2021-05-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Sveriges vaccinprogram har också skapat enormt många Autister. Jämför gärna innan/efter i både Sverige och andra länder så blir bilden tydlig.

Javisst, annars hade ju dessutom inte Flashback funnits med alla dessa autister, och det hade ju varit enormt dumt, eller hur?
Citera
2021-05-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför skrivs det så lite om utveckling av mediciner mot covid månne? Vi kommer ju aldrig att bli av med skiten och ett evigt jävla vaccinerade är knappast alla sugna på. En karta typ Alvedon extra stark däremot mumsar ju medelsvensson gärna i sig. Här finns naturligtvis även miljarder att tjäna så varför tycks allt fokus vara på vacciner?
För att först vill man sälja vacciner så mycket och så länge som det går, jag tippar på att en medicin redan är framtagen,men varför bara ha en kassako när man kan ha flera.
Citera
2021-05-10, 08:08
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Varför skrivs det så lite om utveckling av mediciner mot covid månne? Vi kommer ju aldrig att bli av med skiten och ett evigt jävla vaccinerade är knappast alla sugna på. En karta typ Alvedon extra stark däremot mumsar ju medelsvensson gärna i sig. Här finns naturligtvis även miljarder att tjäna så varför tycks allt fokus vara på vacciner?

För att vaccinen är en beprövad teknologi. Pfizer ska ju testa en tablettform av sitt mRNA-vaccin nu i vinter, får se det går. Om det fungerar får väl alla antivaxers ta en funderare över vad de egentligen är rädda för (nålar?).
Citera
2021-05-10, 08:08
Medlem
Citat:
Jag läste faktiskt för inte så länge sedan att det var en ny medicin på gång mot viruset och det verkade väldigt lovande. Men det stod inte vad den hette.
Citera
2021-05-10, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManOrAnimal
Om man vaccinerar sig om man har covid,
kan vem som helst bli allvarligt sjuk då?
Jag tvekar för man kan nämligen ha det utan symptom.

Så har det ju varit från starten 60-70% får milda eller inga symtom alls
Citera
2021-05-10, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det där är ren propaganda, inte ett ord stämmer. Kolla dokumentären VaXXed istället så kommer du få tung bevisning istället för tomma ord ifrån en partisk sida ämnad att dra upp vaccinföretagens vinster.

https://www.bitchute.com/video/Bt2pVLJcx1ql/

Bilda dig en egen uppfattning istället för att lyssna på propagandisterna. Då kommer du också att förstå vilka det är som ljuger. Jag eller dom?

Så du menar att "dokumentären" VaXXed INTE är partisk? I vilken värd då? Den är ju extremt uppenbart anti-vaccin propaganda?

Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag är förälder, och är inte antivaxx. Men denna gången är det annorlunda. Covid påverkar inte barn, influensan är farligare för dom. Dessutom är det inte ett vaccin egentligen, det förhindrar bara svåra symptom. Du kan fortfarande bli infekterad och infektera andra.

Det togs fram i all hast. Är en helt ny teknik. Vi vet inte långtidseffekterna. Och den har redan dödat långt fler än vad konventionella vaccin gör.

Så tack men nej tack. Jag och min familj klarar oss gott utan

Finns ingen garanti att vaccin inte gör att man inte smittar vidare, men det är fortfarande vaccin. Även om det är önskvärt så är det är inte alla vaccin som gör dig helt steril för den sjukdom man vaccinerar mot.

Hur många har dessa vaccinera dödat och hur många dör av vanliga vacciner? Jag är faktiskt nyfiken på vilka siffror som ligger bakom denna typ av påståenden.
Citera
2021-05-10, 08:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag är förälder, och är inte antivaxx. Men denna gången är det annorlunda. Covid påverkar inte barn, influensan är farligare för dom. Dessutom är det inte ett vaccin egentligen, det förhindrar bara svåra symptom. Du kan fortfarande bli infekterad och infektera andra.

