2021-05-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jo - det handler om BTC-kommunikasjonen du lenket til tidligere.
Spørsmålet mitt er: hvis jeg ønsker å opprette en BTC-konto anonymt, hvordan går jeg frem?
Så du har tenk å kommunisere med kidnapperen uten at politiet får tak i deg ?

Jeg er 100% sikker på at det var kidnapperen som sendte den siste meldingen. Og jeg tror politiet gjør alt de kan for å finne ham nå. Spørsmålet er hvor dyktige de er til å lese de sporene han denne gang har lagt igjen ? Vil ikke anbefale deg å blande deg inn i det, med noen anonym melding. Kanskje de da tror du står bak alle de andre meldingene fra kidnapperen. Tror de er ganske ‘pissed of’ på ham, nå.

Bitcoin konto/adresse/lommebok oppretter du her https://www.blockchain.com/wallet

Det er også der du kan se all kommunikasjon mellom kidnapperen og politet/TH
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-08 kl. 18:13.
Citera
2021-05-08, 18:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Din forklaring på tidslinjen:
TH og alle barna kommuniserte med kodespråk og klokkene var usynkroniserte
Imponerende! Du har ikke mye å komme med når du henger deg like mye opp i de «usynkroniserte» klokkene som TH i bakhonet.
Citera
2021-05-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Imponerende! Du har ikke mye å komme med når du henger deg like mye opp i de «usynkroniserte» klokkene som TH i bakhonet.
Det bakhonet, det bakhonet. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå?
Citera
2021-05-08, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det bakhonet, det bakhonet. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå?
Hva tror du formålet med bakhonet var?
Citera
2021-05-08, 18:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Så du har tenk å kommunisere med kidnapperen uten at politiet får tak i deg ?

Nei, jeg lurte på hvordan man går frem hvis man vil opprette en anonym BTC-konto.

Og til tross for at intelligensen min er knapt høyere enn hos dansk mink, fant jeg
det ut helt på egenhånd. Det er rett og slett dritenkelt. Man trenger altså ikke
noen som helst form for id. Det tok meg cirka 10 minutter å finne ut av det.

Citat:
Vil ikke anbefale deg å blande deg inn i det, med noen anonym melding.

Det skal jeg heller ikke. Jeg er kanskje ikke så smart, men jeg setter friheten min høyt.
Citera
2021-05-08, 18:41
Medlem
Skaanseths avatar
Her kommer det fram litt mer.
Hun hadde lastet ned dokumenter i 2012 angående skilsmisse, og hun hadde søkt med teksten "hvordan søkeskilsmisse" i 2017. Tre vitner sier at hun var bestemt på å søke skilsmisse, og at de bunnet i en gammel konflikt. Antakelig samme konflikt som hadde med en anmeldelse i 1994 å gjøre.
De sier at "så tilfeldig er ikke verden".
Det samme sier jeg. Etter 49 års ekteskap, så blir hun borte akkurat det året hun hadde bestemt seg for å skille seg. Og når TH lyver om dette, for så å nekte flere avhør, så underbygger det jo at det er Tom Hagen som står bak. Enten drap han henne selv, eller så leide han inn folk.

https://www.tv2.no/nyheter/13972402/
Citera
2021-05-08, 18:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg liker staheten din! Og jeg innrømmer glatt at jeg skulle ønske det var slik det hang sammen.

Men for AEHs del så høres dette ut som hun bare har byttet fangenskap, hun er ikke fri
hvis hun a) har blitt "manipulert" med på et kidnappingsrigg eller b) måtte leve resten av
sine dager på flukt. Kjedelig å måtte se seg over skulderen hele tiden.

Gleder meg til den! Men du burde ikke ha lekket manuset så tidlig...
Ja, siden saken ikke er løst enda så får man holde på. Noe utenom det vanlige har uansett skjedd i denne saken.

Tror AEH ble manipulert. GM kunne ha benyttet filmen og forklart hvor liten sannsynlighet det ville være at de ble gjennomskuet. At GM benytter manipulasjon er ikke uvanlig. Les f.eks Varhaug-saken. En GM som var god på å manipulere offer. Personer med slike egenskaper finnes.

Motivet i filmen Gone Girl passer også perfekt:
"Nick Dunne tok stoltheten min, verdigheten min, håpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen stå i forhold til forbrytelsen

At alt alle detaljer ved Hagen-saken tyder på et Gone Girl plott er mistenkelig.
Citera
2021-05-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Glatte sko avsetter spor, dvs de minst fjerner eller tramper ned andre spor, støv etc, så at det ikke finnes spor etter TTs sko betyr at han ikke var inne med sine egne sko i huset etter 1330.
Ja, så klart de avsetter spor, spesielt hvis ferske og med det været den dagen. Fravær av skospor er ikke bevis er det en som har påstått, men hvis det er teknisk umulig å ikke avsette skospor... puha.
Det der med fasttelefon som ikke er fast, kan være en del av arrangert alibi.
Smalt tidsvindu, men med årevis planlegging kunne man teoretisk sett rukket å påføre et bevisstløst offer kvelningsdød, lagt i bagasjerom i en annen bil enn den som ble kjørt opp til politiet, vasket hurtig, slengt alt av vaskeutstyr i bagasjerom, og kjørt bort til nærmeste parkering. Deretter ringe politiet fra utsiden av huset, tasset inn med «fasttelefon» (uten sko) til hvor den nå enn ble funnet.
Hvis det er så at det er TEHs bil som brummer i bakgrunnen, kan det være en av de bilene som nevnes som ikke er registrert i THs navn. Kan være lånt av TH. Vi har visst kun bare THs ord på at TEH var oppom S4? Bilen som ev har fraktet bort offer og vaskeutstyr, kan være en helt annen bil, som politiet ikke har oversikt over.
Ut ifra min oppfattelse kan TEH ha blitt gitt inntrykk av at hans «dårlige venner» står bak, og dermed blitt manipulert til å lyve/ fortelle halvsannheter.
Citera
2021-05-08, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om bakhonet på trappen, og det mørke saueskinnet som lå mellom rød stol og inngangsdør i gangen.

