Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Du hakar verkligen upp dig på detaljer, kunde du inte förstå vad jag menade med mitt ursprungliga inlägg? Jo att Pep tar över klubbar som inte behöver en transformation. Killen går in i klubben med bäst förutsättningar i både England och Tyskland.
Killen har fått miljarder på bara ytterbackar, skulle Pep ta över ex spurs nu så skulle de inte alls bli lika bra som det City är nu.
Du påstog att Man City hade den bästa truppen i PL när Pep blev deras manager i 2016, gjorde du inte? Och jag skrev att Chelsea hade då den starkaste spelartruppen. Stämmer inte detta, eller?
Pep har förbättrat varenda klubb han har tränat, dessutom så byggde han ett nytt lag i Barca, Bayern och nu i City. Och det är knappast tillfälligheter till att det är Pep som har rekorden för att hans lag har vunnit LaLiga, Bundesliga och den engelska högsta divisionen med rekord många poäng, eller att Pep är tränaren som har tagit flest vinster på raken i LaLiga, Bundesliga och PL. Varför tror du att det är just Pep som har tagit de här rekorderna? Var Barcelona, Bayern och City fattiga mellanmjölksklubbar innan Pep tränade ngn av de här klubbarna?
Pep är utan tvivel världens bästa manager, och det har jag menat i över 10 år nu. Bara synd att han tränar en plastklubb som City.