2021-05-09, 11:36
Medlem
Stummakorianderss avatar
Menar folk allvar med att bli upprörda över att Dennis umgicks med Tess, steffi och Jackie igår? Det är ju helt sinnessjukt, låt killen vara för fan.
2021-05-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appleintree
Alla där inne får väl betvivla sin egen person hela tiden! Att Madde EN gång får ngt negativt, som hon faktiskt ändå varit till viss del inblandad i, är väl inte hela världen! Jösses, hon valde själv att gå in i Big Brother och värre saker har hänt och kommer att hända möjligtvis..

Tänk om hon hade varit med förra säsongen med Mergim.., om han inte åkt ut denna gång när han kom in, hade han nog förr eller senare utsatt henne för mer kränkning än detta!

Dessutom kan jag gissa att det inte är DEN frågan som hon är ledsen över.. hon funderar nog på vad det är mellan Adrian och Nardos och hans uttal om att de HAFT en fling som gjorde henne ledsen om jag nu får gissa lite..

Precis mina tankar.
2021-05-09, 11:39
Bannlyst
Hoppas Madde lämnar och förstör deras måndagsfinal och får tittarna emot sig, inte meningen att produktionen ska sänka deltagarna 😡😡😡😡😡
2021-05-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstasGranne
Det är ett intressant beteende hon har, Emelie.
I sin presentation säger hon att hennes humör kan skifta snabbt.
Enligt sig själv kallas hon dramaqueen i Ystad. Hur kommer det sig?
Vad har fått Ystad att säga så om henne?

Det blir rörigt när man försöker ta in det hon säger:
Så här är det inte på utsidan. I hela mitt liv har jag hört ’Emelie le’. De sätter etiketter på mig.

Vid Honesty-frågestunden reagerar hon direkt på en tittarfråga, säger ”jag är van” och något motsägelsefullt ”jag bryr mig inte”,
blir dramatisk ”jag kan flytta ut min säng i gymmet”, för att sedan spela på känslor ”Hur tror du/ni att det känns?”.

Hon trivdes inte med sin roll/uppgift som positiv häxa, när hon sa sin formel hördes både förakt och förlöjligande men när hon sedan fick onda uppdraget (att förstöra) sken hon genast upp och fick massor av energi, och säga vad man vill men hon har talang för manipulation.

Minns när hon berättade för Dennis (när han var kärleksrådgivare) hur man är i möte med sina ”svärföräldrar”, med tillgjord röst sa att om svärmodern stickade skulle hon låtsas vilja lära sig det och be svärmorsan lära henne det, sen hur hon (sades lite oengagerat) skulle tacka ja till öl och whiskey med svärfarsan.
Hon har själv sagt att hon inte bryr sig om att lära känna personer hon inte uppfattar som ”viktiga” för henne. Hon viftar alltså bort folk utan att veta vem de är.

Även om det var ett uppdrag, så fick hon Madde att gå ifrån sin starka magkänsla ang jacuzzin. Vid något tillfälle har hon sagt att som ensambarn har hon lärt sig att manipulera sina föräldrar. Även om det är rätt vanligt att barn försöker manipulera sina föräldrar till olika favörer så har hon en slags stark energi som får andra att övertygas, tro på hennes version.

Det finns tillfällen när det känts obehagligt hur andra har ursäktat sig, tröstat och velat hennes bästa. Både A och P har vid flera tillfällen gått fram till henne och bett om ursäkt, frågat hur hon mår. Hennes ursäkter känns mer ytliga, inte från hjärtat.

(Att övertyga kan, rätt använt, vara en bra talang.)

Själv är hon sällan nöjd. Hon har fått massor av fördelar under denna tid.
Men på något vis kan hon ändå vända det till att något i det gör att det är synd om henne.

Hon har delat upp det, det är hon – som är lite förmer än de andra- och så är det dom andra, som hon då och då menar är falska, för det är BARA hon som är ärlig.

Hon slingar sig, när hon kritiserar säger hon ofta ”jag menar inte dig/er nu” eller efter att ha haft mängder av åsikter säga att man inte ska ta henne seriöst. Hon är aldrig seriös. Säger hon.

”De har aldrig givit mig någon chans.”, säger hon och lägger allt ansvar på de andra utan att se att hon själv ofta går och lägger sig, drar sig undan, stänger ute osv.
Runt henne finns snälla och stöttande personer, personer som gör allt för att hon ska känna sig trygg, veta att hon inte är ensam osv.
Det hon gör, eftersom att hon vill vara ensam, är att även dra in den andre i isolering.

Alla människor har en personlighet och vissa egenskaper, man kan vara en skämtsam, tillbakadragen, gladlynt, snabbtänkt, girig, filosofisk, språkbegåvad, ytlig, stökig, pedant, vig, glad, pessimist, kreativ, negativ osv. Egenskaper kan man nog utveckla, eller förlora, men det är svårt att ändra sin personlighet.

