Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Det der med fasttelefon som ikke er fast, kan være en del av arrangert alibi.
Ja, er den trådløs kan TH ha hatt den med seg i bilen eller hatt den liggende i garasjen til han kom hjem.
Citat:
Smalt tidsvindu, men med årevis planlegging kunne man teoretisk sett rukket å påføre et bevisstløst offer kvelningsdød, lagt i bagasjerom i en annen bil enn den som ble kjørt opp til politiet, vasket hurtig, slengt alt av vaskeutstyr i bagasjerom, og kjørt bort til nærmeste parkering. Deretter ringe politiet fra utsiden av huset, tasset inn med «fasttelefon» (uten sko) til hvor den nå enn ble funnet.
Mulig. Men det er et ekstra risikomoment hvis man først skal gjøre offeret bevisstløs.
Én ting er selve metoden man bruker - det må ikke ta så lang tid at offeret rekker å
merke at noe er galt, så medikamenter er nok utelukket. En annen ting er at man
aldri kan være garantert at en bevisstløs person forblir bevisstløs så lenge at man
rekker å ta livet av vedkommende.
Citat:
Hvis det er så at det er TEHs bil som brummer i bakgrunnen, kan det være en av de bilene som nevnes som ikke er registrert i THs navn. Kan være lånt av TH. Vi har visst kun bare THs ord på at TEH var oppom S4?
Hvis TH har sagt at TEH var med ham i S4 den ettermiddagen, kan jeg nesten
garantere at politiet har sjekket dette grundig, både i avhør av dem begge, og
helt sikkert også avhør av flere. De har også hatt tilgang på teledata fra området, og
de vil se om og når TEHs telefon har slått inn på nærmeste basestasjon.
En vanskelig situasjon å lyge seg ut av, så man må anta at ihvertfall dette
stemmer noenlunde.
Citat:
Bilen som ev har fraktet bort offer og vaskeutstyr, kan være en helt annen bil, som politiet ikke har oversikt over.
Ut ifra min oppfattelse kan TEH ha blitt gitt inntrykk av at hans «dårlige venner» står bak, og dermed blitt manipulert til å lyve/ fortelle halvsannheter.
Det er nok en helt annen bil som ble brukt til dette, ja. Leiebil kanskje?
Kunne også vært en stjålet bil, evt. en med falske skilter, men dette tror
jeg øker risikoen betraktelig.
Bunnlinjen er at denne bilen må ha vært langt av gårde når politiet ble tilkalt.
Jeg misunner uansett ikke etterforskerne som har måttet gå gjennom bompasseringer
og trafikkameraopptakene.
Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
At alt alle detaljer ved Hagen-saken tyder på et Gone Girl plott er mistenkelig.
Jeg har ikke sett filmen, kun lest plottbeskrivelsen.
Men hun i filmen later jo til å være fullstendig psykopat.
Men jeg kjenner jo kun AEH gjennom omtaler av denne saken, så ikke godt å si.
Det hadde overrasket meg om det var AEH som var skurken i dette.