ”Mont Blanc massif (massivet)” får man upp att den nordöstra delen av massivet även finns i Schweiz.

De kanske skulle varit en aning mer specifik i frågeställningen...
Jag reagerade också direkt på frågan och som väl var så svarade ju båda lagen samma så ingen skada skedd för deltagarna. Det här är ju signifikativt för programmet att det innehåller en å annan slammis å det fastän de verkar ha som målsättning att vinnlägga sig om att så inte ska ske. Inte så lite märkligt kan man nog tycka....
Citera
2021-05-12, 14:05
Medlem
Mont Blanc-frågan var en galen slamkrypare som aldrig borde tagits med i form av ja/nej-fråga. Man hamnar i klyverier kring vad som räknas som ett berg eller hur naturliga geografiska platser namnges. Märkligt att de inte ens förklarade för tittarna då deras egen bild i rutan märkte ut Mont Blanc en bra bit från schweiziska gränsen.
Citera
2021-05-12, 14:09
Medlem
Problemet är att om det hade varit omvänt skulle F&F aldrig godkänt svaret - särskilt då det ibland räcker med en felsägning på en bokstav från någon av deltagarna för att det inte ska godkännas.
Senast redigerad av bmed 2021-05-12 kl. 14:13.
Citera
2021-05-13, 14:21
Medlem
MrSokratess avatar
Tråkigt att Olof och Ebba åkte ut.
Citera
2021-05-13, 22:14
Medlem
Crapmagics avatar
Idag möts änteligen både acne-ärr-kinderna
Det är attraktivt på tjejer

Dessa jävla retoriska frågor som orsakar fågelholkar, t.e.x att herr Tut's skatter finns på museum i huvudstaden, jag tänkte direkt Alexandria eller Cairo, blir arg på den tråkiga verkligheten..självklart borde skatten sparats i esoteriska Port Said

Genomgång av alla ljudböcker som F&F redaktion har lyssnat på och som vi andra borde lyssna på
b.la. Anna Franks barnbok får vi aldrig glömma!.
Det är dock en kreativ gren i sig, men fel på redaktionen
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-13 kl. 22:51.
Citera
2021-05-13, 22:43
Medlem
kubuns avatar
Vad korkat av Anne och vad han nu heter att inte chansa på sista dragkampsfrågan när Gry och vad han nu heter redan stod på 3 poäng och inte svarade. Kairo var ju en mycket trolig stad att se Tutankhamonskatten i och något jag själv trodde på. De hade ju inget att förlora på att svara...
Citera
2021-05-13, 23:02
Medlem
Vad rör sig i Ebbas huvud när hon inte trycker på Ramlösa? Man får acceptera att andra laget kan trycka snabbare men de trycker inte alls. Även om man inte har en aning om var Ramlösa ligger & därmed inte vet att det är i Olof Lundhs hemtrakter så är det ändå en stadsdel. Sportjournalister med inriktning på svensk fotboll kan ofta stadsdelar i större svenska städer. Olof hade kunnat Ramlösa i sömnen men ofattbart nog trycker inte Ebba på knappen. Att Sveriges kanske mest klassiska mineralvatten är namngett efter platsen gör sannolikheten att han skulle kunnat det ännu högre.
Citera
2021-05-13, 23:22
Medlem
Steff83s avatar
Som man anat så var grupp 1 markant starkare där tillslut alla fyra slutspelslagen gick vidare till semi.

I semifinalerna så tror jag dock att Jesper/Josefin bör ta Niklas/Jenny i åtta fall av tio. Jespers bredd är avgörande.

I den andra är det mer öppet.
Citera
2021-05-13, 23:50
Medlem
Crapmagics avatar
Det var ingen förutom jag som uppfatta Grys sexskämt
"Londons störste musjägare" (-->fniss fniss<--)

Måns Nilsson övervägde att "Rassar" var usla människor, men det visade ju sig senare att han hade fel om det där i Under Pressure, sedan fick han poäng godtyckligt då F&F anser att rassar är ett rövgäng som börjar på R.

Aptitretare kallades det där tricket
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-13 kl. 23:58.
Citera
2021-05-14, 10:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Måns Nilsson övervägde att "Rassar" var usla människor, men det visade ju sig senare att han hade fel om det där i Under Pressure, sedan fick han poäng godtyckligt då F&F anser att rassar är ett rövgäng som börjar på R.

Nej, inte någon av burarna fick poäng där efter vad jag uppfattade det som. Ena buren sa rackare och den andra rassar men det eftersökta var det otroligt långsökta rövgäng - eller sa han rövargäng - borde han iaf ha gjort....kanske han läste fel där?
Citera
2021-05-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Han fick inte poäng för rassar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in