2021-05-12, 17:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ja och vi ser hur ofta det fungerar för Arteta. Nej, jag har aldrig påstått att United spelar en bländande rolig anfallsfotboll rakt igenom 90 minuter varje match. Du kan lätt hitta flera inlägg från mig där både rörlighet, passningstempo och attityd ifrågasätts.

Men, om du likställer Ole och Mou i form av hur man spelar så visar det enbart hur enögd och "jag trollar bara och vill bara skapa irritation". Det är många sekvenser och även matcher där United faktiskt spelat väldigt bra fotboll med ett tillslag. Speciellt när man kan kombinera det långsammare håll i bollen med väldigt snabbt passningsspel och mycket förflyttningar så blir man väldigt effektiva och kan kontrollera matcherna på ett helt annat sätt,

Och det sista, det är inte ens lönt att ta fram dina inlägg för även när vi gjort det så har du hänvisat till något annat eller att innebörden inte är rätt tolkat och så kommer det ett nytt påstående som "gynnar" dig själv. Vi väntar fortfarande på inläggen där två vettiga skribenter här skall ha påstått saker (Alex och Frysen) som du så lätt kunde ta fram, vad är det nu - en månad som gott och din enda kommentar i det är "jag väntar på Lilla Frysen"
Felet med Arteta är att han försöker spela en typ av fotboll som Arsenal i dagsläget inte har spelarmaterial att utföra, om Pep-wannabe hade faktiskt försökt spela efter vad kvaliteten på truppen tillsäger så hade säsongen säkerligen sett annorlunda för våran del. Men det gör han inte, och därför så härvar vi nu i mittenträsket.

Vad jag vet, så har inte jag påstått att Mourinho o Solskjaer spelar samma typ av fotboll? Däremot så tycker jag helt klart att även Solksjaer spelar en mer tråkig än underhållande fotboll.

Visa gärna en källa där jag har hävdat att Liverpool’s skadeproblem har inte påverkat deras usla säsong? klart att det gör, precis som att Man City’s skadebekymmer under 19/20 påverkade de förra säsongen. Men Liverpool’s skadeproblem på div spelare är inte enda skälet till att varför de är på god väg att bli det sämsta PL-vinnande laget i historien.

Jag väntar fortfarande på rätt läge till att posta inläggen från Frysen, Imbaz & co från förra säsongen
Citera
2021-05-12, 17:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Däremot så är inte skadebekymmerna enda skälet till att varför Liverpool inte är med i toppen den här säsongen, skrev redan i maj/juni att Man City kommer att vinna PL 20/21 och att Liverpool kommer att få det tufft den här säsongen. Dock då blev jag kallad för troll av Lilla Frysen, Imbaz & co.

Nu ljuger du visst igen. Verkar vara en vana.

Du tror säkert inte att du ljuger. Men du gör det. Du pusslar ihop fragment av det andra sagt till en snedvriden, felaktig variant.

Så här:
Du kan mycket väl ha sagt att Liverpool skulle få det tufft i år. Till och med troligt att du gjort det, för du ville ju att de skulle gå dåligt.

Du kan mycket väl blivit kallad för troll. För du beter dig som ett. För att du sagt att Liverpool ska gå dåligt? Nej, av tusen andra skäl.

Detta pusslar din hjärna ihop till en lögn. "Jag sa att Liverpool skulle gå dåligt, då kallade Liverpoolsupportrar mig för troll" (för de var säkra på att Liverpool skulle gå bra).

--------------------------------

Att du har rätt ibland är inte så konstigt eftersom du spottar ur dig teorier på löpande band. Helgardera så har man alla rätt, liksom. Att du varit fel ute med återkommande regelbundenhet hindrar dig inte att köra på igen.

Vill du höra en annan förutsägelse du gjorde sommaren 2020? "Jag säger inte att the Gunners kommer att hamna topp 3 nästa säsong, men vi kommer helt klart att vara med och utmana om topp 3."

2020-07-26. Det blev inte riktigt så väl.

Det lustiga är att du gärna och ofta hånar andra för att de haft sån sjuk hybris, som när man synar ditt påstående om hybris i sömmarna inte riktigt stämmer - men du har noll självkritik när det är din egen hybris som blir exponerad.
Citera
2021-05-12, 17:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det blir jobbigt på torsdag. Vinner United är det pga Liverpools skador och allmänna värdelöshet i år, vinner Liverpool så är det för att OGS är värdelös och kraftigt överskattad, andraplatsen är bara pga att alla varit så dåliga i år. Det kan omöjligt bero på att något av lagen är bra, båda är överskattade. Arsenal är däremot en slumrande jätte, de är ju tillbaka i toppen nästa säsong eller senast säsongen efter det. Det har expertisen sagt.

