2021-05-10, 10:06
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag läste faktiskt för inte så länge sedan att det var en ny medicin på gång mot viruset och det verkade väldigt lovande. Men det stod inte vad den hette.

Jo nån liten notis ser man emellanåt men försvinner lika snabbt i vaccinbruset
Citera
2021-05-10, 10:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Som det är nu är det knappast vaccinskeptikerna som försöker tvinga någon till något. Tvärtom är det vaccinfascisterna som vill vaccinera barn och ungdomar för att tjäna storkovan. Hur perverst är inte det?

Lycka till med att ta eran årliga covidspruta. Det står er fritt att göra det. Men ge fan i oss andra tack.

Och ja, för barn är det bara en förkylning. Punkt!

Jag skiter fullständigt i andras vaccinering så länge jag är vaccinerad är jag skyddad det räcker för mig.

Ni spruträdda tjatar som dårar om hur utsatt kränkta ni är Jag kallar det för förföljelsemani. Bota den i stället för att gnälla.

Den årliga influensasprutan kommer att finnas kvar och kanske ingår en komponent mot covid. Den är till för att avlasta sjukvården från äldre som inte kan klarar det som en vanlig enkel förkylning utan de behöver sjukhusvård.

Vet inte din ålder men du kommer att omvärdera allt när du blir äldre.
Citera
2021-05-10, 10:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ska vi gissa på att denna vecka kommer vi få högre dödstal igen. Andra länder i Europa öppnar upp och det ser bra ut men i Sverige fortsätter massmorden och den sjuka svenska strategin att skörda sina offer.
Gissar på att Sverige är sista land i Europa där Covid-19 fortsätter när andra länder är klara.
Man klarar ju inte ens vaccinera folket. Och ska man få alla i förorten att ta en spruta som får meddelande från sina hemländer att det är gift man sprutar in så ta inte sprutan.

Det är kommer pågå länge i sjuka Sverige

Nej men en konstant nivå av döda ett bra tag till. Verkar som det kommer att dö ett antal trots att de är vaccinerade. Äldre och riskgrupper som inte uppnår immunitet av vaccinering och inte uppnår tillräckligt skydd.

Den höga smittspridningen är en grant för att smittan finns kvar och kan nå de sårbaraste som inte har tillräckligt skydd. Först när smittspridningen minskar rejält då minskar också dödstalen.

Varför de är så svårt att skydda dessa är för mig helt obegripligt. Jobbar man med gamla så ska kravet vara att man är vaccinerad. Inga undantag.
Senast redigerad av Returpapper 2021-05-10 kl. 10:27.
Citera
2021-05-10, 10:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Spruträdd är jag inte. Inte kränkt heller. Men du har väl inte missat covidpassen? Redan nu börjar folk få kicken för att dom inte är vaccinerade. Tycker du det är okej? Inte jag

Jag kommer säkert omvärdera när jag kommer upp i åldern. Men nu är jag fortfarande rätt ung och har inget behov av ett vaccin.

Sorry det passet som är hotet mot din frihet? Eftersom jag inte kommer att skaffa något pass har jag svårt att relater till att det ska vara så viktigt.

Du får kontakta ambassadörerna och klaga på att deras länder inte bara släpper in antivaxxers och spruträdda. Dom har väl sin skäl och du når ingen frammgång genom att gnälla i tråden. Ingen annan kommer lösa det åt dig.

För övrigt finner jag det märkligt att globlaisterna vill minska friheten de vill ju att alla ska flytta dit de vill och bostätta sig var de vill. Nationaliserna däremot de vill vanligtvis ha gränser och murar.

Konstig värld vi lever i där allt kan vara inverterat.
Citera
2021-05-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Sorry det passet som är hotet mot din frihet? Eftersom jag inte kommer att skaffa något pass har jag svårt att relater till att det ska vara så viktigt.

"Jag jag jag jag jag".

Nu finns det fler personer än du på den här planeten.

Den store idioten Anders Ygeman tycker ju att vi ska behöva vaccinpass för att gå på restaurang i Sverige och det förstår du väl att den är en jävla inskränkning på folks fri- och rättigheter oavsett om du tycker det är rätt eller fel?

