2021-05-10, 14:05
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
konstigt det det va ok o avliva vargenvalpen..

hade en vanlig jägarsvensson fått upp vargen på sin gårdsplan o sen gått nära deras barn ,o sen skjutit.. ja då jävlar ska han sys in på minst 10år MINST!

känner du samma sorg för grisen som blir slaktad för att bli julskinka på julbordet också?
Citera
2021-05-10, 14:07
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
känner du samma sorg för grisen som blir slaktad för att bli julskinka på julbordet också?

känner ingen sorg alls.. men skulle jag dräpa nåns gris skulle jag inte bli typ "mordåtalad" som jag skulle bli om jag sköt en närgången varg
Citera
2021-05-10, 14:09
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
https://www.expressen.se/gt/tog-med-valp-fran-skogen-misstanks-vara-vargunge/
Vad i helvete..

En grupp missanpassade människobarn inte kan hålla tassarna borta, tar ett barn ur djurriket - man inser sedan att det var ett misstag att ta barnet och väljer då att avliva det.

Sanslöst.

Att man inte ska ge tillbaka barnet till mamman förstår nog alla. Men har "våra" vidriga ungdomar stulit barnet, så är det bannemig vårt ansvar att också ta hand om barnet. Inte döda det!

Det här är vänstersverige i sin essä. Noll moral.

Varför valde man att döda ungen, är det någon som vet det?
Citera
2021-05-10, 14:14
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitud
Vad i helvete..

En grupp missanpassade människobarn inte kan hålla tassarna borta, tar ett barn ur djurriket - man inser sedan att det var ett misstag att ta barnet och väljer då att avliva det.

Sanslöst.

Att man inte ska ge tillbaka barnet till mamman förstår nog alla. Men har "våra" vidriga ungdomar stulit barnet, så är det bannemig vårt ansvar att också ta hand om barnet. Inte döda det!

Så hemskt var det nog inte. Den fick säkert en spruta med en överdos sömnmedel och fick sedan fridfullt somna in.
Citera
2021-05-10, 14:14
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Vad i helvete..

Sanslöst.

ja de kan man fan undra då de e heliga om en svenssons dräper en
Citera
2021-05-10, 14:26
Medlem
Solituds avatar
Citat:
Så hemskt var det nog inte. Den fick säkert en spruta med en överdos sömnmedel och fick sedan fridfullt somna in.
Det verkar som att du inte förstod inlägget.
Citera
2021-05-10, 14:30
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Det verkar som att du inte förstod inlägget.

Jag förstod det mer än väl! Jag är faktiskt läskunnig.
Citera
2021-05-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasd
Tragiskt, nu är vargungen avlivad.

På vilket sätt är det tragiskt? Nu hann den ju inte göra någon skada innan den ändå hade skjutits vid nästa års skyddsjakt.
Citera
2021-05-10, 14:47
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
På vilket sätt är det tragiskt? Nu hann den ju inte göra någon skada innan den ändå hade skjutits vid nästa års skyddsjakt.

Precis, den fick säkert bara en spruta med en överdos av sömnmedel och fick fridfullt därefter
somna in
Citera
2021-05-10, 15:02
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det är tragiskt då ett djur som tillhör en redan hotad, i Sverige, art tas från sitt habitat av några som inte begriper bättre än att det inte finns vanliga hundvalpar liggandes i Värmlands skogar, nu har avlivats på grund av deras oförstånd.

Att djuret inte dog en smärtsam död är helt irrelevant i sammanhanget, vilket du nog också begriper. Avlivar man säg en uteliggare är det inte mindre hemskt bara för att man använder slaktmask och den inte känner någon smärta eller hur?
Citera
2021-05-10, 15:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Efter att säkert blivit sönderstressad hela vägen från skogen in till veterinären. Förmodligen vad som gjorde att man blev tvungen att avliva den. Går ju heller inte att sätta tillbaka då den kommer lukta människa.

Men de var unga, visste väl inte vad de gjorde. Lite synd om de alltså blir åtalade för det här också. Vilket de blir automatiskt om det med 100% visar sig vara en vargvalp.
Citera
2021-05-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Det är tragiskt då ett djur som tillhör en redan hotad, i Sverige, art tas från sitt habitat av några som inte begriper bättre än att det inte finns vanliga hundvalpar liggandes i Värmlands skogar, nu har avlivats på grund av deras oförstånd.

Att djuret inte dog en smärtsam död är helt irrelevant i sammanhanget, vilket du nog också begriper. Avlivar man säg en uteliggare är det inte mindre hemskt bara för att man använder slaktmask och den inte känner någon smärta eller hur?

Nu har jag över huvud taget inte haft någon synpunkt på hur vargvalpen avlivades utan tycker bara att det var bra att den avlivades. Jag hade inte ens klagat om ungarna från HVB-hemmet hade slagit ihjäl vargen.

Vargen är inte en hotad art i Sverige. Finns nog ingen annan djurart som naturvårdsverket har sådan koll på som på vargen och stammen är reglerad till ett visst maxantal. Överskrids det, vilket det gör i aktuellt område, råder skyddsjakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in