2021-05-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Fan. Hade hoppats på fler speglar redan ikväll.

Shit vilken tydlig gruppering man ser nu. "Hålet i väggen" personerna vs "the pool people"

Goooooo pool people!
Och Adrian som tjuvlyssnar
2021-05-06, 21:51
Medlem
På måndag kväll sitter förmodligen Adrian och Madde i annexet och Adrian röstas ut, då har BB fått till det tredje "paret" som får sitta och våndas där, oavsett hur röstsiffrorna sett ut. Ger tittare!
2021-05-06, 21:52
Bannlyst
Madde, Emelie och Tanja fick inget negativt från tittarna.
Adrian, Pedram och Nardos fick 👏👏👏👏
Medlem
julita55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Nardos "Jag anstränger mig inte för att vara vän med folk" Nej vi märker det GOOOMMAAAN

Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chlorid
Självklart kan man sitta och säga till Pedram att han inte behöver ändra sig men ibland kan det faktiskt vara vettigt att lyssna på hur andra uppfattar en och reflektera och ändra på sig lite grann....det är väl så man växer som människa och de pratar alla om hur de utvecklats därinne men hur har de utvecklats om de inte ändrar sitt sätt att vara.

+1

Och man kan säga sånt på ett vettigt sätt. Det är fan INTE schysst att alltid stryka medhårs "neeeej, du ska inte ändra dig nåt".
Man ändrar ju inte sin personlighet, utan det är beteenden man kan förändra. Skulle mina vänner aldrig säga åt mig och påtala mina brister på ett bra sätt skulle jag bli sårad.
Man behöver inte säga tex till pedram
"du gör aldrig nåt med hushållssysslorna"

Man kan istället säga tex
"det finns en del som gör väldigt mycket hushållssysslor och en del som gör lite mindre, och du är kanske en av dom som inte har gjort mest hittills när man jämför. Men om du bara tar lite egna initiativ till att diska eller hjälpa till med matlagningen så tror jag att det skulle uppskattas väldigt mycket. Dels för att du hjälper till och för att det är ganska kul att stå två stycken och snacka medans man hjälps åt med disken/maten"
2021-05-06, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najan
Snälla! Någon, sammanfatta vad som hänt...!!! Har suttit i ett kvällsmöte o tydligen missat ”the juice”...

Tänkte tidigare idag. Fy faaaaaaan vad tråkigt att kolla på 😎😂

Please 🙏🏼🤗
2021-05-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Fan. Hade hoppats på fler speglar redan ikväll.

Shit vilken tydlig gruppering man ser nu. "Hålet i väggen" personerna vs "the pool people"

Goooooo pool people!

*Oreoreklam-slingan* COOL PEOPLE, POOL PEOPLE...
2021-05-06, 21:54
Medlem
xrlpyts avatar
Simon till Madde: "Kan du göra mig till Adrian?"

Jag önskade såå att Madde hade svarat "Simon, jag är stylist, inte plastikkirurg"
2021-05-06, 21:55
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Madde, Emelie och Tanja fick inget negativt från tittarna.
Adrian, Pedram och Nardos fick 👏👏👏👏

Tanja fick "Tittarna tycker inte att du har försökt lära känna Nardos"
"Tittarna vill se fler sidor av dig" (tolkar det som att hon är ensidig)

Madde fick "Tittarna tycker du är roligare med tjejerna än med Adrian" (fast emelie sa killarna istället för ad. Men hade hon sagt AD hade jag tolkat det som att hon varit tråkig som svansar efter ad så mycket)
Medlem
Paladins avatar
Det är ingen hemlighet här att jag inte gillar kameratittarpojken Simon och vill att han skall åka ut.

MEN. Jag tycker faktiskt han är jävligt underhållande när han raggar på Madde. Genialisk i mellan åt. Att fråga Madde om hon kan styla om honom till Adrian. Klockrent!
Medlem
Men simon är så sugen på Madde, kan kvinnan öppna ögonen
2021-05-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armwrestler
Exakt det är så det ska vara, men nu finns det för mycket människor som går igång på diskussioner och yttrandefrihet samtidigt som media är så stort. Människor behandlas lika och folk vill det, men behandlar du en kvinna, en utländsk person eller en person med annan läggning än heterosexuell så blir du anklagad för det ena och det andra. Är du homosexuell och får inte jobb på ett ställe så är det pga. att arbetsplatsen är homofobisk och inte för erfarenhet, om du är svart och någon säger emot dig så är den personen rasist, anställer du inte en kvinna så kämpar du inte för jämställdhet.

Kommer bara bli värre och värre, och Big Brother är ett exempel där man favoriserar stereotyper före kvaliteter. Som Nardos-sekten, de backar henne för att hon är en minoritet och det är fan i mig mer rasistiskt än att behandla henne som alla ska behandlas. Backar man Nardos så är det för att man anser att hon tillhör en svag grupp och behöver vinna på grund av detta för att göra skillnad och visa vad man tror är anti-rasism, när det är tvärtom.

Det är min teori.

Bra skrivet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in