Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
I min värld så är det helt OK att ge folk mothugg när de beter sig illa oavsett färg, form och kön. Förr i tiden kallades det uppfostran och gavs till små barn. Jag tror det upphörde nångång på 90-talet.
Exakt det är så det ska vara, men nu finns det för mycket människor som går igång på diskussioner och yttrandefrihet samtidigt som media är så stort. Människor behandlas lika och folk vill det, men behandlar du en kvinna, en utländsk person eller en person med annan läggning än heterosexuell så blir du anklagad för det ena och det andra. Är du homosexuell och får inte jobb på ett ställe så är det pga. att arbetsplatsen är homofobisk och inte för erfarenhet, om du är svart och någon säger emot dig så är den personen rasist, anställer du inte en kvinna så kämpar du inte för jämställdhet.
Kommer bara bli värre och värre, och Big Brother är ett exempel där man favoriserar stereotyper före kvaliteter. Som Nardos-sekten, de backar henne för att hon är en minoritet och det är fan i mig mer rasistiskt än att behandla henne som alla ska behandlas. Backar man Nardos så är det för att man anser att hon tillhör en svag grupp och behöver vinna på grund av detta för att göra skillnad och visa vad man tror är anti-rasism, när det är tvärtom.
Det är min teori.