2021-05-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loncin
Jag ser gott om A-lagare och brukar ofta umgås med lirarna
Praktiserar de den ädla sporten dvärgkastning då?
Citera
2021-05-08, 18:42
Medlem
Akvariumfiskarns avatar
De flesta I Sundsvall/Birsta har blivit utkörda ifrån importerade tiggare.

Konkurrensen om platserna är hård och tidigare har Åke blivit trakasserad av andra tiggare.

– De tog bort våra kartonger och slängde dem och tog våra pengar. Vi bad polisen om hjälp för vi kan inte göra något själva åt det. Men nu är det lugnt.

https://www.arbetarbladet.se/artikel/hemlosa-demonstrerar-tomas-och-ake-bor-i-talt-i-skogen-och-tigger

Och detta var för några år sedan. Idag har jag inte sett en enda A-lagare där. Ganska länge sedan sist.
Senast redigerad av Akvariumfiskarn 2021-05-08 kl. 18:43. Anledning: Tillägg
Citera
2021-05-08, 18:48
Medlem
Har man inte tagit bort en del bänkar och gjort det mer ogästvänligt för dem på många ställen? Det finns ju sådana omänskliga filosofier att man "bygger bort" uteliggare t ex genom att ta bort alla ytor det går att sträcka ut sig på. Inte helt topic men...
Sen har kanske vissa dött eller blivit för gamla och yngre alkoholister kanske håller sig mer inomhus?

Samhället har ju blivit mindre socialt. De kanske sitter här och surfar i stället.
Kanske mer andra droger också än rena alkisar i de yngre generationerna. Tror narkomanerna blivit fler och de klassiska A-lagarna blivit färre.
Citera
2021-05-08, 18:52
Medlem
Farbaute666s avatar
I Västerås brukar de hänga utanför Igor, en central galleria mitt i stan. Polisen kör bort dem då och då,de brukar väl sova över på ett härbärge cirka hundra meter därifrån.

De är lite stökiga och bökiga, men de är inte hotfulla. Då är jag mer på min vakt när unga afghaner med halstatuering (vad betyder det!?) är i närheten...
Citera
2021-05-08, 18:59
Medlem
Jag ser att någon skrev exakt vad jag skrev innan mig så mitt inlägg är onödigt
Citera
2021-05-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
I Västerås brukar de hänga utanför Igor, en central galleria mitt i stan. Polisen kör bort dem då och då,de brukar väl sova över på ett härbärge cirka hundra meter därifrån.

De är lite stökiga och bökiga, men de är inte hotfulla. Då är jag mer på min vakt när unga afghaner med halstatuering (vad betyder det!?) är i närheten...

Har inte han som vill hem till Alingsås dykt upp än? Han gjorde misstaget att möta mig tre gånger förra året. När jag mötte honom gång två och tre så frågade jag om han inte kommit hem än. Första gången tog jag upp mobilen och visade att det inte fanns plats på SJ den dagen till Alingsås.

Våra vänner som du menar verkar ju ha blivit blandade, det är mycket mörkt i den gruppen. De verkar gilla bänkarna vid Igor mycket, för jag har inte sett dem på andra ställen.
Citera
2021-05-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Har inte han som vill hem till Alingsås dykt upp än? Han gjorde misstaget att möta mig tre gånger förra året. När jag mötte honom gång två och tre så frågade jag om han inte kommit hem än. Första gången tog jag upp mobilen och visade att det inte fanns plats på SJ den dagen till Alingsås.

Våra vänner som du menar verkar ju ha blivit blandade, det är mycket mörkt i den gruppen. De verkar gilla bänkarna vid Igor mycket, för jag har inte sett dem på andra ställen.
appropå Västerås Jobbade i centrum sprang ofta på Kvinnan som gick rakt på en och Frågade "har du en Spänn" undrar om hon lever inte sett henne på länge
Citera
2021-05-08, 19:22
Medlem
tokens avatar
I Göteborg strövar de runt som vanligt. Nordstan, Centralstationen, Backaplan mm.
Citera
2021-05-08, 19:25
Medlem
Sant, var väldigt länge sedan man såg en alkis på stan. Rumänska och bulgariska tiggare har "tagit över", dvs de har drivit bort alkisarna för att de förstör deras verksamhet.
Citera
2021-05-08, 19:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Har märkt samma. De är nog döda eller bortkonkurrerade av utlänningarna.

Som corona och säsongsinfluensan.
Citera
Medlem
yidarmy123s avatar
De tror stenhårt på social distansering och vill inte utsätta sig själva för coronavirusets förödande konsekvenser. De krävde exempelvis i Uddevalla att det skulle finnas ett stort utbud av alkogel inbyggt i varje parkbänk i deras stadsdel of choice.

Det finns att läsa om i GP.

Där har du anledningen till varför man inte ser dem ute längre. De är väldigt måna om sin hygien, och att inte föra vidare smittan till oss övriga samhällsmedborgare.
Citera
Moderator
Popesizes avatar
Sammanfogade ämnena Parkbänksalkis som subkultur med Vart tog A-lagarna vägen? Ser inga alkisgäng på parkbänkarna längre

// Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in