Jeg tror bakhonet ble plassert på trappen av TH selv. I håp om at bakhonet ville vise om det hadde vært folk på døren etter at TH dro på jobb.

Hvis TH ut fra bakhonets plassering kunne være 100% sikker på at ingen hadde vært og kjent på inngangsdøren, hadde TH planlagt å si at døren var ulåst da han kom hjem.

Døren var helt sikkert låst. Slik at ingen utenforstående kunne tråkke inn og ødelegge stagingen.

Så langt har det vel ikke vært offentliggjort hva TH har forklart til politiet, om døren var låst eller ikke. Politiets lydprøver med Ford Focus og opplåsing og låsing av inngangsdør, hinter til at døren kan ha vært låst, da TEH ankom S4 forsvinningsdagen, eller da TEH dro fra huset, kanskje under THs oppringing til politiets nødnummer.

TH har sagt at han brukte sko med glatte skinnsåler den dagen, og at han kom inn og løp gjennom alle husets tre etasjer for å lete etter AE. Saueskinnet kan ha vært plassert i gangen for å forklare at TH ikke tråkket i slepesporet og dro med seg dette utover i hele huset. Kan hende TH hadde undersøkt på forhånd, at tørre, rene og glatte skinnsåler ikke nødvendigvis trengte å sette igjen skoavtrykk innomhus.
Du må jo forstå at det ikke er mulig å hindre at noen kan kjenne om ytterdøren er låst eller ulåst, eller avsløre om noen har forsøkt, ved hjelp av en plankebit.

Ellers synes jeg at forslaget ditt, om at et godt egnet valg av skotøy for en arbeidsdag i kontorlandskap, best vurderes utifra været utenfor, bør revurderes.
Citera
2021-05-08, 19:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det der med fasttelefon som ikke er fast, kan være en del av arrangert alibi.

Ja, er den trådløs kan TH ha hatt den med seg i bilen eller hatt den liggende i garasjen til han kom hjem.

Citat:
Smalt tidsvindu, men med årevis planlegging kunne man teoretisk sett rukket å påføre et bevisstløst offer kvelningsdød, lagt i bagasjerom i en annen bil enn den som ble kjørt opp til politiet, vasket hurtig, slengt alt av vaskeutstyr i bagasjerom, og kjørt bort til nærmeste parkering. Deretter ringe politiet fra utsiden av huset, tasset inn med «fasttelefon» (uten sko) til hvor den nå enn ble funnet.

Mulig. Men det er et ekstra risikomoment hvis man først skal gjøre offeret bevisstløs.
Én ting er selve metoden man bruker - det må ikke ta så lang tid at offeret rekker å
merke at noe er galt, så medikamenter er nok utelukket. En annen ting er at man
aldri kan være garantert at en bevisstløs person forblir bevisstløs så lenge at man
rekker å ta livet av vedkommende.

Citat:
Hvis det er så at det er TEHs bil som brummer i bakgrunnen, kan det være en av de bilene som nevnes som ikke er registrert i THs navn. Kan være lånt av TH. Vi har visst kun bare THs ord på at TEH var oppom S4?

Hvis TH har sagt at TEH var med ham i S4 den ettermiddagen, kan jeg nesten
garantere at politiet har sjekket dette grundig, både i avhør av dem begge, og
helt sikkert også avhør av flere. De har også hatt tilgang på teledata fra området, og
de vil se om og når TEHs telefon har slått inn på nærmeste basestasjon.
En vanskelig situasjon å lyge seg ut av, så man må anta at ihvertfall dette
stemmer noenlunde.

Citat:
Bilen som ev har fraktet bort offer og vaskeutstyr, kan være en helt annen bil, som politiet ikke har oversikt over.
Ut ifra min oppfattelse kan TEH ha blitt gitt inntrykk av at hans «dårlige venner» står bak, og dermed blitt manipulert til å lyve/ fortelle halvsannheter.

Det er nok en helt annen bil som ble brukt til dette, ja. Leiebil kanskje?
Kunne også vært en stjålet bil, evt. en med falske skilter, men dette tror
jeg øker risikoen betraktelig.

Bunnlinjen er at denne bilen må ha vært langt av gårde når politiet ble tilkalt.
Jeg misunner uansett ikke etterforskerne som har måttet gå gjennom bompasseringer
og trafikkameraopptakene.

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At alt alle detaljer ved Hagen-saken tyder på et Gone Girl plott er mistenkelig.

Jeg har ikke sett filmen, kun lest plottbeskrivelsen.
Men hun i filmen later jo til å være fullstendig psykopat.
Men jeg kjenner jo kun AEH gjennom omtaler av denne saken, så ikke godt å si.

Det hadde overrasket meg om det var AEH som var skurken i dette.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-08 kl. 19:54.
Citera
2021-05-08, 19:43
Medlem
Citat:
Helt riktig Kjakan, folk skjønner ingen ting her på forumet.

I hvertfall ikke hensikten med bakhonet foran døra
mulig th plasserte den i døra npr han gikk på jobb så drapsmannen fikk fritt leide.
Citera
2021-05-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mulig th plasserte den i døra npr han gikk på jobb så drapsmannen fikk fritt leide.
Se der ja, selv en konspirasjonsteoretiker greier å se noe gjennom tåken.

Men fortsatt litt uklart
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-08 kl. 19:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in