Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Flera av metoderna som nyttjas är HEMLIGA. Just detta vill man behålla så länge som det är möjligt. Att du vill ha svar av mig i detalj tycker jag är uppmuntrande då du annars påstår att jag har fel i det mesta, men givetvis har jag långt ifrån alla detaljer, kan dessutom ha fel precis som du (din paradgren).
Vad gäller UV ljus finns mycket som kan kontrolleras.
Papprets fiberstruktur, avsaknaden av fett, vattenstämpel, mikroskopiska-korn man lagt in i pappret, tryck, osv. Röstsedeln tillverkas ju lokalt i Arizona och likt en sedel är alla detaljer inte presenterade för att man skall ha flera sätt att kunna skilja en äkta från en falsk. Det finns ett otal videos där man visar upp vattenstämpel på Youtube. Huruvida det stämmer eller vet jag ej. Man har även noterat att man verkar väga röstsedeln. Olika papperstyper väger olika..
Om man nu kan kontrollera så mycket med UV-ljus, varför har man slutat använda det?
Var det kanske för att det man inte hittade det som skulle skilja en äkta röstsedel från en falsk?
Om man varit det minsta professionell så skulle man väl ha frågat vilka säkerhetsdetaljer som finns i papperet innan man började med undersökningen så hade man sluppit att göra bort sig med att leta efter vattenmärken och mikroskopiska korn som inte finns i papperet.
Men som det professionella team man är så fortsätter man trots det att leta efter vattenmärken.
Citat:
When asked why they're searching for watermarks (given official ballots do not have watermarks), Ken Bennett noted people don't trust the election. Searching for watermarks could help dispel suspicions, he suggested.
Men riktigt vad man håller på med har Ken Bennet ingen aning om.
Citat:
Ken Bennett, the Senate's liaison to the audit, told media on Tuesday he didn't know what the workers were doing with the flashlights, even though he has been observing the audit since it began.
Beträffande pappersvikter, det är inte vad det är för typ av papper som avgör papperets vikt. Två olika papperstyper kan ha samma gramvikt, ett kopieringspapper kan ha gramvikten 70 grm (gram per kvadratmeter) och en tunn kartong kan ha samma gramvikt.
För ballot-paper är den nominella gramvikten 163 grm men kan variera från 75 grm upp till 199 grm och det ska ha en tjocklek på 0,198 mm.
Om man nu ska väga och mäta tjockleken på 2,1 miljoner papper, hurling tid ska det ta?