2021-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Beror på vem du frågar. Enligt mig, nej.

Jag blev anklagad för att vara rasist en gång för att jag sa att jag tyckte att flaggor som liknar svenska flaggan (med ett "kors" och fyra fält) var enklare att komma ihåg än flaggor som inte påminner om svenska flaggan.
Personen ifråga skrek på mig att jag var rasist för att jag inte gillar andra flaggor som inte påminner om den svenska flaggan och att det är så typiskt för svenskar och att jag trodde jag var bättre än andra bara för att jag var helsvensk med bara svenskt blod.

Vad ska man säga? Inte mycket, det är helt befängt. Men jag förklarade iaf att jag inte har "något svenskt blod" i mina ådror och har inte ens svenskt medborgarskap.

Utan att känna Judith mer än vad hon visat i huset så har jag inte sett henne uttrycka några rasistiska åsikter.

Herregud! Definitionen av ”rasist” kan tydligen modifieras efter tycke och smak. Det är absurt!

Jag har inte heller sett nåt hos Juddan som skulle kunna tyda på att hon förespråkar nåt annat än kärlek till allt och alla. Hon har ju till och med fått kritik för det.
Bannlyst
En spegel med tittarnas sanningar var bättre än deras tråkiga fester, mer sånt produktionen tack 👏✌️
Medlem
Ghandis avatar
Orkade dom inte med fler än 2 speglar.

Låt dom se på bb avsnitt
videohälsning hemifrån
kör lite freeze
in med 30 eller fler löpsedlar om nyheter dom ska gissa rätt på som e sanna....OCH ge dom svaren sen...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullShihtzu
vad vill vi ha SPEGELEN varje dag
Dygnet runt, tack 1 gång i timmen till det bittra slutet
2021-05-06, 21:47
Medlem
Armwrestlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
I min värld så är det helt OK att ge folk mothugg när de beter sig illa oavsett färg, form och kön. Förr i tiden kallades det uppfostran och gavs till små barn. Jag tror det upphörde nångång på 90-talet.

Exakt det är så det ska vara, men nu finns det för mycket människor som går igång på diskussioner och yttrandefrihet samtidigt som media är så stort. Människor behandlas lika och folk vill det, men behandlar du en kvinna, en utländsk person eller en person med annan läggning än heterosexuell så blir du anklagad för det ena och det andra. Är du homosexuell och får inte jobb på ett ställe så är det pga. att arbetsplatsen är homofobisk och inte för erfarenhet, om du är svart och någon säger emot dig så är den personen rasist, anställer du inte en kvinna så kämpar du inte för jämställdhet.

Kommer bara bli värre och värre, och Big Brother är ett exempel där man favoriserar stereotyper före kvaliteter. Som Nardos-sekten, de backar henne för att hon är en minoritet och det är fan i mig mer rasistiskt än att behandla henne som alla ska behandlas. Backar man Nardos så är det för att man anser att hon tillhör en svag grupp och behöver vinna på grund av detta för att göra skillnad och visa vad man tror är anti-rasism, när det är tvärtom.

Det är min teori.
Medlem
Nardos "Jag anstränger mig inte för att vara vän med folk" Nej vi märker det GOOOMMAAAN
Medlem
Ghandis avatar
Oj och där blev det cencur igen.... ta över kontrollrummet nu för helvete det mpste väl finnas några kompetenta människor i STHLM som kan göra det lite snabbt !
2021-05-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Beror på vem du frågar. Enligt mig, nej.

Jag blev anklagad för att vara rasist en gång för att jag sa att jag tyckte att flaggor som liknar svenska flaggan (med ett "kors" och fyra fält) var enklare att komma ihåg än flaggor som inte påminner om svenska flaggan.
Personen ifråga skrek på mig att jag var rasist för att jag inte gillar andra flaggor som inte påminner om den svenska flaggan och att det är så typiskt för svenskar och att jag trodde jag var bättre än andra bara för att jag var helsvensk med bara svenskt blod.

Vad ska man säga? Inte mycket, det är helt befängt. Men jag förklarade iaf att jag inte har "något svenskt blod" i mina ådror och har inte ens svenskt medborgarskap.

Utan att känna Judith mer än vad hon visat i huset så har jag inte sett henne uttrycka några rasistiska åsikter.
Vi lever i en helt befängd värld. Men lilla fimpen du är rasist. Om du inte förstår det så får du svaret att du måste läsa på om de stackarna som vi rasister går på.
2021-05-06, 21:48
Medlem
Paladins avatar
Fan. Hade hoppats på fler speglar redan ikväll.

Shit vilken tydlig gruppering man ser nu. "Hålet i väggen" personerna vs "the pool people"

Goooooo pool people!
2021-05-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
En spegel med tittarnas sanningar var bättre än deras tråkiga fester, mer sånt produktionen tack 👏✌️
Ja festerna är inte ens roliga att titta på, byter eller stänger av väldigt ofta vid fest men har lyckats se dom viktigaste stunderna som hänt under fest dock missade jag Madde och Adrians prat i gymmet men antar att det inte var ngt nytt
2021-05-06, 21:49
Medlem
1754s avatar
Nämen lite censurhelvete igen.
2021-05-06, 21:50
Medlem
vems topplock lossnade ....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem