Citat:
Ursprungligen postat av
Rospigg1
Jag har kollat lite, ungefär hur många % av befolkningen som har dött av covid-19. Ungern ligger högst av de länder jag har kolla, där har ungefär 0,29% av befolkningen dött av corona. Sverige låg på ca 0,14% och USA 0,18% och hela världen 0,04%. Sifferkällorna har jag tagit från Wikipedia(antal döda/land) och ländernas befolkningsstorlek har jag googla på landet+befolkning. Vad tror ni att det beror på att Ungern ligger högst? Av de länder jag har kollat på. Min första tanke var att de har väl en ganska stor Romsk befolkning, som lever ganska tätt ihop. Ungern har ungefär lika stor befolkning, som Sverige. Men 10 gånger så många Romer, också Wikipedia som källa, av antal Romer i landet. Eller varför tror ni att så många %-uellt har dött i Ungern
Så covidhysteriska Sverigedemokraternas runkobjekt nummer ett Ungern ligger i topp. Vad säger ni om era "MUH STÄNGDA GRÄNSER" nu då?
Det verkar som om inte heller DET, precis som lockdowns och munblöjor, har någon som helst effekt på varken spridning eller dödsfall.
Det är väl fortfarande bara i Sverige som den konservativa högern är större lockdownförespråkare än vänsterpacket. Övriga världens konservativa höger verkar vara betydligt vaknare, medan vänstern därute är de som vill införa fascism i covids namn.