Nu tror jag inte att den store idioten kommer få sin vilja igenom då folk kommer tröttna på vaccinhetsen lagom till immuniteterna börjar klinga av. Däremot kommer vi få se många stora begränsningar på folks frihet i hela världen vilket vi redan sett nu i över ett års tid och där är ju nationella och internationella vaccinpass en viktig del.

Men om skattebetalare runtom i Europa förbjuds att gå på krogen, titta på sport eller gå i kyrkan så skiter väl du i det, för DU behöver ju inte ett vaccinpass.
Citera
2021-05-10, 10:43
Avslutad
Länder som Belgien och Spanien verkar ha öppnat upp sig enligt Nyheterna på Tv4 igår.

Varför står Sverige stilla?
Citera
2021-05-10, 10:47
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ska vi gissa på att denna vecka kommer vi få högre dödstal igen. Andra länder i Europa öppnar upp och det ser bra ut men i Sverige fortsätter massmorden och den sjuka svenska strategin att skörda sina offer.
Gissar på att Sverige är sista land i Europa där Covid-19 fortsätter när andra länder är klara.
Man klarar ju inte ens vaccinera folket. Och ska man få alla i förorten att ta en spruta som får meddelande från sina hemländer att det är gift man sprutar in så ta inte sprutan.

Det är kommer pågå länge i sjuka Sverige

Varför skulle vi få det när allt går åt rätt håll?

Enligt Our world in data.

Snittet på vaccinationerna ligger i Europa på 23,96%
Sverige har vaccinerat 28,25%

Snittet på döda per miljon i Europa ligger på 3,22 PPM (7-dagars medel)
Sverige ligger på 1,77 PPM (7-dagars medel)

Lägg sen till att vi enligt senaste mätningen har en hög andel med antikroppar.

Antal smittade sjunker stadigt och har gjort i en månad.
Antal inlagda på sjukhus sjunker.

Sluta vara så negativ utan titta på fakta i stället.
Jag ska påminna dig om en månad så för vi se om läget är sämre i Sverige än resten av Europa.
Citera
2021-05-10, 10:52
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Länder som Belgien och Spanien verkar ha öppnat upp sig enligt Nyheterna på Tv4 igår.

Men herregud, från vilken nivå har dom "öppnat upp".
Du fattar inte hur dom haft det tror jag. Dom har öppnat upp till ungefär den nivå vi har haft hela tiden.
Citera
2021-05-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Du ska nog se att det kommer börja lättas inom någon månad.
Citera
2021-05-10, 10:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Angående Covid-passen så behöver ni inte oroa er vid resor inom EU - EUs lagar- och förordningar stipulerar fri rörlighet och denna trumfar detta nys. Vad de sedan hittar på för att påtvinga oss vaxxinerna inom länderna står skrivet i stjärnorna, men passen blir i vilket fall temporära - allt annat leder till anarki och upplopp och detta klarar inte S av innan valet...
Citera
2021-05-10, 11:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Snart är det den muslimska högtiden Id al-fitr, som markerar avslutningen på Ramadan och då är det fest i dagarna tre - kan ni fatta vilken smittohärd detta är i stort? Eller, EN - det är tiotusentals festsammankomster över hela landet. På dessa fester så samlas släkt och vänner och äter tillsammans från samma fat och ofta med fingrarna (som man sedan äter med) i de gemensamma byttorna. För att inte glömma allt kramande och pussande, samt partyn i trånga lägenheter och andra lokaliteter. Det kommer att poppa upp klustersmittor över hela landet och det skall bli intressant att se hur MSM hanterar detta...
Citera
2021-05-10, 11:27
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Snart är det den muslimska högtiden Id al-fitr, som markerar avslutningen på Ramadan och då är det fest i dagarna tre - kan ni fatta vilken smittohärd detta är i stort? Eller, EN - det är tiotusentals festsammankomster över hela landet. På dessa fester så samlas släkt och vänner och äter tillsammans från samma fat och ofta med fingrarna (som man sedan äter med) i de gemensamma byttorna. För att inte glömma allt kramande och pussande, samt partyn i trånga lägenheter och andra lokaliteter. Det kommer att poppa upp klustersmittor över hela landet och det skall bli intressant att se hur MSM hanterar detta...
Det var väl vid ungefär samma tidpunkt förra året, siffrorna fortsatte ner efter det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in