Lite irriterande att United vaskar Leicester igår ur Liverpoolperspektiv. 10 ändringar i startelvan från Villa, två debutanter och en del fringespelare i elvan. Gissar det blir en något starkare elva mot Liverpool...

Kan delvis förstå Uniteds perspektiv, att det är tätt matchande och viss rotation måste till. Fokus ligger på EL-finalen såklart, och med CL-platsen säkrad spelar 2-4 inte jättestor roll. Men det svider i ögonen att man skänker bort poängen till ett formsvagt Leicester och knappast kommer matcha samma B-lag mot Liverpool. Är jag för konspiratorisk om jag tror Ole är lite populist här? Förlust mot Leicester, poäng mot Liverpool, Liverpool missar CL, skadeglädje och ökad popularitet hos egna fansen. Inte så att han hade haft något emot 3p igår, men förlust kvittar egentligen då det skadar Liverpool. Typ så.

Som United-supporter hade jag varit lite irriterad ändå. Det hade såklart inte blivit någon titel i år då City kommer säkra det med god marginal, men signalen man skickar till truppen och fansen med uttagningen igår var att man gett upp, försöker inte ens.
Av med foliehatten och offerkoftan nu, grabben.

Alltså, jag skiter totalt i hur matchen mellan United-Pool slutar. Jag fokuserar på kvällens match mot Chelsea på Stamford Bridge, en match som jag tyvärr tror vi kommer att bli överkörda i.

Men jag måste ända säga mig fascinerad av Liverpool fansens gnäll över MUs match mot Leicester. Varför skulle Man United hjälpa deras värsta fiende o rival? Tror du att Klopp hade ställt upp med sitt starkaste lag mot Man United om läget hade varit tvärtom? Minns du när Kenny Dalglish’s Blackburn och United fightade om PL-titeln 94/95, när Blackburn spelade mot Liverpool på Anfield i sista omgången? Vet du ens vad rivalitet inom fotbollen är för ngt?
Citera
2021-05-12, 18:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu ljuger du visst igen. Verkar vara en vana.

Du tror säkert inte att du ljuger. Men du gör det. Du pusslar ihop fragment av det andra sagt till en snedvriden, felaktig variant.

Så här:
Du kan mycket väl ha sagt att Liverpool skulle få det tufft i år. Till och med troligt att du gjort det, för du ville ju att de skulle gå dåligt.

Du kan mycket väl blivit kallad för troll. För du beter dig som ett. För att du sagt att Liverpool ska gå dåligt? Nej, av tusen andra skäl.

Detta pusslar din hjärna ihop till en lögn. "Jag sa att Liverpool skulle gå dåligt, då kallade Liverpoolsupportrar mig för troll" (för de var säkra på att Liverpool skulle gå bra).

--------------------------------

Att du har rätt ibland är inte så konstigt eftersom du spottar ur dig teorier på löpande band. Helgardera så har man alla rätt, liksom. Att du varit fel ute med återkommande regelbundenhet hindrar dig inte att köra på igen.

Vill du höra en annan förutsägelse du gjorde sommaren 2020? "Jag säger inte att the Gunners kommer att hamna topp 3 nästa säsong, men vi kommer helt klart att vara med och utmana om topp 3."

2020-07-26. Det blev inte riktigt så väl.

Det lustiga är att du gärna och ofta hånar andra för att de haft sån sjuk hybris, som när man synar ditt påstående om hybris i sömmarna inte riktigt stämmer - men du har noll självkritik när det är din egen hybris som blir exponerad.
Vad är det jag ljuger om, som du påstår? Källa?

Jag försökte förklara för er under förra säsongen, att skälet till att varför Liverpool leder och slutligen vann ligan med så klar marginal var för att Man City hade skadebekymmer under 19/20 och de övriga topp 6 lagen hade alla en svacka förra säsongen. Jag var även klar på att Liverpool kommer inte klara av att kopiera Arsenal’s invincible säsong, och att Liverpool såg allt i allt starkare ut under 18/19 än vad de gjorde förra säsongen - trots ligatiteln. Dessutom så var jag hela tiden glasklar på att City o Liverpool kommer inte att dominera PL de närmsta åren, eftersom att det inte längre är möjligt för 1-2 lag att dominera PL över en längre period. Och att Arsenal, United o Chelsea kommer alla snart att vara med i toppen och kämpa om titlarna igen.

Vad var egentligen fel i mitt påstående? Huh?