I vanliga livet kan en manipulerande personlighetstyp, vi kan kalla den ”1”, göra livet surt för den som står nära, vi kan kalla den ”2”. ”1” spelar på känslor, och får den andra (”2”) att gå med på märkliga krav, t.ex inte umgås med personer som ”1” inte gillar (ofta personer som är starka, som inte köper ”1:s” beteende.) Går de på middag, tillställning, fest kan det visas upp en fin fasad, är det enligt ”1” fel på sällskapet kommer ”1” vilja gå därifrån tidigt, följer ”2” med kan det ändå bli tjafs efteråt, följer ”2” inte med blir det tjafs efteråt, kanske till och med straff i form av tystnad, utfryst, känslokyla.

Det finns alltid personer som tror att det går att älska någon hel men dessvärre är en personlighet det man har/är, det går inte så lätt att ändra på. (Finns dock exempel på personer som efter allvarlig hjärnskada helt har en ändrad personlighet.)
”2” kommer sakta ändra sitt liv och beteende för att mer och mer passa ”1” men sällan kommer det bli en jämlik relation. ”1” sätter reglerna, ”2” vänder ut och in på sig själv och får säkert nån glimt av lyckan ibland som den sen gör allt för att få återuppleva, men mest är det krävande.

Bittra, manipulativa karaktärer kan vara jätteroliga i filmer, serier och böcker
men ha nära sig i verkliga livet, nä helst inte.

Wow! Tack för ett tankeväckande inlägg! 👍
2021-05-09, 11:41
Medlem
Analysera den människan är tamefan omöjligt. Sitter på 4-5 personligheter 😂 hon är duktigt manipulativ dock att vrida saker till att det är henne det är så synd om i alla situationer. Övertygad hon tyvärr kommer lyckas manipulera hela svenska folket hela vägen till top5.

Citat:

Så här är det inte på utsidan. I hela mitt liv har jag hört ’Emelie le’. De sätter etiketter på mig.

Vid Honesty-frågestunden reagerar hon direkt på en tittarfråga, säger ”jag är van” och något motsägelsefullt ”jag bryr mig inte”,
blir dramatisk ”jag kan flytta ut min säng i gymmet”, för att sedan spela på känslor ”Hur tror du/ni att det känns?”.

Hon trivdes inte med sin roll/uppgift som positiv häxa, när hon sa sin formel hördes både förakt och förlöjligande men när hon sedan fick onda uppdraget (att förstöra) sken hon genast upp och fick massor av energi, och säga vad man vill men hon har talang för manipulation.

Minns när hon berättade för Dennis (när han var kärleksrådgivare) hur man är i möte med sina ”svärföräldrar”, med tillgjord röst sa att om svärmodern stickade skulle hon låtsas vilja lära sig det och be svärmorsan lära henne det, sen hur hon (sades lite oengagerat) skulle tacka ja till öl och whiskey med svärfarsan.
Hon har själv sagt att hon inte bryr sig om att lära känna personer hon inte uppfattar som ”viktiga” för henne. Hon viftar alltså bort folk utan att veta vem de är.

Även om det var ett uppdrag, så fick hon Madde att gå ifrån sin starka magkänsla ang jacuzzin. Vid något tillfälle har hon sagt att som ensambarn har hon lärt sig att manipulera sina föräldrar. Även om det är rätt vanligt att barn försöker manipulera sina föräldrar till olika favörer så har hon en slags stark energi som får andra att övertygas, tro på hennes version.

Det finns tillfällen när det känts obehagligt hur andra har ursäktat sig, tröstat och velat hennes bästa. Både A och P har vid flera tillfällen gått fram till henne och bett om ursäkt, frågat hur hon mår. Hennes ursäkter känns mer ytliga, inte från hjärtat.

Men på något vis kan hon ändå vända det till att något i det gör att det är synd om henne.

Hon har delat upp det, det är hon – som är lite förmer än de andra- och så är det dom andra, som hon då och då menar är falska, för det är BARA hon som är ärlig.

Hon slingar sig, när hon kritiserar säger hon ofta ”jag menar inte dig/er nu” eller efter att ha haft mängder av åsikter säga att man inte ska ta henne seriöst. Hon är aldrig seriös. Säger hon.

”De har aldrig givit mig någon chans.”, säger hon och lägger allt ansvar på de andra utan att se att hon själv ofta går och lägger sig, drar sig undan, stänger ute osv.
Runt henne finns snälla och stöttande personer, personer som gör allt för att hon ska känna sig trygg, veta att hon inte är ensam osv.
Det hon gör, eftersom att hon vill vara ensam, är att även dra in den andre i isolering.

Alla människor har en personlighet och vissa egenskaper, man kan vara en skämtsam, tillbakadragen, gladlynt, snabbtänkt, girig, filosofisk, språkbegåvad, ytlig, stökig, pedant, vig, glad, pessimist, kreativ, negativ osv. Egenskaper kan man nog utveckla, eller förlora, men det är svårt att ändra sin personlighet.