Det togs fram i all hast. Är en helt ny teknik. Vi vet inte långtidseffekterna. Och den har redan dödat långt fler än vad konventionella vaccin gör.

Så tack men nej tack. Jag och min familj klarar oss gott utan

Du har fel vaccinen skyddar mot sjukdom inte att det bara förhindrar svåra symtom

Ja, vaccinet har tagits fram snabbt och om du är intresserad kan du läsa lite hur och varför de kunnat korta ner tiden

Citat:
Med tanke på den nuvarande globala omfattningen av covid-19-pandemin har vi arbetat snabbare än någonsin för att utveckla ett säkert och effektivt vaccin. Det innebär att vi har sett över vilka steg i utvecklingen som kunde ske parallellt och inte väntat tills ett steg var klart för att gå framåt. Vi har också samarbetat nära tillsynsmyndigheter och komprimerat de processer som normalt tar år till månader, och de som tar månader till veckor. Mycket är också tack vare mRNA-tekniken som har möjliggjort snabbare utveckling och tillverkning.

https://www.pfizer.se/fakta-om-pfizers-och-biontechs-vaccin-mot-covid-19
Citera
2021-05-10, 09:24
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Någon som har koll på hur post-Covidsiffrorna ser ut i resten utav världen - i Sverige ligger dessa sjuka efter att ha insjuknat i Corona på hela 16000, en siffra som för mig är helt makaber... Hur många är det som fejkar fortsatta symptom nu - detta är en oerhört viktig fråga då kostnaderna annars kan bli enormt stora. Känns som om en ny "elöverkänslighetschimär" är i uppseglande...
Citera
2021-05-10, 09:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Med dagens bioteknik så har man mycket kraftfulla vapen. Man kan i princip skräddarsy virus som relativt enkelt kan spridas och lamslå hela länder. Det är vida överlägset kärnvapen.

Ja ha kan man skräddarsy det att bara ge sig på folk i camouflagekläder också??
Citera
2021-05-10, 09:53
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Griseriet har inga gränser...

Sen när kan man inte uppnå flockimmunitet den naturliga vägen

Vi har haft denna smittspridning i snart 15 månader, tycker du att det verkar som vi uppnår en naturlig flockimmunitet? hur länge är det rimligt att försöka och hur många skall dö eller få långtidscovid innan det blir flockimmunitet?
Är det ens möjligt att uppnå naturligt?
Citera
2021-05-10, 09:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Har man blivit förkyld av ett Corona virus så är man immun mot alla kommande varianter.

Däremot så är vaccinet redan gammalt, den gör ingen som helst nytta nå mer eftersom de första Corona virusen försvann med förra året influensa.

Men du har väl redan tagit det onödiga, riskfyllda vaccinet?

Framgår av min signatur att jag tagit det fullständig riskfria vaccinet från Astra för 5 veckor sedan. Men jag tog aldrig vaccin mot svininfluensa det vara ingen hype då och jag hade helt andra tankar. En bagatell och det drabbar inte mig.

Sedan visade det sig att den vara klart överdriven och man kunde låtit bli. Men massor av barn vaccinerade sig och fick sömnsjukan. Man behöver inte tro att den historien ska återupprepas varje gång bara för att det hänt en gång.

Man gör sitt val och får stå för det.
Citera
2021-05-10, 09:57
Medlem
Wajis avatar
Ska vi gissa på att denna vecka kommer vi få högre dödstal igen. Andra länder i Europa öppnar upp och det ser bra ut men i Sverige fortsätter massmorden och den sjuka svenska strategin att skörda sina offer.
Gissar på att Sverige är sista land i Europa där Covid-19 fortsätter när andra länder är klara.
Man klarar ju inte ens vaccinera folket. Och ska man få alla i förorten att ta en spruta som får meddelande från sina hemländer att det är gift man sprutar in så ta inte sprutan.

Det är kommer pågå länge i sjuka Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in