Jag tog uppenbart fel ang Arteta som Gunners boss, och det har jag redan erkänt ett flertals ggr här på FB. Dock så blev jag lite hypad efter att han tog oss till final i FA-Cupen, som vi vann.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-05-12 kl. 18:19.
Citera
2021-05-12, 19:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Liverpool är väl bland dom sista som ska gnälla på Uniteds reservelva igår. Var väl inte länge sen dom själva var inblandade i ett tufft matschema med Fa cup, VM för klubblag och ligacup där C laget ställdes på banan och Klopp själv inte ens orkade bemöda sig och vara med.

Inte för att många andra har den rätten att gnälla heller. Räcker med vanliga Champions league veckor så drar topplagen ut b lagen och vilar spelare då spelarna som tjänar en mille i veckan inte orkar jobba ens 2 dagar under den veckan. Leicester har fortfarande Chelsea och Spurs kvar borta så Klopp borde fokusera på att vinna sina matcher.
Citera
2021-05-12, 20:25
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Liverpool är väl bland dom sista som ska gnälla på Uniteds reservelva igår. Var väl inte länge sen dom själva var inblandade i ett tufft matschema med Fa cup, VM för klubblag och ligacup där C laget ställdes på banan och Klopp själv inte ens orkade bemöda sig och vara med.

Inte för att många andra har den rätten att gnälla heller. Räcker med vanliga Champions league veckor så drar topplagen ut b lagen och vilar spelare då spelarna som tjänar en mille i veckan inte orkar jobba ens 2 dagar under den veckan. Leicester har fortfarande Chelsea och Spurs kvar borta så Klopp borde fokusera på att vinna sina matcher.
Hur skulle A-laget kunna vara på 2 platser långt ifrån varandra inom den tidsramen? Liverpool ville spela med starkare lag men FA vägrade flytta matchen. Klar skillnad på viktighet i turneringsväg, världsmästare det året såvitt jag kommer ihåg. Liverpool såg till att lyfta klubb-vm till en viktig titel!
Citera
2021-05-12, 21:34
Moderator
zanteras avatar
Förstår heller inte varför det klagas över MU's elva, det är väl ganska logiskt att rotera laget när man har så många matcher på så få dagar? Speciellt när matcherna inte betyder speciellt mycket och man t.ex. har en final kvar.

Hade varit mer förbannad på Ole om han hade kört samma spelare mot Leicester som spelade i helgen.
Citera
2021-05-12, 21:41
Medlem
Drickbacks avatar
Är väl egentligen ingen som säger nåt utan konstaterar mest att om det hade varit Liverpool istället för Leicester så hade Urk ställt upp med i princip samma lag som i helgen. Knappast Liverpools fel att säkerheten var så dålig, var ju inget svårt att förutse händelseförloppet 🙄
Citera
2021-05-12, 21:58
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Är väl egentligen ingen som säger nåt utan konstaterar mest att om det hade varit Liverpool istället för Leicester så hade Urk ställt upp med i princip samma lag som i helgen. Knappast Liverpools fel att säkerheten var så dålig, var ju inget svårt att förutse händelseförloppet 🙄

Tror inte de resonerar så faktiskt, 2 dagar mellan matcherna är ju inte speciellt mycket så då måste man ju köra någon sorts varannan-match rotation.

Dessutom ska ju inte Liverpool's vara eller icke-vara behöva hänga på en match mot MU i slutet av säsongen, är ju övriga säsongen som varit medioker.
Citera
2021-05-12, 22:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror inte de resonerar så faktiskt, 2 dagar mellan matcherna är ju inte speciellt mycket så då måste man ju köra någon sorts varannan-match rotation.

Dessutom ska ju inte Liverpool's vara eller icke-vara behöva hänga på en match mot MU i slutet av säsongen, är ju övriga säsongen som varit medioker.

Medioker säsong? Den har varit usel 😂 Är väl Alison som får godkänt resten nääääää icke ens Salah trots många mål…
Urk hade offrat spelare om motståndet hade varit Liverpool för att vila de i en vecka.
Citera
2021-05-13, 00:24
Medlem
Hunden007s avatar
varför klagas det på Man United satte in B-Laget?

Menar ni tyckte det var jäkligt viktigt att ni inte behövde flytta någon match men nu slog det tillbaka mot er för ni glömde att man united redan är klara för CL och kan sätta in sitt damlag utan att behöva lida om man bortser från man sannolikhet får minus i målskillnad.
Citera
2021-05-13, 00:45
Medlem
Härlig 1-0 vinst mot Chelsea ikväll. Ibland måste man få ha lite flyt med sig. Tycker inte spelarna skall fokusera på den där 7e platsen utan bara köra på. Verkar gå bättre när man spelar utan press. Arsenal är 8a igen. Senast man låg på 8e plats var i oktober månad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in