I vanliga livet kan en manipulerande personlighetstyp, vi kan kalla den ”1”, göra livet surt för den som står nära, vi kan kalla den ”2”. ”1” spelar på känslor, och får den andra (”2”) att gå med på märkliga krav, t.ex inte umgås med personer som ”1” inte gillar (ofta personer som är starka, som inte köper ”1:s” beteende.) Går de på middag, tillställning, fest kan det visas upp en fin fasad, är det enligt ”1” fel på sällskapet kommer ”1” vilja gå därifrån tidigt, följer ”2” med kan det ändå bli tjafs efteråt, följer ”2” inte med blir det tjafs efteråt, kanske till och med straff i form av tystnad, utfryst, känslokyla.

Det finns alltid personer som tror att det går att älska någon hel men dessvärre är en personlighet det man har/är, det går inte så lätt att ändra på. (Finns dock exempel på personer som efter allvarlig hjärnskada helt har en ändrad personlighet.)
”2” kommer sakta ändra sitt liv och beteende för att mer och mer passa ”1” men sällan kommer det bli en jämlik relation. ”1” sätter reglerna, ”2” vänder ut och in på sig själv och får säkert nån glimt av lyckan ibland som den sen gör allt för att få återuppleva, men mest är det krävande.

Bittra, manipulativa karaktärer kan vara jätteroliga i filmer, serier och böcker
2021-05-09, 11:41
Medlem
Snälla produktionen! när ni ska ha omröstningar i appen, gör så att man kan läsa hela jävla texten.
"Hur ska de minska gruppe...." "Vem ska ha köksveckan n....." Man kan ju gissa sig till vad det ska stå men så förbannat irriterande
2021-05-09, 11:57
Medlem
LOL såg klippet i appen nu när Simon blir sminkad till rådjur(?) av Emelie innan festen igår och inser att han ju är målad röd på snoken. Tyckte det var märkligt att ingen annan reagerade på vilken brutal fyllenäsa han vaknade upp med.

Ett klipp som förövrigt avslöjar hur hårt Ormelie spelar nu. Ujskipujski!
2021-05-09, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Analysera den människan är tamefan omöjligt. Sitter på 4-5 personligheter 😂 hon är duktigt manipulativ dock att vrida saker till att det är henne det är så synd om i alla situationer. Övertygad hon tyvärr kommer lyckas manipulera hela svenska folket hela vägen till top5.

Emelie kommer komma till final. I det huset har hon knappt behöva anstränga sig för att vara manipulativ, få därinne som är särskilt smarta och upplever de relativt slappa till att ens vilja ta sig fram. Välförtjänt om hon vinner, även om jag tror Nardos eller Tanja vinner pga instaflickorna.

Sluta va så kränkt.
2021-05-09, 12:00
Medlem
Varför börjar man diskutera frågorna innan alla är samlade. Det är detta som leder till grupperingar.
2021-05-09, 12:04
Avslutad
Citat:

Man kan nästan tro du får betalt per bokstav du skriver.
2021-05-09, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chlorid
Det är ju konstigt att Madde tror att hennes uppdragsgivare skulle anse att detta med att hon skulle kallat Nardos fula ord är värre att än att hon suttit och pratat över att någon slickat hennes rumpa o Spott på fittan.

Hon misstänker kanske att hon kallat henne rasistiska ord? Hon har ju förlöjligat Nardos med sitt efterliknande ”Eyyyeyy”. Inte alls långsökt då hon verkar tycka det är komiskt med Nardos hoodness.
2021-05-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88

Som Nardos, Adrian och Pedram då! :-)

Att Emelie säger det hon tänker och tycker, och även när hon ändrar åsikt och lär sig ngt nytt om sig själv, får hon skit.

Men att Nardos, Adrian och Pedram är oärliga, smusslar, pratar bort sig och utsätter de som hänger löst för massa skit för att få folk utröstade som de vill, det är ok tydligen..?

Fattar inte att så få kan se att alla manipulerar på sitt eget vis för att nå vinning!

Vissa kan lära sig ngt om sig själva där inne, och vissa gör det inte, och det som t ex Emelie sa och gjorde i början kanske hon nu har lärt sig ngt av och därför säger annorlunda nu. Medans Nardos, Adrian och Pedram har inte ändrat sig alls på ngt sätt!

Precis likadana, och nu än värre faktiskt, med sina lömska drag att "ligga lite lågt", och Pedram och Adrian får Nardos att föra deras talan för att hon är så lättmanipulerad och godtrogen och kan inte hejda sig utan sätter igång och tjafsar.

Glöm inte bort att Nardos har också sagt att hon varit lite speciell på utsidan och ville komma in och få en ny chans att visa vem hon är eller kan vara och så kan väl Emelie också ha tänkt, eller?

Att de andra är tysta om sitt liv utanför gör mig bara mer misstänksam och fundersam.. en ärlig person är ju mer rakryggad och står för sina misstag.

Sen ser jag Emelie som mer underhållande än Adrian, Pedram & Madde. Nardos är bara skrikig, egotrippad, elak, negativ och oärlig.

Förlåt att allt detta kom i svaret till dig, men jag gillar Emelie och hon får gärna komma till final anser jag.

Att ha så många personligheter och egenskaper förtjänar en finalplats! :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in