Citat:
Ursprungligen postat av
Dizzi
Vänta nu, Nardos ifrågasatte Judith just för hennes kommentar inför gruppen , hon svarade upp med att det var lika för henne när det kommer till Judith. Fine ….Sen tar Judith det till en annan nivå vilket visar att hon är inte schysst.
Det jag menar är Judith borde se över sitt egna beteende innan hon öppnar käften för hon är riktigt vidrig . Nardos må vara orädd och backar inte för konflikter , men hon försöker oftast ta saker med personen i fråga och inte dra in en hel grupp.
Judith är en översittare, hon är mer intellektuell och passivt agressiv. Hon är absolut inte någon jag försvarar, men Nardos har vid flera tillfällen valt fel fighter. Som när hon hoppade på Dennis över hans twist med Emelie under bekännelse-leken och blir arg när Dennis ber dem att inte lägga sig i (hon och Mergim). När hon går ifrån Pedram som sitter i lillebror-ytan efter de tjafsar varpå Pedram fortsätter prata om vad som hände för några andra. Nardos skriker till Pedram att han ska ta det med henne när HON gick därifrån. Om någon säger något allmänt som ”folk är så lättkränkta” så höjer Nardos ögonbrynen och frågar ”Vadå är jag lättkränkt eller?” och så bryter det loss. Eller när Simon skulle till bikten med Steff och ville inte ha med Nardos och Nardos tog illa upp.
Bara några exempel, problemet med Nardos är att hon inte har någon självinsikt, hon är den som allra mest hamnar i tjafs av en anledning och det är för att hon inte kan hålla det på en lugn nivå. Hon har ingen social kompetens alls, folk måste vara försiktiga för oavsett hur de säger det till Nardos så tar hon illa upp och lägger över det på dem, och förväntar sig att de ska förlåta henne.
Man kan säga att Tanja och Nardos är varandras motsatser när det kommer till konflikter.